ארה"ב: בורגר-קינג פיטרה נשא איידס

ארה"ב: בורגר-קינג פיטרה נשא איידס

מנהל שעבד 7 שנים ברשת המזון המהיר 'בורגר-קינג' גילה שהוא נשא איידס. הוא סיפר למנהלו האישי וכעבור כמה חודשים פוטר לאלתר

שיתוף
פיטורים
פיטורים

כריסטופר פנה (35), אמריקאי ממוצא לטיני, עבד ברשת המזון המהיר Burger King במשך 7 שנים, כשבמהלכן הוא אף קודם לתפקיד ניהולי. לפני כשנה נודע לו שהוא נשא איידס והוא התלבט בין הזכות שלו לפרטיות לבין חובת החברה לדעת. לדבריו, הוא בחר לספר למנהל שלו על הנגיף כדי שהעובדים ידעו וניתן יהיה למנוע 'תקרית' מכל סוג שהיא וכמו כן, פנה מסביר כיום כי הוא רצה שהמנהל שלו יהיה מודע למצבו למקרה שיאלץ להיעדר מעבודה לצורך בדיקות וטיפולים.

פנה יזם פגישה עם המנהל הישיר שלו ובה חשף בפניו את מצבו הרפואי וכעבור מספר חודשים הוא פוטר כאמור מעבודתו. פנה: "זו הייתה החלטה קשה בשבילו. התמודדתי עם בשורה כואבת והייתי במצב נפשי מאוד פגיע. הייתי זקוק לתמיכה ולהבנה, רציתי שהמנהל שלי יבין ויתמוך בי ולכן חשפתי בפניו את המידע הרגיש הזה."

פנה מיוצג כעת על ידי עורך הדין ויקטור וירמונטס, המשמש אף כיו"ר היחידה לסיוע משפטי לאזרחים ממוצא לטיני. וירמונט מתכוון להגיש בשם פנה כתב תביעה כנגד ההמבורגרים בגין פיטורים לא הולמים והפרת חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, המכסה בין היתר גם את ציבור העובדים החולים באיידס ו/או נשאי הנגיף.

עו"ד וירמונטס: "פיטורים של עובד נשא איידס הם גזרה קשה מנשוא שכן פיטורים כרוכים באובדן ביטוח הבריאות וזה מכניס את העובד המפוטר לקבוצת סיכון מידי. זה מטריד ומכעיס שחברה, ועל אחת כמה וכמה חברה מוכרת כמו בורג-קינג, נוהגת בצורה כל כך פוגענית בעובד מוחלש. לקחתי את התיק הזה כי אני מאמין בו. פנה היה עובד טוב ומנהל טוב והוא פוטר על רקע מחלתו, מה שמהווה אפליה חמורה. אני מתכוון להעביר מסר חד וברור לשאר החברות במשק כדי לחסוך את עוגמת הנפש הזו מנשאי איידס אחרים."

מכתב התביעה שהתגבש לאחרונה עולה כי פנה פוטר מעבודתו על סעיף 'ליקויים בתפקוד' אולם מהתיק האישי שלו בחברה עולה כי הוא היה עובד ללא רבב ולא נרשמו כל תלונות ובוודאי שלא הזהרות בתיקו האישי עד למועד חשיפת המידע הרפואי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה