שיתוף

בימים אלה, כאשר מעסיקים רבים מתקשים לשלם לעובדים את כל זכויות המגן, לרבות הפקדות לביטוח פנסיוני, ימי מחלה עבור ימי הבידוד, ושאר הזכויות המגיעות לעובד שכיר, הפתרון הוא להוציא את העובדים לחופשות ללא תשלום (חל"ת).

במהלך החל"ת, לא מתקיימים יחסי עובד מעסיק, והמעסיק יכול כך לשמר את העובד שהוא השקיע משאבים רבים בגיוסו ובה בעת לחסוך את ההוצאה הגדולה.

אלא שבינתיים, יש לא מעט ארגונים שבכל זאת שזקוקים לעובדים כדי להמשיך להפעיל את העסק, בעיקר בעבודה מהבית.

כאן נכנסים לתמונה הפרילנסרים. כלומר עצמאים שעוסקים באותם תחומי עיסוק כמו אלו של עובדי הארגון, אלא שלמעסיק אין יחסי עובד מעסיק איתם.

עוד לפני משבר הקורונה נראה היה כי המגמה של כלכלת הפרילנסרים צוברת תאוצה, כאשר יותר ויותר עובדים צעירים העדיפו לעבוד מהבית או מבית הקפה, כלומר מכל מקום ובכל זמן שהעדיפו.

וכבר לפני פרוץ משבר הקורונה, רבים מהארגונים הבינו שכדי לפתור את מצוקת איתור הכישרונות הם חייבים לחשוב מחוץ לקופסה ולהעסיק פרילנסרים.

כעת, כאשר מעסיקים זקוקים לעובדים בעלי סוגי התמחות ספציפיים, ואינם יכולים להרשות לעצמם  לשלם עבור תנאים סוציאליים, הפתרון האולטימטיבי הוא הפרילנסרים.

הם כבר מורגלים בעבודה מהבית, הם ערוכים לכך, יש להם פינת עבודה שקטה, הם יודעים איך לתעדף משימות באופן עצמאי, יש להם אופי יזמי ותכונות המתאימות לעבודה באופן עצמאי לחלוטין.   

הודות למגמה זו, שכאמור החלה עוד זמן רב לפני פרוץ מגיפת הקורונה, יש כיום קשת רחבה של סוגי פרילנסרים.

החל מבעלי עסק עצמאי שעובדים עבור כמה לקוחות במקביל, לרבות לקוחות שמתחרים ביניהם, ועד פרילנסרים שהם בפועל עובדים של הארגון תמורת תשלום קבוע שמתקבל כנגד חשבונית.

אלא שגם איתור פרילנסרים איכותיים ומוכשרים ושכירת שירותיהם הוא נושא שמנהלי משאבי אנוש צריכים לדעת איך לעשות בפועל.

סביר להניח שאחת התכונות החשובות ביותר לפרילנסרים היא תכונת היזמות. כאשר שוכרים את שירותיו של פרילנסר, שהוא אינו מועסק על ידי הארגון כשכיר, חשוב מאוד שתהיה לו תוכנת יזמות.

פרילנסרים יזמיים לוקחים אחריות מלאה על ביצוע המטלות היומיומיות שלהם ועל תוצאות המטלות.

פרילנסר בעל יוזמה ותושייה הוא בעצמו בעל עסק (אף שמדובר בעסק של אדם אחד). המשמעות היא שהוא מורגל בביצוע פרויקטים תוך עמידה ביעדי איכות, תקציב ולוחות זמנים.

ארגון שרוצה לשכור בימים אלה פרילנסרים יזמיים ולשמר אותם לאורך זמן, נדרש להעצים אותם, לתת להם עצמאות. אין צורך לנהל אותם ברמת המיקרו.

כאשר מראיינים פרילנסר לצורך ביצוע פרויקט, חשוב מאוד להקשיב לתובנות שלו לגבי הפיתוח העסקי של הארגון ולגבי הצמיחה שלו.

תכונות היוזמה והתושייה של הפרילנסרים יכולות להועיל מאוד לחברות קטנות וגדולות כאחד, בלי קשר לתחום בו הן עוסקות.

יתרה מזאת, מאחר שהפרילנסר הוא כאמור בעצמו בעל עסק, הוא ידע למצוא דרכים יצירתיות כדי להתגבר על מכשולים ואתגרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה