שיתוף

לכל חברה יש סדר עדיפויות משלה שמאפשר לה לעלות לשלב הבא, ולדעת אילו יוזמות ישפיעו באופן הטוב ביותר על העובדים והארגון בכללותו

חשוב לזכור שמה שמבדל ארגון אחד מאחר, באופן שהבידול מקבל ביטוי בתוצאות העסקיות של הארגון, סוד ההצלחה שמבדל ארגון משגשג מארגון שאינו משגשג הוא לא המוצרים או השירותים שהארגון מספק ללקוחותיו אלא העובדים שלו.

טיפול בעובדים אין משמעו פשוט להציע יותר שעות כייף, או יותר ארוחות וכד. כל אדם באשר הוא, לא משנה מהי השכלתו או היכן שהוא בוחר לעבוד, רוצה להרגיש שהוא מטופל באמת.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות מחויבות לתמוך בקידומם המקצועי ובצמיחתם האישית של העובדים.

פיתוח עובדים הוא יוזמה ארוכת טווח, אבל היא מובילה גם ליתרונות בטווח הקצר כמו נאמנות מוגברת, ושיפור ביצועים ומחוברות עובדים לארגון.

הנה 3 דרכים כדי להתחיל לשפר את פיתוח העובדים בארגון:

1 הכשרה מקצועית מהחודש הראשון בעבודה:

הצבת העובדים לקראת הצלחה בתפקידם מתחילה בהענקת כל הכלים והמשאבים הדרושים להם כדי לבצע את עבודתם היטב. ואחד החשובים בהם הוא הכשרה מקצועית.

למעשה, כבר מיומו הראשון של העובד במקום העבודה כדאי ליצור עבורו בסיס ידע של מידע קריטי ושיטות עבודה המומלצות לעובדים חדשים בארגון.

האתגר הגדול הוא לספק את מאגר הידע הזה לעובדים שעובדים מהבית. שכן עובדים חדשים שזה עתה נקלטו בארגון והם עובדים מביתם, יחשבו כמה פעמים לפני שיעזו לשאול שאלות את המנהלים שלהם במהלך העבודה השוטפת.

לכן חשוב ליצור עבור עובדים חדשים תוכנית הכשרה יסודית שתאפשר להם להתגבר על המכשולים שממתינים לכל עובד חדש שאינו מכיר את החברה מבפנים.

2 סיוע למנהלים להפוך למנטורים ומאמנים טובים יותר:

חלק בלתי נפרד מהפיכת המנהל הישיר למנטור ולמאמן טוב, הוא ללמוד את כל נקודות החוזק הייחודיות שלהם ואת הגורמים הספציפיים שיוצרים אצלם מוטיבציה.

אחת הדרכים להשיג זאת היא על ידי שאלת השאלות הנכונות. להלן 4 שאלות שכדאי לשאול את העובדים אחת לשבוע במהלך שיחת העדכון או המשוב השבועית:

1 מהו החלק שאתה מעדיף יותר מכול בתפקיד שלך.

2 עם אילו אתגרים אתה מתמודד.

3 איך אתה מרגיש לגבי התפקיד ואיך אתה מרגיש מבחינה מורלית.

4 באיזו מידה אתה חש שאתה מגשים את המטרות שלך ולמה.

ניהול שיחות מכוונות על בסיס קבוע יעזור לך ליצור קשרים עמוקים יותר עם עמך. דיונים אלה יתרמו גם לבניית סביבה בטוחה יותר מבחינה פסיכולוגית לעובדים שיהיו פתוחים וכנים.

3 שיפור את שיתוף הפעולה בין מחלקות:

כוח עבודה מגובש, המצטיין בהכשרה בין-מחלקתית יכול לסייע מאוד בחתירה למצויינות ולגשר על פערי ידע.

כמו כן, שיתוף פעולה בהכשרה בין מחלקות מעניק לעובדים את האפשרות ללמוד עוד על חלקים אחרים בארגון, לעודד יותר אמפתיה בין העובדים ולמנוע תחרות הרסנית על לקוחות בי המחלקות השונות.

בלי הקשר הישיר בין המחלקות, יוזמות מסויימות עלולות  להיות מטורפדות. אם לדוגמה, מחלקת הפיתוח פועלת לשיפור מותג החברה על ידי פיתוח תכנים חדשים, אבל היא אינה מתייעצת עם מחלקת המכירות או עם שירות הלקוחות, היוזמה עלולה להכשל.

זאת, משום שאם מחלקת הפיתוח אינה מודעת לחלוטין ל'נקודות הכאב' הייחודיות של הלקוחות, ככל הנראה הפיתוח לא יסייע לקידום המוצר או השירות ולעיתים עלול להגרם גם נזק.

אירועים מקצועיים למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה