שיתוף

רבות מדברים על הנחיצות הרבה של התמקדות מנהל משאבי האנוש באסטרטגיה ועל החשיבות של בניית אסטרטגיה למשאבי האנוש של החברה.

אלא שבדרך למימוש השאיפה הזאת יש לא מעט סיכונים ומחסומים שעלולים להאט את קצת בניית האסטרטגיה הנכונה והמתאימה לארגון.

אחד הגורמים החשובים ביותר באסטרטגיה של משאבי אנוש הוא האסטרטגיה להגברת מחוברות העובדים לארגון.

אסטרטגיה זו כוללת 3 מרכיבים: מודל להערכת מידת המחוברות של העובדים בארגון (סקרי עובדים), צעדים למימוש המסקנות העולות מסקרי מחוברות, והקשר לתוצאות העסקיות בשטח לרבות הקשר לאחריות המנהלים:

1 סקרי עובדים:

כאשר מתכננים אסטרטגיה להגברת מחוברות העובדים צריך להתחיל במשוב שמגיע מהעובדים בצורה של סקר אנונימי.

חשוב מאוד ליצור סקר עדכני ולא להסתמך על סקרים ישנים שמכסים את כל טווח הנתונים ולא מספקים תמונה מעודכנת וספציפית לזמן עריכת הסקר.

כדי לערוך סקר יעיל יש להסתמך על קבוצות מיקוד או לכלול מקום בסקר שבו העובדים יוכלו להוסיף הערות. יש לבצע את הסקרים בתדירות גבוהה. ביצוע סקר פעם אחת בשנה זה מעט מדי. כאשר מנגד, גם סקר אחת לשבוע אינו רצוי משום שזה כבר יותר מדי.

כדאי להתמקד בסקרים שהינם אקטואליים לזמם ביצועם. המשמעות היא שיש להוסיף שאלות המותאמות אישית כדי להגיע להבנה מעמיקה, ובה בעת להוריד מהסקר שאלות שהרלוונטיות שלהן פוחתת.

2 אחריות של העובדים על מידת המחוברות שלהם:

מחוברות עובדים היא חלק עיקרי מתרבות העבודה. לכולם צריך להיות אכפת מזה. אבל כמו כל יוזמה אחרת, מדידת המחוברות דורשת אחריות אסטרטגית ברורה.

יש לזכור כי עצם ביצוע הסקר אינו האסטרטגיה עצמה אלא רק כלי שמאפשר לתכנן אותה. כמו כן חשוב להטמיע בחברה את ההבנה שמחוברות העובדים אינה רק פרויקט של משאבי האנוש. כל העובדים והמנהלים חייבים להיות מעורבים בכך גם ברמת לקיחת האחריות.

מדובר גם בהנהלה הבכירה ביותר. יש לוודא שכל חברי ההנהלה הבכירה בארגון מתחייבים מראש לאסטרטגיה.

3 ביטוי בתוצאות העסקיות:

הנתונים העולים מסקר מחוברות העובדים יכולים להיות בעלי ערך רב, והם גם יכולים להוות אינדיקטור מוביל לבעיות או הצלחות של הארגון.

אבל כדי לנצל את מלוא הערך של אסטרטגיה זו, הנהלת החברה חייבת לדעת איך לקשור את מדדי מחוברות העובדים לתוצאות העסקיות.

לכן אין לשלוח את הסקר ולנתק אותו מהמציאות העסקית. יש לשתף פעולה עם המנהלים המקצועיים כדי להפוך את שיעור המחוברות של העובדים כפי שעולה מהסקר, למדד מרכזי בארגון.

יש להתייחס אל ה'ציון' שקיבל הארגון כפי שעולה מסקר מחוברות העובדים כאל אינדיקטור מוביל למגוון מדדים עסקיים מוצהרים אחרים.

לסיכום, מדידת מידת המחוברות של העובדים היא רק הצעד הראשון ואין להסתפק בכך. יש לקשור את המדד שהתקבל לאחריותם של המנהלים בכל הדרגים, ולהבהיר להם שתוצאות סקר חוברות העובדים הן קריטיות להנעת השינוי ולקידום הארגון.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה