שיתוף

עובדים שלוקחים יוזמה, מקדמים חדשנות ומגלים תושייה הם נשמת אפם של ארגונים ששואפים להגיע להישגים, להתקדם ולהגיע להישגים.

ארגונים שמטפחים סביבת עבודה שמעודדת יוזמה, מאפשרים בכך לממש רעיונות חדשניים במגוון תחומים ותורמים להתפתחות מתמדת של הארגון.

אחת השאיפות הגדולות של מנהלי משאבי אנוש בארגונים היא לגייס אנשי מקצוע נמרצים, שהם יצירתיים, אוהבים ליזום ומגלים פרואקטיביות בכל מעשיהם.

להלן 5 אינדיקטורים שיאפשרו לכם לזהות עובדים ומועמדים מחוץ לארגון שאוהבים לקחת יוזמה בעבודה:

1 הם אף פעם לא שוקטים על השמרים:

אנשים שתמיד עושים הכול אותו דבר, חוזרים על אותן שיטות עבודה, ומבצעים את המשימות המוטלות עליהם באותה דרך, בלי לחפש דרכים יצירתיות יותר שיביאו לתוצאות טובות יותר – הם לא יזמים ולכן לא יהיו עובדים שנוטים ליזום.

לעומת זאת, עובד שכל הזמן מחפש פתרונות חדשים וגישות יעילות יותר לביצוע המשימות, הוא עובד שאוהב לנקוט יוזמה.

רעיונות חדשים הם המנוע מאחורי התקדמותו והתפתחותו של כל ארגון. עובדים שמחפשים כל הזמן פתרונות חדשים לבעיות ישנות וחדשות כאחת, הם המועמדים שאתם רוצים לגייס, משום שהם אלה שייצרו את התרומה הטובה והמועילה ביותר לארגון.

2 עושים מעבר לנדרש:

אין ספק שעובדים שמיישמים באופן מושלם את המשימות שהוקצו להם הם עובדים יעילים. אבל בעידן הנוכחי אין בכך די. הטלנטים שיש לאתר הם אלה שפועלים בדרכים יוצאות דופן.

אלה שמתבלטים בחשיבה המקורית שלהם. ואלה שלעיתים קרובות עושים דברים נוספים מעבר למשימות שהוקצו להם.

3 מגייסים את כל הצוות כדי ליזום

אין די בכך שעובד יקח יוזמה רק על עצמו. עובדים שהיוזמות שלהם יעילות ומועילות יותר, הם אלה שמגייסים את כל הצוות ליוזמה שלהם, וסוחפים את שאר חברי הצוות בהתלהבות לקחת יוזמה בעצמם.

יתרה מכך, מדובר בעובדים שרואים בהצלחת הצוות והצלחת הארגון, את ההצלחה האישית שלהם.

4 לא פוסלים אף הזדמנות:

כל משימה, תפקיד וכל מחלקה בארגון טומנים בחובם הזדמנויות. עובדים שאוהבים לנקוט יוזמה הם אלה שמזהים את ההזדמנויות הללו ומתחברים אליהן, ובסופו של דבר הם אלה שמשגשגים וגורמים לארגון כולו לשגשג.

עובדים שהם יזמים הם אלה שכל הזמן מחפשים הזדמנויות לצמיחה, שמוצאים הזדמנויות לבטא את היכולות מקצועיות הייחודיות שלהם, והם אלה שלוקחים על עצמם פרויקטים, מנתחים את ההזדמנויות הגלומות בו, ומצליחים לקדם את הקריירה שלהם ואת הארגון כולו הודות להזדמנויות שהם מוצאים במהלך הפרויקט.

5 שואלים הרבה שאלות

עובדים שלוקחים יוזמה הם אלה שכל הזמן רוצים לדעת איך הדברים עובדים ואיך הם יכולים לשפר אותם. לכן הם כל הזמן מתעניינים במה שקורה סביבם, הם סקרנים והם שואלים שאלות.

הם תמיד מנתחים כל מצב ומנסים לברר איך הדברים. נוהג זה מאפשר להם לייצר כל הזמן רעיונות חדשים ולמצוא דרכים לתרום לצמיחת הארגון.


אירוע משאבי האנוש השנתי 2019

כנס משאבי אנוש ומנהיגות

אין תגובות

השאר תגובה