שמתם יותר מידי סימני קריאה בפוסט הפייסבוק? לא תזומנו לראיון

שמתם יותר מידי סימני קריאה בפוסט הפייסבוק? לא תזומנו לראיון

האם מעסיקים יבססו את החלטות הגיוס שלהם על סמך הפייסבוק של המועמדים?

שיתוף
פייסבוק וגיוס עובדים

פייסבוק וגיוס עובדים

כמעט בכל תהליך ההעסקה, יש מועמדים מוסמכים ומוכשרים שאינם מקבלים הצעות עבודה. אם תשאלו אנשים מדוע זה כך, הם עשויים להשיב כי ישנה תחרות חזקה, או חוסר במיומנות ספציפית כלשהי, מעטים היו משיבים שהסיבה נעוצה בכך שהם שמו יותר מידי סימני קריאה בפוסט שלהם בפייסבוק.

עם זאת, זה יכול להיות מפסק בעתיד הלא רחוק. מדוע? כיוון שהפרופילים שלנו במדיה חברתית חשובים למעסיקים כיום, יותר מאי פעם. אפילו בחירות קלות לכאורה, כמו שימוש בסימני פיסוק, ישפיעו על סיכויי העבודה שלנו.

התקשורת החברתית מגלה עלינו הרבה. היא מראה לכולם מי החברים שלנו, היכן אנו עובדים לאיזו מוזיקה אנו מקשיבים, לאן אנחנו יוצאים לחופשה, ואפילו מה שאנחנו חושבים, בצורה של עדכוני סטטוס או פוסטים.

אפילו ה"אהבות "שלנו יכולות לגלות הרבה עלינו, כפי שמצא צוות מחקר באוניברסיטת קיימברידג'. תוכנית המחשב שלהם ניתחה את חשבונות הפייסבוק של מתנדבים לפני ביצוע תחזיות על היבטים של האישיות שלהם. בסוף המחקר, המחשב הכיר את המתנדב טוב יותר מאשר בן הזוג שלו.

עבור מנהלי גיוס רבים, הבנת האישיות של המועמדים שלהם היא המפתח בהחלטה האם לגייסו. הסיבה לכך היא, כי הם רוצים להעסיק עובדים שהם מצוינים מבחינה תרבותית ותקשורתית, לא פחות מאשר הכישורים המקצועיים שלהם. הם רוצים עובדים שיתאימו לתרבות החברה ולמטרותיה וישעבדו היטב עם חברי הצוות הקיימים, יישארו בחברה לאורך זמן ויבצעו את עבודתם הכי טוב שאפשר.

יתר על כן, הנתונים שמתקבלים בפייסבוק, יכולים לבנות את ארסנל המיומנויות הרכות של העובד – תכונות כגון: אחריות, החלטיות, מוטיבציה עצמית, חברותיות, ועוד. אם חוזרים רגע לסימני הקריאה הרבים שציינו בתחילת המאמר, הם עשויים להיחשב סימן אזהרה על ידי מנהלי גיוס כי זה יכול להצביע על מועמד אימפולסיבי.

התקשורת החברתית שלנו מלאה בסימני אזהרה. כתבתם בקורות החיים שלכם שאתם חרוצים? מה אם תעלו פוסטים רבים שמציינים כי אתם צופים בטלוויזיה, "דבוקים" לספה ושאין לכם כוח להשתתף בפעילויות? זה יראה למעסיקים כיצד אתם חשים באמת.

אם ציינתם בקורות החיים שאתם מדויקים לדוגמה, ואתם מגיבים לפוסטים בפייסבוק עם בקשות "סליחה על האיחור" וכד', זה גם כן עשוי לפעול לרעתכם.

האם בעתיד הקרוב מעסיקים יתחילו להשתמש בנתונים אלה?

הסיכויים הם שכן ובקרוב מאוד. למעשה, ניסיון להשתמש במדיה בחברתית לשפוט אנשים. עם זאת, אין ערובה לכך שפייסבוק – או למעשה כל פלטפורמה אחרת של מדיה חברתית – תשתף באופן עקבי את הנתונים שלכם, ותמיד ניתן להעלות פוסטים אישיים יותר רק עבור חברים מסוימים. המעסיקים כבר היום משתמשים במדיה החברתית כדי לקבל החלטות לגבי מועמדים, יש מאות סיפורי אינטרנט של אנשים שנתפסו עם תמונות לא הולמות, סטטוסים בריוניים והערות אימפולסיביות, שהרסו להם את האפשרות להתקבל לתפקיד.

חברות גם עשויות ללחוץ על מועמדים כדי לשתף את הנתונים שלהם מרצון, אולי על ידי אילוץ המועמדים לשלוח קורות חיים באמצעות עמוד פייסבוק.

האם יש יתרונות בכך למועמדים?

בהחלט. המדיה החברתית שלהם מוכיחה שהם עובדים קשה, רציניים ואמינים, המעסיקים ככל הנראה יבחרו בהם ויעדיפו לזמן אותם לראיון, על פני מועמדים אחרים. זה מאפשר למועמדים לעשות שימוש חכם ונכון בפייסבוק שלהם, מתוך מחשבה שמדובר במראה של האישיות שלהם לכל דבר.

זה יעזור לקריירה של אנשים שאפתניים שרוצים לעשות שינוי או להתקדם בתפקידים.

יתר על כן, בדיקת ההתאמה לתרבות החברה באמצעות חשבונות הפייסבוק של המועמדים, פועלת גם לטובתם. שכן, אין טעם להתקבל לתפקיד ולהיות מפוטרים לאחר מספר חודשים בשל חוסר התאמה קיצונית. עדיף שלא יזמנו אותם לראיון מלכתחילה.

רוב תכונות האישיות שמתקבלות על ידי ניתוח מדיה חברתית יחזקו את פוטנציאל העובד להתקדם ולהצליח בחברה וזה חשוב לשני הצדדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה