האם עובדי דור המילניומים יקדמו שינוי חברתי?

האם עובדי דור המילניומים יקדמו שינוי חברתי?

מחקר חדש מלמד שהדבר החשוב ביותר למילניומים הוא איזון בין חיים לעבודה ושייתכן שהם יחוללו שינוי תרבותי במטרה לקדם את הזכות לאיזון

שיתוף
איזון חיים עבודה

איזון חיים עבודה

ילידי 1980 עד 1995 כבר משולבים היום בשוק העבודה ונראה שהמטרות שלהם והדרך שלהם להשיגן שונות מאלה של הדורות הקודמים. לא אחת נכתב על מאפייניהם הייחודיים של המילניומים. כולם מסכימים ששנות ה-20 הן חלק קריטי בחיים, אך נראה שהמילניומים מתמקדים בקריירות שלהם בתקופה זו בצורה שונה מהדורות הקודמים.

ג'ינה בלי מאתר PayScale מציינת בכתבה על המילניומים מחקר של חברת PwC שבוצע באוניברסיטת דרום קליפורניה ובית הספר לעסקים של לונדון על מילניומים במקום העבודה. המחקר גילה אילו כוחות משפיעים על חוויית המילניומים כמועסקים. מהמחקר עולה, בין היתר, כי עבור עובדי דור המילניום איזון חיים-עבודה הוא הגורם החשוב ביותר בבחירת משרה והתמדה בה.

אז מה באמת חשוב לעובדי דור המילניום ועל מה הם מסוגלים (ומוכנים!) להילחם?
1. איזון חיים-עבודה הוא קריטי. אמנם דורות קודמים לא חיפשו את האיזון כמו המילניומים, אבל אין זה אומר שהוא אינו חשוב. אנשים לא ממש התחילו לדבר, או אפילו לחשוב, על הקונצפט של איזון חיים—עבודה. עד השנים האחרונות הוא לא היה נושא מרכזי בסדר היום. המילניומים כן חשבו עליו. סביר שהם גדלו אצל הורים שעבדו קשה וכמעט שלא היו בבית, והם תהו כיצד יעשו זאת אחרת.

2. יש אנשים, כנראה מבוגרים, שלא יבינו את זה. אנו חיים בתרבות שתמיד העריכה עבודה. הקדשת שנות ה-20 של החיים כדי להתקדם היה הדבר הנכון במשך דורות. באופן מסורתי אנו אמורים לעבוד קשה מאוד בשנות ה-20 שלנו, וזה יבטיח הצלחה גדולה בהמשך הדרך, אבל זה גם יגרום לכך שנמשיך לעבוד קשה מאוד מאוד גם אחר כך.

3. העולם השתנה. עם כל האפשרויות הפתוחות בפני מועסקים בעידן הזה, אולי אדם אינו חייב להקדיש את חייו ל"עבודה" במובנה המסורתי. אולי אפשר לטשטש את הקווים מעט יותר מכפי שעשה הדור הקודם. אולי התרבות שלנו יכולה להתחיל להתרחק רק קצת מאורח המחשבה המקובע. אנחנו לא חייבים לעבוד את עצמנו לדעת רק בגלל שכך היה תמיד.

4. צריך להיות מכוונים לזה. אולי המילניומים עלו על משהו. אין ספק שאיזון חיים-עבודה חשוב יותר לאנשים היום מכפי שהיה בעבר. לא משנה מה תחליטו שהם הגורמים החשובים ביותר לעבודה ולקריירה שלכם, שקלו איזו חשיבות יש לאיזון חיי-עבודה עבורכם. אולי לא תשיגו הצלחה מקצועית שווה לזאת שהייתם משיגים אילו עבדתם קשה יותר בשנות ה-20 שלכם, אבל – כמו שאתם יודעים – זה תלוי לגמרי באופן שבו אתם מגדירים הצלחה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה