שיתוף

כניסתן – בקצב הולך וגובר – של מערכות הבינה המלאכותית אל תחום ניהול משאבי האנוש, צפויה לייעל מאוד את עבודתו של מנהל משאבי האנוש ולאפשר לו להתמקד בניהול המשאב האנושי במקום לבזבז זמן יקר על עבודות טכניות.   

למערכות בינה המלאכותית יש כבר עכשיו השפעה אדירה על ניהול המשאב האנושי בארגונים ועל כל הקשור בסיוע לעסקים לבצע אופטימיזציה של ביצועים, עלויות ומידת האושר של העובדים.

תוכנות חכמות יכולות ליצור כיום לוחות זמנים באופן אוטומטי, תוך שילוב צרכי הארגון ורצונות העובדים, ומגמה זו הולכת וגוברת.

עם התקדמות היישומים של הבינה המלאכותית, יוכלו מערכות הבינה המלאכותית לבצע יותר ויותר משימות בארגון, כמו למשל להציע, ואף לבצע באופן אוטומטי, פעולות עבור מנהלי משאבי האנוש, העובדים והמנהלים, ללמוד את התנהגויות והעדפות העובדים והמנהלים, לבצע אוטומציה של משימות, לזהות מגמות שיסייעו למנהל משאבי האנוש בתכנון עתידי ועוד.

בין מכלול התחזיות לדרכים בהן הבינה המלאכותית תסייע לנהל את מחלקת משאבי האנוש ניתן למנות את העובדה שיהיו נתונים במגוון תחומים שיהיו זמינים בלחיצת כפתור עבור מנהל משאבי האנוש ויחסכו לו זמן רב.

בין השאר מדובר במעקב אחר נתונים וניתוחם, לרבות נתונים על ימי מחלה, ימי חופשה, שיעורי תחלופת עובדים, סקרי שביעות רצון ותחומים רבים אחרים.

לדוגמה, המערכת תוכל להתריע כאשר מספר ימי המחלה הממומשים בארגון עוברים רף מסויים, ולנתח את הסיבות לכך.

האם לפתע עובדים רבים באמת חלו בווירוס כלשהו, או האם יותר ויותר עובדים לוקחים יותר ימי מחלה מהרגיל משום שהם שחוקים, או חשים לא מחוברים לארגון, או חשים ממורמרים על היעדר קידום וכד'.

במילים אחרות, מערכות הבינה המלאכותית יוכלו לנתח נתונים כדי לתת למנהל משאבי האנוש הצעות לפעולות.

פעולות הבינה המלאכותית יכולות להתבצע בדמות עוזר וירטואלי, המתבסס על למידה מתוך ניתוח נתונים היסטורי ותחזיות שנוצרו.

העוזר הווירטואלי יוכל גם להציע פעולות כיצד לשפר את לוח הזמנים, ולבצע את הפעולות שמנהל משאבי האנוש בחר לבצען.

זאת ועוד, למידת המכונה תשמש גם לצורך ניתוח, איך העובדים והמנהלים מתמודדים עם משימות שונות. ברגע שמערכת הבינה המלאכותית תזהה דפוסים מסוימים, הם יוכלו להפוך אוטומטיים.

לדוגמה, אם מערכת הבינה המלאכותית מזהה שמנהל משאבי האנוש ביצע פעולה מסויימת עשרות פעמים, היא תוכל להציע לו להפוך פעולה זו לאוטומטית.

מערכת הבינה המלאכותית תוכל גם להתריע בפני מנהל משאבי האנוש על דפוסי התנהגות של עובדים ולנתח את משמעותם. למשל, היא תוכל לזהות עובדים ששוקלים להתפטר מהארגון.

סיוע נוסף של הבינה המלאכותית יוכל להיות בתחום ההכרה בהישגי העובדים והוקרתם. מערכת הבינה המלאכותית תזהה עובדים בעלי הישגים יוצאי דופן ותוכל להפוך את ההכרה בהישגים, לאוטומטית, כמו למשל הענקת בונוס.

בסיכומו של דבר, מערכות הבינה המלאכותית יסייעו (ובמידה מסויימת מסייעות כבר עתה) למנהלי משאבי האנוש לקבל החלטות מושכלות וטובות יותר. כמו כן הן יאפשרו למנהל משאבי האנוש לפנות זמן, לחסוך כסף, לאתר שגיאות ולמנוע אותן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה