5 טיפים לניהול עובדים מדור העתיד Millennial Generation

5 טיפים לניהול עובדים מדור העתיד Millennial Generation

הם גדלו מול מחשב, אספו גאדג'טים וניהלו עם ההורים שלהם מערכת יחסים חברית. אז איך מנהלים את עובדי דור ה-Y כשהם מצטרפים לשוק העבודה?

שיתוף
ניהול עובדים
ניהול עובדים

מייקל אולגיון (Michael Olguin), נשיא חברת Formula PR – חברת יחסי ציבור הפועלת מזה 25 שנים ממשרדי החברה בניו-יורק, לוס-אנג'לס וסן-דייגו, ובה 60% מהעובדים הם עובדי Millennial Generation, התראיין לאתר Human Resources Inc – ולהלן חמשת הטיפים שלו לקהילת משאבי אנוש:

עובדי העתיד, אותם מכנים בז'רגון המקצועי Millennial Generation, אלו תלמידי התיכון והסטודנטים (שנולדו בין 1982 ל-1996), שישלטו בשוק העבודה ב-5 עד 10 שנים הבאות, מוכרים גם כדור ה-Y. כדי למשוך, לשמר ולנהל עובדים מהדור הזה – צריך לספק להם גירויים, לעורר השראה ולתת להם מוטיבציה באופן תמידי, גמישות אבל גם בהירות ושוב – לתת חיזוקים חיוביים. נשמע מסובך?

מייקל אולגיון: עובדי דור ה-Y שונים מעובדי דור ה-X ומדור הבייבי-בום שהקדימו אותם. הדרך הנכונה ביותר לייצר מוטיבציה עבור עובדי דור ה-Y היא העצמה ושיתוף. העובדים הללו צריכים שיכירו בהם, הם צריכים שיסמכו עליהם ויאצילו עליהם סמכויות והם צריכים להרגיש שותפים לתהליך קבלת ההחלטות בארגון.

 

1. גישה חיובית

דור הבייבי בום ודור ה-X היו פסימיים. סקרים אחרי סקרים הוכיחו כי מובילי השוק הם אנשים שלא ממהרים להפגין אופטימיות עד שהם לא בטוחים ב-101%. חוסר הביטחון וחוסר הוודאות הם הדלק שהניע אותם, התחושה שהם לא מספיק טובים וצריכים להתאמץ יותר, עוד קצת ועוד קצת… דור ה-Y הוא שונה. זה דור שצריך לפעול בסביבה שמשדרת להם אנרגיה חיובית. הם צריכים לקבל חיזוקים על עבודתם הטובה ועל תרומתם להצלחה לאורך כל התהליך. הם יעבדו טוב רק כשהם ירגישו 1. שהארגון זקוק להם והם חיוניים להצלחתו. 2. שמערכים ומכבדים אותם.

2. שונות

דור ה-Y  הוא דור שחשובה לו האינדיווידואליות והשונות שלו. זה לא דור שיתאים את עצמו לקבוצה ולכן מדיניות ניהולית אחידה לא תעבוד איתם. כאן נדרשת מיומנות ניהולית בממד חדש – התאמת שיטת ניהול אישית וייחודית לכל עובד. אל תצפו שהעובד יתאים את עצמו לשיטת הניהול שלכם, התאימו את שיטת הניהול שלכם אליהם, לכל אחד בנפרד.

3. גמישות

דור ה-Y  הוא לא דור החיילים. הם גלדו באווירה שונה, שבה ההורים הם 'חברים'. הם קיבלו עצמאות ונהנו מחופש בחירה כבר מגיל צעיר. זה דור שלא יודע (ולא מעוניין) לתפקד במסגרות נוקשות. כדי להפיק את מרב התועלת מהדור הזה צריך להטמיע תרבות ארגונית גמישה (מבחינת שעות עבודה, נהלי עבודה, קוד לבוש והתנהגות ועוד). ככל שהארגון יהיה גמיש יותר כך הוא יוכל לייסד מערכת יחסים הדוקה יותר עם עובדי דור ה-Y.

4. האצלת סמכויות

עובדי דור ה-Y צריכים להיות שותפים ולא עובדים. הם צריכים להרגיש שסומכים עליהם, מאמינים בהם וכתוצאה – משתפים אותם בליבת התהליכים הארגוניים. הם רוצים אחריות, נהנים מאחריות ומפיקים תחושת גאווה וסיפוק עצמו מאחריות.

5. בהירות

דור ה-Y שגדל על אפליקציות מחשב, משחקי מחשב וגאדג'טים סלולאריים, הוא דור שצריך הוראות הפעלה ברורות. הוא לא מבין רעיונות מופשטים ולא מוצא את עצמו ב'שטחים אפורים'. הדרך האפקטיבית ביותר לתקשר איתו היא באמצעות מסרים קצרים, ממוקדים וברורים שלא ניתן לפרשם לשתי פנים.

נוסחת העבודה המנצחת היא לתת לעובדים הצעירים הוראות עבודה ברורות ומדויקות אבל לתת להם את הגמישות והחופש היצירתי לבצע אותן בדרך שלהם, בזמן שתומכים בהם באמצעות חיזוקים חיובים, בזמן שמשתפים אותם בתהליכי קבלת החלטות ומאצילים עליהם יותר ויותר סמכויות.

סדנת מנהלים בנושא דיני עבודה בצל משבר הקורונה

אין תגובות

השאר תגובה