מדוע חשוב לוודא שהמועמד לא רוצה בעבודה רק בשביל הכסף / דניאל...

מדוע חשוב לוודא שהמועמד לא רוצה בעבודה רק בשביל הכסף / דניאל דותן

שיתוף

כסף

 

מדוע חשוב שהעובד לא ייקח את העבודה רק בשביל הכסף.

בין יתר השיקולים של מועמד לתפקיד האם לקבל את העבודה או לא, עומד השיקול הכספי.

למעשה, אצל חלק מהאנשים מדובר במניע העיקרי, אולם אם מדובר במניע היחיד – זו יכולה להיות בעיה רצינית עבור הארגון.

ישנן סיבות רבות לכך שמועמד לא צריך לקחת את העבודה רק בשביל הכסף. מציאת עבודה שמשלמת טוב זה מדהים, אולם על המועמד לשקול כמה דברים נוספים – לא רק את השכר הגבוה – כאשר מתבצע משא ומתן לגבי הצעת עבודה.

עבודה סופר משתלמת יכולה להיות התסריט הטוב ביותר או הגרוע ביותר עבור מועמד. אם הוא מתקבל לעבודה מאוד ראויה כספית, אולי הוא יוכל לשדרג את הדירה שלו ואת הרכב, להבטיח לעצמו פנסיה גבוהה ופרישה נוחה ומשתלמת, אולם אם הוא לא מתחבר לחברה, לאופי התפקיד ולדברים שיצטרך לבצע בפועל – חבל על הזמן – שלו ושל החברה.

על המראיין לוודא שהמועמד לא לוקח את התפקיד רק בשביל הכסף וכי המועמד מודע לדברים הנלווים לתפקיד.

רמות לחץ מרקיעות שחקים

כאשר המועמד שוקל את היתרונות והחסרונות של העבודה החדשה, ולא לוקח בחשבון את כל הגורמים מסביב, וזה יכול לגבות מחיר אמיתי. אם המועמד מגלה במהלך העבודה שאין לו די כישורים כפי שחשב לבצע את העבודה, כי אנשי הצוות מנוסים ממנו בהרבה והוא נמצא מאחור, כי המנהל קשוח מדי עבורו וכי חזון הארגון נוגד לעולמו הפנימי (כגון ארגון חילוני מאוד והעובד דתי), הוא יכול להרגיש סטרס חמור.

חוסר ההתאמה של אותו עובד לארגון יכולה להוביל לתנאים בריאותיים קשים כגון קשיי שינה, בעיות זיכרון, או אפילו בעיות לב. בנוסף, מתח עקבי יכול לגרום חרדה, דיכאון, וירידה בשביעות הרצון הכוללת של החיים.

חשוב לזכור שזמן שווה כסף. אם העובד ישתכר שכר גבוה מאוד אולם התפקיד שלו מצריך "עבודה מסביב לשעון", נסיעות לחו"ל ופרידה מהמשפחה לתקופות רבות, ייתכן והערך הכספי כבר לא יהיה תואם למידת ההשקעה הנדרשת.

הוא עשוי לשנוא את העבודה שלו

אם העובד עוסק בתחום היצירתי והרוחני והוא משגשג בעת שמפתח רעיון יצירתיים חדשים, אולם בחר בעבודה מונוטונית ושבלונית בשל השכר הגבוה, הוא עשוי להשתעמם מהר מאוד ואף לשנוא את העבודה שלו. השכר יכול לגרום לו להתפתות לקחת עבודה רווחית יותר המחייבת אותו לבלות את הימים שלו במילוי גיליונות אלקטרוניים וניתוח נתונים מספריים, אשר הוא מתעב.

חשוב לדעת כי אנשים המשתמשים בחוזקותיהם בקריירה שלהם נוטים יותר פי שלושה לדווח על איכות חיים מצוינת. הם פי 6 יותר מעורבים בעבודה, ו -15% פחות צפויים לעזוב את עבודתם. כך על פי מחקרים שנעשו בתחום.

יתר על כן, מחקרים מראים כי עובדים המשתמשים בכוח שלהם מראים תפוקה טובה בהרבה על פני אלה שאינם. אז לא רק שהעובד יהיה אומלל, הוא בטח יהיה גרוע בעבודה שלו.

אם העמדה שהמועמד שוקל לא תנצל את נקודות החוזק שלו, סביר להניח שהוא לא ישגשג והכסף לא יפצה על כך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה