מי יממן ייצור ערכות האב"כ? עשרות עובדים פוטרו ממפעל "שלאון"

מי יממן ייצור ערכות האב"כ? עשרות עובדים פוטרו ממפעל "שלאון"

בביטחון ובאוצר מתווכחים בשאלת עיתוי מימון ייצור ערכות האב"כ, וכ-90 עובדי המפעל פוטרו ויתכן שנוספים בקרוב

שיתוף

משרד הביטחון עצר את ההזמנות לייצור ערכות מגן – ובמפעל שלאון בקריית-גת פוטרו בחודשיים האחרונים כ-90 עובדים.

הרקע למשבר במפעל הדרומי, נעוץ בוויכוח בין משרד הביטחון למשרד האוצר על האופן שבו ימומן המשך ייצור הערכות המחולקות לציבור, בד בבד עם הביקוש הרב להן מצד הציבור. על-פי החלטת הממשלה, באוצר הקצו בעבר תקציב ייעודי להצטיידות בערכות מגן לכ-60% מהאוכלוסייה עד 2014.

בחברת דואר ישראל, שסיפקה עד כה את הערכות לציבור, נגמרו המלאים בגלל הביקוש הרב. ובכל זאת, באוצר מסרבים להקצות תקציב להצטיידות נוספת לפני שנת 2014, אותו זמן שהוגדר מראש למתן תקציב המשך לחלוקת המסכות לשאר האוכלוסייה.

סמנכ"ל החברה, איתי בראל, הביע חשש מפיטורי עובדים נוספים כבר ביולי הקרוב, שכן אז יסתיים הייצור של ערכות המגן למבוגרים אותן מערכת הביטחון הזמינה מבעוד מועד. לדברי בראל, גם אם יוחלט כיום להקצות את כל התקציב הדרוש כדי לייצר את שאר הכמות החסרה, תידרש שנה-שנתיים לפחות כדי להשלים את השימה. "ההיערכות לכך כוללת רכש של חומרי גלם וקליטת עובדים נוספים. לא מדובר בלחיצת כפתור וכל הפער נסגר", אמר בראל לעיתון גלובס.

מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, פנה למנכ"ל משרד רה"מ, לרמטכ"ל, לראש המועצה לביטחון לאומי ולשר הביטחון בקריאה לממן מידית את המשך הייצור. שני דורש בין 150 ל-200 מיליון שקל לשנתיים הקרובות כדי לאפשר את המשך הייצור, וכן 350 מיליון שקל להמשך ההצטיידות ב-2019-2014.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה