CareerBliss: העובדים החדשים נדרשים לשיר מול הצוות

CareerBliss: העובדים החדשים נדרשים לשיר מול הצוות

מנהלת הארגון מצאה שיטה ייחודית לחיזוק קשרים בין העובדים: כל עובד חדש בחברה התבקש לשיר מול כל הנוכחים בפגישת הצוות השבועית

שיתוף
singing Photo by imagerymajestic

התחלת עבודה חדשה יכולה להיות מפחידה. עובד חדש נמצא במקום לא מוכר, מוקפים באנשים שאינו מכיר, מנסה ללמוד את הקשרים ואת ההתנהלות ובה בעת ליצור רושם ראשוני חיובי. זה לא קל, אולם הכול מחוויר בהשוואה למה שצריכים לעשות עובדים חדשים בחברת CareerBliss, המפעילה אתר חיפוש עבודה, כפי שמדווח ה-Business Insider.

רוקנרול Photo by stockimagesהיידי גולדג', מייסדת שותפה, מנכ"לית הארגון, מבקשת מעובדים חדשים לעמוד ולשיר מול המשרד כולו חלק מהשיר האהוב עליהם. זה ודאי נשמע כמו סיוט עבור חלק מהאנשים, אולם גולדג' מבטיחה שהכוונות שלה חיוביות, וכמובן שהכוונה אינה להביך או לגרום לתחושת חוסר נוחות. "זה יותר כמו תרגיל התחברות, ודרך להציג לעובדים חדשים את התרבות של החברה," היא מסבירה, "זה מועיל לצוות שלנו".

בימיה הראשונים של החברה כסטארט-אפ, גולדג' מספרת שכמה עובדים החלו להתמרמר כלפי עובדים חדשים, כיוון שהם רצו לשמור על אווירת האינטימיות ועל תחושת בוטיק. כאשר בארגון המשיכו לגייס עובדים נוספים, הצוות היה נלהב אף פחות לראות פנים חדשות בפגישות השבועיות. "הרגשתי שאילו הייתה לנו דרך שבה כולם יכלו להתחבר לתוספת החדשה, אולי זה מה שיכול היה להקל מעט את החרדה ולגרום לעובד חדש להרגיש חלק מהמשפחה כבר בשבוע הראשון," מסבירה גולדג', מה שגרם לה לדבריה לבקש מהעובדים החדשים לשיר מול כ-50 אנשים.

"בהמשך זה התפתח לשירת שורה והוספת תנועת יוגה או צעד ריקוד", מציינת גולדג', "מרגע שהם מתחילים, כולם בחברה מריעים להם וצוחקים איתם, וזה הפך למשהו שמחכים לו, וכבר לא למשהו שסולדים ממנו".

לאחר שהחברה התרחבה ל-100 עובדים, גולדג' הבינה שיהיה מאיים מדי עבור מועסקים חדשים לשיר מול הצוות כולו ומול כמה מצלמות רשת עצומות שמחוברות לכמה משרדים. "הוספנו 8 אנשים בממוצע בשבוע, והתחלנו לקיים את הפגישות של כל הצוות פעם בשבועיים, וכך עלה לי הרעיון של 'צוותי אנשים חדשים' והתחלנו לבקש מהם לשיר שירים עם קבוצת ההכשרה שלהם במקום בנפרד," היא מספרת. לדבריה, זוהי דרך מצוינת עבור העובדים החדשים להכיר את אלה שעוברים הכשרה לצדם ולהציג בפני החברה מופע חווייתי ומהנה, ואף לזכות במחיאות כפיים.

לדברי גולדג', המשוב שהיא מקבלת על האסטרטגיה הייחודית היא לרוב חיובית. אחד העובדים סבל מחרדה חברתית איומה וקיבל פטור מהמשימה, אך בסופו של דבר החליט בעצמו שאינו מתאים לתרבות הארגונית.

גולדג' מקפידה להכניס את הכיף למקומות נוספים במקום העבודה ככלי למעורבות ולשימור עובדים. היא נעזרת במשחקים תחרותיים, אוכל טוב ותחושה של חגיגה בכל אירועי החברה. "אני מאמינה שדרכים כיפיות שבהן אנשים הצוות מתחברים, ללא קשר לגודל החברה, יקטינו את שיעור העזיבה, יגרמו להם להתייחס לחבריהם ויהפכו את הארגון למקום טוב יותר עבור כולם", היא מסכמת.

יום עיון למנהלים בנושא בניית תכניות עבודה שיתקיים ב-22 באוקטובר בכפר המכביה ידון בהרחבה בנושא מימוש אסטרטגיה ותכניות עבודה.


 

 

 

 

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה