"אם בחוץ יש 50% גברים ו-50% נשים – זה מה שאני רוצה...

"אם בחוץ יש 50% גברים ו-50% נשים – זה מה שאני רוצה לראות במייקרוסופט"

כך חשפה בכנס אפרת ליאני, סמנכ"לית משאבי אנוש של מייקרוסופט ישראל, את אחד היעדים האישיים והמרכזיים שלה

שיתוף
משאבי אנוש
אפרת ליאני מייקרוסופט

המסר שהעבירה אפרת ליאני, סמנכ"לית משא של מייקרוסופט ישראל, בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR שנערך ביום רביעי האחרון, הוא שתפקידה כולל בעיקר היבטים עסקיים. "החיים שלי כמנהלת משאבי אנוש בארגון הם תומכי ביזנס. זה אומר שכל העשייה והעבודה שלי היא משותפת עם המנכ"ל. במייקרוסופט ישראל, הכוללת כ-800 עובדים, משתמשים הרבה במונח HRBP, כאשר אין שינוי עסקי בארגון שלא מתחיל בחדרו של המנכ"ל וגם בחדרה של ליאני. "לכן אני נותנת כלים למנהלים שלי, שהם מנהלי משאבי האנוש בשטח ולא אני", אמרה.

גיוס כשרונות ("טאלנטים") ושימורם, ניהול שינויים, פישוט תהליכי משאבי אנוש, בניית מתודולוגיות משאבי אנוש תומכות ביזנס, בדגש על התרבות הארגונית – כל אלה הם האתגרים של תחום משאבי האנוש במייקרוסופט.

מה שלא מדיד לא קיים

ליאני הציגה שלושה דברים עיקריים שקורים במהלך השנה במייקרוסופט מבחינת משאבי האנוש: בתחילת השנה בדיקת היעדים של השנה האחרונה באמצעות שיחות הערכה על היעדים, והצבת יעדים לשנה הבאה. באמצע השנה מתקיימות שיחות הערכה על ביצועי העובדים והתקדמותם, במהלכן  דנים גם על מה הוא צריך לעשות כדי להתקדם.  ולקראת סוף השנה, נערך סקר שביעות רצון ארגוני. משמעות הסקר היא קריטית מאחר שאת תוצאותיו משלבים ביעדים של המנהלים בכל הדרגים, ביעדים של ליאני ואף ביעדיו של המנכ"ל.

"מה שלא מדיד לא קיים אצלנו" הציגה ליאני את משנתו של הארגון, "החיים שלנו הם חיי יעדים. מיומו הראשון עובד בונה את סט היעדים שלו, וגם התגמול שלו הוא תלוי יעדים. דוגמא לאחד היעדים שלי הוא Diversity: אם בשוק בחוץ לחברה 50% מהאנשים הם גברים ו-50% הם נשים – זה מה שאני רוצה לראות אצלנו בחברה. כי הטאלנט שלי הוא הטאנלט של השוק".

מסלולי פיתוח קריירה בנויים הוא נושא מרכזי ומשמעותי מאוד במייקרוסופט, כשלכל תפקיד יש 'טרק' ברור בתוך התפקיד ולתפקידים אחרים.

לסיום הציגה ליאני דוגמא לשולחן עבודה במחשב של עובד מחלקת משאבי אנוש במייקרוסופט. על שולחן העבודה נמצאים שלושה נושאים: דו"חות, המהווים כלי תומך ביזנס, והם כוללים סטטיסטיקות בנושאים שונים. הנושא השני הוא ניהול המשימות היומיומיות, והנושא השלישי הוא עץ המבנה הארגוני של החברה, בו מופיעות המשרות הפנויות, תוך זיהוין בתוך המערך ההיררכי.

נותני חסות כנס חדשנות בטכנולוגיות משאבי אנוש 2012

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה