שיתוף

הטכנולוגיות החדשות שהתפתחו בעשור האחרון שינו לחלוטין את פני עולם העסקים, החל בדרך השימוש במוניות, דרך דרכי חיפוש המידע ועד שיטות המסחר שעוברות יותר ויותר לפלטפורמות מקוונות.

השימוש בטכנולוגיה, ובראש ובראשונה השימוש הגובר בבינה מלאכותית, מאפשרים להסיר חסמי כניסה היסטוריים. המשמעות היא שנכסים מוחשיים איבדו את מקומם בראש רשימת היתרונות התחרותיים לעסקים.

המשמעות בפועל היא, שהתמקדות ביתרונות שהטכנולוגיה מספקת לארגון, מעניקה לו הזדמנות פז לצמיחה ושיפור תוצאותיו העסקיות.

מי שמוביל את ההתקדמות לעבר שימוש בנכסים לא מוחשיים הם דווקא מחלקות משאבי האנוש באמצעות העובדים עצמם.

ממחקרים שנערכו על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי רוב הארגונים ממעטים לענות על הצרכים הבסיסיים של עובדיהם.

מנהלים רבים מפנים אצבע מאשימה למנהלי משאבי האנוש בכל פעם שעובדים טובים נוטשים או כאשר מידת הפרודוקטיביות של העובדים יורדת.

אלא שמהמחקר של גאלופ עולה, כי תרבות ארגונית חזקה, שמאפשרת לשמר את העובדים ולהגביר את התפוקה, מתחילה במנהגי יסוד.

המשמעות היא שמחלקת משאבי אנוש אינה יכולה להצליח בתפקידה בצורה מיטבית בלי לקבל לכך גיבוי מתאים מההנהלה הבכירה.

להלן 3 פעולות שמנהלים בכירים יכולים לבצע במטרה לסייע למשאבי האנוש להפיק את המיטב והמירב מהעובדים:

1 להעלות את הציפיות לתוצאות, באופן שהתוצאות יצדיקו את ההשקעה:

אם העובדים הם הנכס החשוב ביותר של הארגון ואתם מעוניינים להשקיע בהם, האסטרטגיה הארגונית צריכה להיות משולבת עם אסטרטגית המשאב האנושי. אלו לא יכולות להיות שתי אסטרטגיות נפרדות.

המשמעות היא שמנהלי משאבי האנוש צריכים להיות חלק מתהליך קבלת ההחלטות בארגון ולקחת אחריות על סיוע לארגון להשיג תוצאות.

2 משאבי האנוש צריכים לקבל החלטות המבוססות על נתונים באופן מציאותי:

בימים אלה יש יותר ויותר טכנולוגיות זמינות שמסייעות למשאבי האנוש לאסוף משוב ונתונים על ביצועי העובדים. הבעיה היא שהנתונים זורמים מהר מדי בלי שיש מספיק הנחיות בררות לגבי אופן השימוש בהם.

מנהל משאבי האנוש יתקשה לקבל החלטות מונחות נתונים, אם הוא צריך להתבסס על מספרים שהוא לא בטוח מה משמעותם.

לכן, כשמשקיעים בטכנולוגיית שמאפשרות לאסוף נתונים, יש צורך לתכנן אסטרטגיה שתאפשר למשאבי האנוש להשתמש בנתונים בצורה נכונה.

3 יש לשחרר את משאבי האנוש מהתמקדות בעיקר בסוגיות טכניות ונושאי שכר והטבות:

יש לטפח את חוויות העובדים החיוביות בצורה נכונה. לשם כך יש לאפשר למנהלי משאבי האנוש לקדם את היוזמות שלהם, במקום שיהיו במצב שכל היום הם צריכים רק להגיב לבעיות במטרה להפחיתן או לפתור אותן.

מדובר בבעיות כמו למשל בעיות בינאישיות, ניווט בתוך הפוליטיקה הפנימית, סוגיות אתיות, סוגיות משפטיות, בעיות משמעת, וסוגיות שכר והטבות.

למשל, יש לאפשר למנהלי משאבי האנוש לבסס תוכניות למידה שמסייעות לעובדים להשיג את יעדי הארגון, ולאפשר להם להוציא לפועל תוכניות שמטרתן להעלות את המורל של העובדים ולשפר את התרבות הארגונית.

השקעה בטכנולוגיות שמאפשרות להתגבר על סוגיות טכניות, כמו למשל בדיקות רקע על מועמדים וסינון קורות חיים, תשחרר את מנהלי משאבי האנוש כדי שיוכלו להתמקד בתמונה הגדולה.

אין תגובות

השאר תגובה