שיתוף

הכושר והבריאות של העובדים נתפסים בדרך כלל בעניין פרטי של העובד שאינו קשור לעבודה. מנהלים בדרך כלל רוצים להתמקד בתפוקה ואיכות העבודה.

הסוגייה האם העובדים שלהם שומרים על כושר, תזונה בריאה והרגלים בריאים, מעסיקה את המנהלים הישירים, לא כל שכן את מנהלי משאבי האנוש הרבה פחות מסוגית ניהול הביצועים לדוגמה.

אלא שממחקרים שבוצעו בשנים האחרונות לגבי הקשר בין שמירה על בריאות העובדים לבין איכות עבודתם עולה, כי עובדים שמשקיעים בשמירה על כושר ועל בריאות תקינה, הם גם יצרניים יותר.

נוצר פה למעשה פרדוקס. רוב העובדים מבלים כמעט את כל זמנם בעבודה כדי להגדיל את התפוקה ואת איכות העבודה. ודווקא עובדה זו יוצרת להם קושי רב בבניית הרגלי בריאות ופינוי זמן לתרגילים שיפתחו את הכושר הפיזי שלהם.

לאור העובדה שמקום עבודה ששומר על בריאות עובדיו יקטוף בסופו של דבר את הפירות בדמות תוצאות עסקיות טובות יותר, מציעים המומחים להציג לעובדים אתגרי בריאות.

במילים אחרות, אתגרי בריאות במקום העבודה הוא דרך מצוינת לעודד אורח חיים בריא בקרב העובדים. הרעיון הוא ליצור אתגרי בריאות תוך תמרוץ העובדים לבצע אותם.

למעשה, תוכניות בריאות לעובדים יכולות להיות הטבה של מקום העבודה, שיש בה תועלת לעובד עצמו וכתוצאה מכך גם למקום העבודה.

אתגרי בריאות יכולים להתרחש בצורות שונות הקשורות לתחומי בריאות שונים שהעובדים צריכים לפתח ולשפר.

הנה 7 יתרונות שיש ליישום אתגרי בריאות במקום העבודה:

1 יתרונות בהיבט של בריאות העובדים.

2 עידוד הרגלים טובים ורווחה בריאה.

3 עלייה בסיפוק בעבודה.

4 עלייה בפריון העובדים.

5 הוזלת עלויות הבריאות של העובדים.

6 פוטנציאל משיכת טלנטים להצטרף לארגון.

7 בניית תרבות ארגונית המקדמת בריאות ומעלה את המורל.

הנה שתי דוגמאות לפעילות המהווה אתגרי בריאות פשוטים ליישום במקום העבודה:

1 קביעת יעד שתיית מים:

לשתיית מים יש חשיבות רבה, במיוחד בעונת הקיץ אבל גם בשאר עונות השנה. לא כולם אוהבים מים, ופעמים רבות קשה לשתות את הכמות הנכונה של המים הדרושה לגוף. חשוב מאוד שמעסיקים יספקו לעובדים גישה למי שתייה נקיים ויקדמו אתגר שתיית מים.

מנהלי משאבי האנוש יכולים לצאת בקמפיין בתוך הארגון להחלפת אחוז ניכר מהמשקאות הממותקים ושתיית הקפה והתה, בשתיים מים ללא כל סוג של ממתיק, לרבות ממתיקים מלאכותיים.

מים הינם זמינים, מכילים אפס קלוריות ויכולים להיות המפתח לשיפור בריאות העובדים בדרכים רבות. הגדרת יעד שתיית מים אינה מהווה אתגר שהינו קשה להשגה וניתן להוסיף אותה בקלות לרשימת האתגרים. אפשר גם לחלק לעובדים בקבוקי מים כדי לעודד שתיית מים.  

2 מדיטציה:

כחלק מתוכניות הרווחה של הארגון, ניתן להזמין לארגון מנחי מדיטציה, שילמדו את העובדים לעשות מדיטציה בשעות הנוחות להם.

הלחץ והשחיקה בעבודה, בפרט אלו שהעובדים חווית בשנה וחצי האחרונות, עלולים לגרום לעובדים בעיות בריאותיות חמורות. מדיטציה יכולה להיות דרך מצוינת לקדם את הרוגע המוחי ולשפר את בריאותם הכללית של העובדים.

יש חברות רבות שמציעות שיעורי מדיטציה במשרד, סמינרים ליוגה או מנוי למרכזי מדיטציה. ארגונים יכולים להכניס מדיטציה לחלל העבודה במהלך הפסקת הצהריים או בכל תזמון מעשי אחר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה