שיתוף

הגברת מחוברות העובדים לא מתמצה בפעילויות רווחה, משחקים ואירועים. מחוברות עובדים גבוהה היא כזו שמקבלת ביטוי בביצועי העובדים.

עובדים מחוברים הם עובדים שמבינים את מטרות החברה ואיך הם עצמם יכולים לתרום לכך. ארגונים שההון האנושי שלהם מחובר במידה גבוהה לארגון רואים את התוצאות בתוצאות העסקיות, ובהתאוששות מהירה יותר מתקופות קשות ונסיגות פיננסיות.

מחוברות עובדים מהווה את ההבדל המרכזי בין ארגון לארגון בכל הנוגע לצמיחה ולחדשנות. ארגונים שרוצים לקבל תמונה מדוייקת ככל הניתן של מידת המחוברות של העובדים שלהם צריכים לנהל סקרי מחוברות העובדים. זה המפתח. ולא סקר שביעות רצון.

יש ארבעה צעדים שארגונים יכולים לנקוט כדי להגביר את מידת המחוברות של עובדיהם:

1 התייחסות אל כל עובד כאל שותף:

הבנת תרומתו של העובד לארגון תורמת רבות לתחושת השותפות של העובדים בעסקי הארגון, ולתחושת האחריות שהעובד חש כלפי הצוות שהוא שייך אליו וכלפי הארגון כולו.

ככל שהעובדים יחושו יותר שהארגון מתייחס אליהם כאל שותפים לכל דבר ועניין, ככל שיהיה להם יותר מידע לגבי העבודה שהם מבצעים, מטרותיה ואיך היא תורמת לארגון, ככל שהעובדים יבינו יותר איך הם משתלבים בקידום הארגון, וככל הקשר בין תרומתו של העובד לקידום עסקי הארגון, כך תגבר מחוברות העובדים לארגון.

2 שימור מחוברות העובדים גם בעיתות של פריחה וצמיחה:

כאשר הארגון נמצא בתקופה טובה של התפתחות וצמיחה חשוב מאוד להמשיך לעודד את מחוברות העובדים ולא להזניחה.

לא אחת קורה שהנהלות נכנסות לאופוריה בעיתות צמיחה מהירה ומזניחות של ההקפדה על מחוברות העובדים. בפועל זה מתבטא בכל ששוכחים את תרומתם של העובדים לצמיחה. וכך קורה, שתנופת הצמיחה יוצרת הזנחה של מחוברות העובדים.

במקרים כאלה ההנהלה נוטה שהגדלת השכר וההטבות אינה מספיקה כדי ליצור נאמנות של העובדים לארגון. בפועל, הזנחת כללי הגברת מחוברות העובדים יוצרת אצל העובדים תחושה שהחשיבות של תרומתו של כל אחד מהם לעסקי הארגון הולכת ומצטמצמת. והתוצאה היא ירידה במוטיבציה של העובדים.

ככל שגוברת תחושת אי הבהירות של העובדים לגבי הקשר (הישיר והעקיף) בין העבודה שהם מבצעים, לבין מטרות הארגון, כך פוחתת תחושת מחוברות העובדים. ולמעשה, גוברת תחושת הניתוק שלהם מהארגון. יחד עם תחושת הניתוק מגיעות הירידה במוטיבציה, ודעיכת היצירתיות.

2 מניעת תסכול עובדים, וחיזוק יסודות הארגון:

כל תחום וכל שוק חווה עליות ומורדות, הצלחות ומשברים. ארגון שלא מקפיד לפעול להגברת מחוברות העובדים שלו בעיתות צמיחה ימצא עצמו עם עובדים חסרי מוטיבציה בעיתות משבר. חשוב לזכור שאחרי כל צמיחה ופריחה מגיעות גם תקופות פחות טובות.

ארגונים בהם הוזנחה מידת המחוברות של העובדים בעיתות צמיחה, ימצאו עצמם מול שוקת שבורה כשיגיע המשבר. התוצאות העסקיות יקרסו הרבה מעבר לאלו של ארגונים שכן הקפידו על מחוברות גבוהה של עובדיהם.

3 לתת מקום לדעה של כל עובד:

ארגונים שמעוניינים להקפיד על רמה גבוהה של מחוברות העובדים, חייבים להקפיד על יצירת אווירה שבה העובדים יודעים שהם יכולים להביע את דעתם בחופשיות בכל הקשור לעבודתם, למטרות הארגון וכו. הם יכולים להחליף דעות, למתוח ביקורת, להתייעץ, ולמצוא מנטורים בתוך הארגון.

אין תגובות

השאר תגובה