שיתוף

תחילתה ההולכת וקרבה של שנת 2022 היא נקודת זמן חשובה עבור מנהלי משאבי האנוש שבה יש לבחון מה היה בשנה החולפת ומה מתוכנן לשנה הבאה.

בין הנושאים שיש לבחון לקראת השנה החדשה ניתן למנות כמעט את כל אחד מתחומי העיסוק של מחלקת משאבי אנוש.

להלן 7 נקודות שכדאי להציבן במרכז תשומת הלב כשמסתכלים קדימה, לקראת השנה החדשה:

1 שינויים ארגוניים:

משבר הקורונה הביא איתו שינוי אחד מאסיבי שיצר הרבה מאוד שינויים קטנים יותר. ובכל זאת, מנהלי משאבי אנוש שצופים שבשנה הבאה צפוי שינוי ארגוני, צריכים להתחיל להתכונן לקראת הכנתו. בראש ובראשונה יש להתחיל לתכנן איך לרתום את העובדים למשימה, מהן נקודות התורפה הצפויות ואיך צריך להיערך לקראתן.

2 דיני עבודה:

מנהלי משאבי האנוש צריכים לבחון את עצמם, באיזו מידה הם מודעים לתוכנם של דיני עבודה, איך השתנתה המודעות לדיני עבודה במהלך השנה החולפת, באיזו מידה מקפידים בארגון על עמידה בדיני עבודה ועוד.

3 ימי גיבוש וימי כייף לעובדים:

עם החזרה לשגרה, מנהלי משאבי האנוש או מנהלי הרווחה בארגון צריכים להתחיל להתארגן לקראת ימי גיבוש בשנה הבאה. בין השאר על מנהלי משאבי האנוש לבדוק איזו חשיבות יש בארגון לימי גיבוש וימיי כייף לעובדים, ומהם לדעתם היתרונות הנובעים לארגון מימי גיבוש.

4 התאמת המנהל הישיר לתפקידו והתאמת כל עובד למנהל הישיר:

לנקודה זו יש חשיבות רבה להצלחת הצוות והארגון כולו. כל מנהל צריך לבחון מהי החשיבות שהארגון ייחס להתאמת המנהלים הישירים לתפקידם ובאיזו מידה הושם דגש על התאמת העובדים למנהליהם הישירים.

כמו כן יש להחליט מראש, מה קורה במצב בו מגיע אל הארגון מועמד אידאלי שהינו בעל כישורים יחודיים והתאמה טובה לארגון, אבל הוא אינו מתאים לעבודה עם המנהל הישיר. האם לגייס אותו או לוותר עליו בגלל חוסר ההתאמה האישית.

5 קידום עובדים:

לקראת תחילת השנה הדשה על מנהלי משאבי האנוש לבחון את מצב הקידום בארגון. מי מהעובדים קיבל קידום, האם ישנם עובדים שמגיע להם לקבל קידום ולא קיבלו, והאם ואיך ניתן לקדם אותם בשנה הבאה.

כמו כן כדאי לבדוק מהם הקריטריונים בארגון להענקת קידום לעובדים. האם עובדים מקבלים קידום על פי ותק וכתמריץ להשאר בארגון לאורך זמן, או האם עובדים מקבלים קידום הודות למידת ההצטיינות שלהם בתפקיד.

6 התאמה לתרבות הארגונית:

נקודה נוספת הקשורה לגיוס עובדים היא ההתאמה לתרבות הארגונית. בדומה לסעיף הקודם, יש לבדוק מה קורה כאשר מגיע מועמד אידאלי שהינו בעל כישורים שהארגון זקוק להם ושהוא גם מתאים לארגון מבחינות רבות אבל הוא אינו מתאים מבחינת התרבות הארגונית.

יש להחליט מראש, האם הארגון מעדיף לנסות למצוא למועמד כזה תפקיד שיאפשר לו לעבוד ביחידות ובמנותק מהתרבות הארגונית או לוותר עליו לחלוטין.

7 עבודה מהבית:

לקראת השנה החדשה יש לגבש מדיניות ברורה לגבי סדרי העדיפויות של החברה בנוגע לעבודה מהבית. ראשית יש לבדוק איזה אחוז מהעובדים מעדיפים לעבוד מהבית.

שנית, יש להחליט איזו מדיניות מתאימה לארגון – האם הארגון מעדיף את מודל העבודה ההיברידי, ואם כן, כמה ימים בשבוע רוצים לאפשר לעובדים לעבוד מהבית.

במקביל יש לבחון האם יש עובדים שיכולים ורוצים לעבוד מבית כל ימות השבוע, ואיך ניתן להיערך לכך מבחינה טכנולוגית.   

 

 

סדנת ניהול זמן

אין תגובות

השאר תגובה