יום עיון דיני עבודה – חובות המעסיק – 19/7/16

יום עיון דיני עבודה – חובות המעסיק – 19/7/16

יום עיון דיני עבודה 2016

יום ג' | 19/07/2016 |  08:00-16:00
כפר המכביה, כולל ארוחת צהריים 

כאשר תדירות השינוי, העדכון והחקיקה החדשה גדלים –
זוהי אחריות מנהל/ת משאבי האנוש לשמור על הארגון!
זו אחריות הארגון לדאוג שתקבל/י את הכלים לכך!

עולם דיני וחוקי העבודה נתון לשינויים רבים ותקופים, דבר שגורר לכך שמעסיקים רבים, קטנים כגדולים, אינם תמיד מודעים לכל החובות שעליהם לעמוד בהם. במקביל לכך תהליכים אזרחיים וממשלתיים מעלים את המודעות לנושא זכויות העובדים, דבר הגורר לכך שלבתי הדין לעבודה מוגשות תביעות רבות מצד אחד ועל מעסיקים רבים מוטלות קנסות מנהלתיות מהצד השני.

ובנוסף לכל אלו, חשוב לזכור כי: אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש.
על כן כל עסק המחליט להעסיק עובד, חייב להיות מודע לחובותיו כמעסיק כדי למנוע תביעות ולמנוע הכתמת תדמית המעסיק שלו. החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה שנחקק ב-2011, הביא לגל של קנסות כלפי מעסיקים שרבים מהם הופתעו, כי לא היו מודעים לחוקי העבודה ולסעיפיהם השונים. מנגד, מעסיקים רבים מתקשים לעקוב אחר כל תתי הסעיפים של החוקים, ולפיכך מוצאים עצמם עומדים לבדם מול סוגיות שונות בהן הם נתקלים יום יום ואינם בטוחים כיצד עליהם לנהוג.

 
להרשמה ליום העיון יש למלא את הטופס:
 
[adrotate banner="293"]
 

עלויות:

560 ש"ח + מע"מברישום מוקדם עד ה-30 ביוני
650 ש"ח + מע"מלנרשמים אחרי ה-30 ביוני

מטרת המפגש היומי לתת למשתתפים כלים וידע שאיתם יחזרו לארגון במטרה להנחיל תרבות ארגונית ותהליכי עבודה אשר חופפים ללשון החוק ומהווים נדבך הגנה משפטי על הארגון ומנהליו. במהלך היום נסקור את החידושים והשינויים, נחדד סוגיות חשובות ונדון בנקודות הכשל הרווחות בקרב ארגונים כפי שניתן להבחין בהן מהתביעות והקנסות אשר נדונו ואשר ניתנו בתקופה האחרונה. כמו כן נאפשר לקהל המשתתפים לשאלות שאלות פרטניות ולקבל מענה לצרכים הקיימים בארגון ולשאלות הפתוחות איתם מתמודדים מנהלי משאבי האנוש בארגונם. 

בין הנושאים שאליהם נדון במהלך היום:

  • טכנולוגיה בעבודה:
    שימוש באמצעים טכנולוגיים על ידי העובדים המאפשרים מעקב ובקרה על ידי המעסיקים – מותר ואסור! מה הדין בנושא מיילים וקבצים על גבי המחשב והפלאפון הארגוני הנמצא בראשות העובד? מה הדין לגבי שימוש בתוכנות מעקב, איכון סלולארי, איכון רכב, שימוש במצלמות ועוד?
      
  • פיטורי עובדים:
    איסור פיטורים כתגובה לתביעה, סיבה מספקת לפיטורים, חובות המעסיק בעת פיטורי עובדים, חובות וזכויות העובד והמעסיק בעת עזיבה של עובד מיוזמתו ודיני התפטרות בדין מפוטר.
      
  • מוקשים מהם על המנהלים להיזהר:
    על מנת למזער את הסיכויים לחשיפה לתביעות נגדם. סוגיות "רגישות" ודוגמאות מתוך עולם המשפט.
      
  • מניעה וטיפול במקרי הטרדה מינית במקום העבודה:
    החוק וסעיפיו, הגדרת הטרדה מינית, מי מוסמך לטפל? וכיצד עושים זאת בפועל במסגרת החוק?
      
  • התארגנות עובדים:
    לאחרונה עלו לכותרות הרבה מקרים, בחלקם כתוצאה ממהלכים שגויים של הארגון בכלל ומשאבי אנוש בפרט. מהם הכללים? וכיצד על הארגון לפעול, כך שנשמור על האינטרסים של הארגון, וגם נעמוד בדרישות החוק.
רענן קריב


אודות המרצה:

יום העיון יועבר על ידי עורך הדין רענן קריב, מומחה לדיני עבודה.

הרצאותיו של עו"ד קריב יעניקו למנהלי משאבי האנוש, לאחראים על שמירת דיני העבודה בארגון ולמעסיקים כלים וידע מעמיק על חוקי העבודה הנוגעים לסוגיות מורכבות בדיני העבודה ויסייעו לכל אחד מהמשתתפים לנהל  את תקופת העסקתם וסיום העסקה של עובדים באופן המכובד ביותר עבור שני הצדדים. עו"ד רענן קריב מחזיק בתואר שני במשפטים, ובעל ניסיון עשיר בהופעה בבתי הדין לעבודה ובפני בית המשפט העליון. ניסיונו הרב כולל מומחיות בעיקר בנושא הפנסיה, הסכמי עבודה אישיים, התארגנויות עובדים, ועדי עובדים וסכסוכי עבודה על כל היבטיהם.