5 דרכים להעצים את העובדים החדשים

5 דרכים להעצים את העובדים החדשים

הדרכים הטובות להרים את מורל העובדים החדשים שנקלטו בחברה

שיתוף
תהליך קליטת עובדים

תהליך קליטת עובדים

ארגונים מתמקדים באופן מובנה בשימור עובדים. תחלופת עובדים היא יקרה הן במונחים של עלויות והן במונחי ההשפעה על המורל. כשתחלופת עובדים ממשיכה וסיבותיה אינן נבדקות התחלופה יכולה במהירות להפוך ל"מגיפה". זה רק הגיוני שחברות רוצות למצוא דרכים לשמור על תחלופת עובדים תחת שליטה.

איכות תהליך קליטת העובדים הוא גורם מפתח במאמצי שימורם – כך טוענים 98% מהמנהלים בארגונים. זה אומר, שארגונים צריכים לתכנן היטב את תכניות קליטת העובדים שלהן כדי להניב את תוצאות השימור שהם שואפים להשיג.

להלן 5 פעולות שארגונים צריכים לכלול באסטרטגיות קליטת העובדים:

רענון תהליכי הקידום והניוד

קליטה אינה רק על ההיכרות של העובד החדש את החברה. מדובר גם בכמה טוב העובדים יודעים את העבודה שלהם. כאשר עובדים משנים מקומות עבודה כי הם מקבלים קידום או העברה, הם צריכים לקבל תהליך קליטה והכשרה איכותי. זה לא צריך להיות באותה תוכנית קליטת עובדים רגילה, אלא תכנית קליטה משופרת עם תכנים מעמיקים יותר, לעובדים שמבצעים קידום בתפקיד.

הדרכת תהליכי קליטה למנהלים

המנהלים אחראים ל -70% מהשונות בהתנהלות העובדים. ברוב הארגונים אין תוכניות הכשרה למנהלים של "איך לנהל,תהליך קליטה". מנהלים רבים לומדים את תהליכי הקליטה על העובדים עצמם שנקלטים, ובדרך ישנן טעויות שעולות ביוקר והפסדי כישרונות. במיוחד מנהלים חדשים, צריכים תוכנית משלהם והכשרה לקליטת עובדים מעבר לפיתוח וניהול, כדי ללמוד כיצד הקליטה הושגה בהצלחה והעובדים ישמרו בחברה.

הוספת רכיבי "Preboarding"

אחת המשימות הגדולות שהטכנולוגיה יכולה לעשות עבורנו היא לשלוח הודעות מותאמות אישית ואוטומטיות למגויסים חדשים. ארגונים יכולים ליצור רשימה מראש של הודעות אשר תישלחנה למועמדים בתהליך קליטתם בארגון. רשימת ההודעות יכולות לכלול ברכת ווידאו של המנכ"ל והמנהלים, ברכת עובדים, הנחיות ממנהל/ת משאבי אנוש, מבוא להכרת הבניין וההתקנים החשובים, חוברת מידע על החברה ועל פעולות היום הראשון וכן הלאה.
כל אלו יעזרו לעובד החדש בתהליך הקליטה שלו ויוסיפו רמה גבוהה יותר של שירות לקליטה.

מפת תהליכים

במהלך תהליך הקליטה, כצעד חיוני בתהליך המשולב, יש לשתף עם העובדים חדשים מפת דרכים של מה שיתרחש בתהליך. זה יאפשר לעובדים להבין כי התהליך כבר הוכן מראש ושחשבתם עליהם ועל הדרך הנוחה ביותר לקליטתם בחברה, כך שהם יוכלו להתמקד בעבודה המיידית שלהם. תהליכי הקליטה אורכים זמן. בארגונים מסוימים תהליכי הקליטה יכולים לארוך כחצי שנה עד שנה. מתן מפת הדרכים יסייע לעובדים לראות את התוכנית לטווח הארוך.

שמירה על תוכן קליטה עדכני

המדיניות והנהלים של החברה משתנים כל הזמן. כאשר השינויים נעשים, ארגונים צריכים לשאול את עצמם איזה מהמידע החדש צריך להתווסף לחוברות ומפת הקליטה של העובד ולהכשרתו. חשוב לברר כל הזמן האם יש להוסיף דיני עבודה חדשים ואילו מהם ועדכוני תרבות החברה, למידע הקליטה. עובדים חדשים צריכים להתעדכן בכל מה שניתן מראש כדי שלא תהיינה להם הפתעות שהם לא מוכנים להן, בהמשך.

כנסי משאבי אנוש וימי עיון

אין תגובות

השאר תגובה