שיתוף

יכולתו של ארגון להתמודד עם משברים תלויה במידה רבה ביכולת של המנהלים, בעיקר המצטיינים שבהם, להתמודד עם אתגרים אלה.

לכן, המשבר הנוכחי מהווה הזדמנות לבדוק את יכולתם של מנהלים בכל הדרגים להתמודד עם אתגרים ומצבים חדשים.

יש הרבה מאוד מאפיינים שיכולים להעיד על מנהל כי הוא מנהל טוב ואפילו מצויין. אבל התכונה המשותפת לכל המנהלים הטובים היא היכולת לקבל החלטות בקור רוח גם תחת לחץ ובתנאים מאתגרים.

מדובר בחוסן רגשי וביכולת להסתגל במהירות למצבי לחץ או משברים. לאור העובדה שכל כך הרבה עובדים מועסקים כיום מביתם, הרי שבמקרים רבים, הגבולות בין עבודה לחיים אישיים הופכים מטושטשים יותר מאי פעם.

כתוצאה מכך, החוסן הרגשי הופך למיומנות חיים הכרחית עבור עובדים ובעיקר עבור מנהלים. אם כן, למה בעצם חוסן רגשי הוא כה חשוב בעבודה.

מחקרים שנערכו על ידי המרכז האמריקאי לבריאות הנפש במקום העבודה הוכיחו, כי חוסן רגשי תורם להצלחה הכוללת של הארגון, אבל כדי שהוא יתקיים, הוא חייב להתחיל מלמעלה. מההנהלה הבכירה ביותר.

ממחקרים אלה עולה, כי מנהלים שמקדמים חוסן בקרב החברות שהם מנהיגים, באופן שזה מחלחל מטה דרך כל הדרגים עד אחרות העובדים, יכולים על ידי כך להגדיל את התפוקה, להוריד את עלויות הבריאות, להפחית את מספר ההיעדרויות ולהפחית את שיעורי תחלופת העובדים.  

החדשות הרעות הן שרק מעטים נולדים עם חוסן רגשי ויודעים לפתח אותו למיומנות ברמה גבוהה.

החדשות הטובות הן שחוסן נפשי הוא מיומנות נרכשת שניתן לפתח אותה. כל מה שצריך זה מעט נחישות והרבה תרגול.

בארגון שבו ננקטת גישה של ניהול גמיש ניתן לעודד ואף לחנך את העובדים לבנות חוסן משלהם במקום העבודה.

להלן 3 מאפיינים של מנהלים שמאמצים גישה של חוסן נפשי:

1 ניהול יעיל של שינויים.

2 הקדשת זמן לבחינה מעמיקה של העמדות והתנהגויות.

3 מציאת איזון בריא בין אינטואיציה לחשיבה רציונאלית.

חשוב לזכור שכדי להיות מסוגלים להפגין חוסן נפשי כלפי אחרים, המנהלים צריכים קודם כל להיות מודעים לנקודות התורפה של עצמם ולטפל בהן.

מנהל שבעצמו נמצא במצב רוח של השרדות אינו יכול לבצע את העבודה בצורה טובה ביותר.

לכן חשוב שכל מנהל יכיר בכך שמדובר בתקופה קשה שעוברת על כולם ולא רק על החברה שלו, וינסה להשתמש בתנאים הקיימים כדי להפיק את המיטב ממה שיש.

יש 3 שיטות שמאפשרות למנהל להפוך למנהל גמיש וחסין:

1 לתרגל הכרה בהישגים של העובדים והמנהלים הזוטרים יותר: הרעיון הוא שמנהלים יגרמו לעצמם להתמקד בדברים החיוביים על בסיס קבוע.

2 להגדיר מחדש מטרות ויעדים באופן שניתן לעמוד בהם: יש להגדיר מחדש את המטרות והיעדים המותאמים לתקופה הנוכחית ולאפשר לעובדים ולמנהלים הזוטרים יותר להתחבר למשימות החדשות.

3 הכרה פומבית בערכם של העובדים ובתרומתם: כדי להעלות את רמת המוטיבציה יש להזכיר לעובדים שהם בעלי ערך בכך שהם עוזרים להניע את המשימות קדימה ולהשיג את היעדים.

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה