בניית אסטרטגיית גיוס במדיה החברתית

בניית אסטרטגיית גיוס במדיה החברתית

סקר מדיה חברתית לגיוס שנערך בארה"ב מצא, כי 75% בוחרים בלינקדאין כפלטפורמה לבחינת מועמדים בטרם ראיונות עבודה, 48% משתמשים בפייסבוק ו- 26% משתמשים בטוויטר

שיתוף
גיוס עובדים ברשתות חברתיות

סקרים מראים, כי לא נעשה די שימוש ברשתות החברתיות לצורך גיוס, או לחילופין נעשה שימוש לא מספק. בצד השני של השימוש ברשתות, ישנן חברות אמריקאיות מתקדמות שרואות ברשתות החברתיות את הכלי היעיל ביותר לגיוס כישרונות. בחברת יחסי הציבור 5W בניו-יורק למשל, לכל 75 העובדים יש פרופיל לינקדאין, עמוד פייסבוק של החברה, וחשבון טוויטר עם מאות עוקבים. מייסד החברה רון טורוסיאן אומר, כי המדיה החברתית בהחלט עובדת מצוין כשמדובר בגיוס עובדים חדשים. את המשרות הפנויות בחברה העובדים משווקים בעמודי הפייסבוק של החברה ובטוויטר וכמובן בלינקדאין.

טוויטר משמש יותר מאשר בלוג, כמנוע חיפוש בזמן אמת. באמצעות האשטאגים על פי נושאים כגון #jobs אפשר להשתמש באפשרויות מתקדמות כדי למיין או לצמצם את החיפושים הרלוונטיים, וישנם אף אתרים כגון TweetMyJobs. ואחרים, המאפשרים לפרסם את המשרות הפנויות שלכם שיועברו לטוויטר ויפיקו עבורכם תוצאות.

כיצד לבנות אסטרטגית גיוס מתקדמת במדיה חברתית

ראשית עליכם לנתח את צרכי הגיוס שלכם. אילו סוגים של תפקידים ומשרות עליכם למלא בשנה הקרובה, או ברבעון הקרוב. אם אתם מנהלים עסק קטן, קהל היעד שלכם יהיה יותר בפייסבוק ככל הנראה. אם מדובר בחרות הייטק גדולות – לינקדאין היא הפלטפורמה עבורכם.

התחילו היכן שאתם מרגישים נוח. חלק מהאתרים ירגישו לכם אינטואיטיביים יותר, וחלקם פחות. העיקר שתפרסמו ותעדכנו את המשרות הפנויות שלכם, כמו גם תחפשו אחר כישרונות, באתרים הנוחים שלכם, שם אתם מרגישים שוחים עם הזרם. בהמשך תוכלו ללמוד את ההתנהלות הנכונה ברשתות האחרות, וכיצד לפרסם שם משרות בדרכים האפקטיביות ביותר.

פניה לאנשים ברשת, ממש כמו פניה בלתי אמצעית, צריכה להיעשות בנימוס ובמחוות הרלוונטיות. הנימוס במרחב הקיברנטי אינו שונה מהנימוס במציאות, מלבד האייקונים שאינך יכול לצרף לשיחה כשאתה פוגש מישהו ברחוב. חלק מכללי הנימוס למשל, מחייבים נוכחות לזמן מסוים ותגובות לפוסטים אחרים, בטרם אתם מעלים פוסט משלכם. עליך לבנות אימון ויחסים וירטואליים עם הנוכחים ברשת, זה לוקח זמן.

לא להגזים – רמת החשיפה של החברה שלך צריכה להיות גבוהה, עם זאת אל לך "להאביס" את הנוכחים ברשת, בפרסום ושיווק מוגזם של החברה, דבר שיכול ליצור מיאוס.

לשיווק מותג החברה ברשתות החברתיות ישנם כללים משלו. כדאי ללמוד אותם בטרם "מסתערים" על הרשת. 

עליכם להיות עקביים ותגובתיים. כאשר אתם נשאלים על החברה ועל המשרות שפרסמתם, עליכם להגיב בעקביות ובאותנטיות לכל אחד מהשואלים. זכרו כי חלק גדול מהחברים ברשתות, הם חברים במציאות. אין שום בעיה מבחינתם להשוות נתונים ולוודא עקביות בתשובות שלכם.
בנוסף לכל אלו עליכם להיות סבלניים. גיוס ברשתות החברתיות אורך זמן, ולכן עליכם לבסס את מיתוג החברה ברשת בצורה יעילה ועקבית ולא להתייאש, במידה ותפעלו נכון בסופו של דבר תצליחו לגייס מועמדים טובים דרך הרשת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה