4 דברים שמגייסים מבחינים בהם מיד בקורות החיים

4 דברים שמגייסים מבחינים בהם מיד בקורות החיים

4 נושאים שמגייסים שמים להם לב במבט ראשון בקורות החיים של מועמד

שיתוף

מגייסים סורקים קורות חיים בשניות ועדיין מצליחים ללקט מספיק מידע כדי להחליט לגבי המועמד. זה הוכח במגוון של תעשיות, עמדות ורמות. עם מספר רב של משרות פתוחות בכל פעם ומאות קורות חיים לסקור, זה פשוט לבצע מתמטיקה לגבי כמה שניות של תשומת לב מאת המגייס כל קובץ קורות חיים יקבל.

להלן 4 דברים שמגייסים מבחינים בהם במבט ראשון:

שמות מותג

השמות שמקבלים תשומת לב בעיקר הם מותגים נחשבים כגון האונ' או המכללה בה המועמד למד, החברות המוכרות והגדולות בהן עבד והתארים אותם צבר.
מגייסים שוקלים את התחרותיות של גורמים אלו וההעדפות של המגייסים יהיו תלויים בחיפוש. עבור משרה בכירה, האונ' והמכללות המובילות עדיין נושאות משקל. עבור בוגר שסיים לימודים לאחרונה עם פחות ידע וניסיון תעסוקתי, המותג של בית הספר חשוב יותר. מועמדים שהכניסו לקורות החיים שמות מותגים רבים ככל האפשר, נמצאו כמועדפים על המגייסים מאשר מועמדים אחרים, בעיקר הם הם בשלב של סיום התואר ותחילת הקריירה שלהם. מותג מוכר באופן נרחב, משדר משהו שמציין הצלחה – לדוגמה, נתוני צמיחה או הדגשות בתקשורת.

מילות מפתח

מגייסים רבים לא רק מסתכלים על קורות החיים שמגיעים לידיהם, הם אף עושים חיפוש בקבצים ע"פ מילות מפתח לצורך סינון. זה יכול להיות שם המותג – בדוגמה של חברה בצמיחה מהירה, המגייס עשוי לחפש שמות של חברות מתחרות גם כן. חיפושים פופולריים אחרים של מילות מפתח הם מיומנויות טכניות כגון שפות תכנות או תוכנה, אישורים כמו CPA או PMP, ומיומנויות תפקודיות כגון תגובה ישירה לחיפוש שיווקי מיוחד או ניתוח עבור עמדת אנליסטים. המגייס עשוי להעריך את קורות החיים של המועמד על סמך מילת מפתח, ולא על המועמד עצמו.

כרונולוגיה

למגייסים אפס סבלנות לפערים בשנות העבודה, מידע מועט וקצר וחוסר התקדמות. הכרונולוגיה בקורות החיים עשויה להיות מפסק העסקה. פער באמצע קריירה מסוימת יהיה פחות דרמטי מאשר בסוג קריירה שונה. לדוגמה, רופא שלא עבד במשך 5 שנים וודאי צבר יותר פעמים שיהיו קשים לגישור של טכנולוגיות רפואיות מתקדמות, מאשר איש שיווק.

אם זה קורה מוקדם יותר בקריירה ואת עמדות אחרונות שמראות וותק ועקביות זה פחות קריטי מאשר בעיצומה של הקריירה של המועמד.

טעויות

טעויות איות ודקדוק קופצות החוצה לעיניהם של המגייסים. המועמד שקורות החיים שלו מצביעים על שגיאות נראה מרושל, לא מקצועי, ולא מתאים. אם שמות חברות או מקצועות הם באיות שגוי (חברה הרשומה כלקוח, תוכנה המפורטת כמיומנות) זה מעודד ספק אצל המגייס לגבי איכות המועמד. קורות החיים הם כרטיס הביקור ויש להכינם באופן מקצועי ומדויק וללא פשרות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה