3 דרכים למנוע מהעובדים שלכם לעזוב

3 דרכים למנוע מהעובדים שלכם לעזוב

תפקיד אנשי משאבי אנוש בשמירה על עובדים מפני נטישה

שיתוף
נטישת עובדים

נטישת עובדים

מחקר שנערך בארה"ב הראה כי שליש מהעובדים האמריקאים נמצאים בסיכון של עזיבת החברה ומחפשים לשנות את עבודתם בתוך ששת החודשים הקרובים.

תחלופת עובדים עולה לחברות הון והמספרים מסכימים: להפסיד עובד בשנה הראשונה לעבודתו יכול לעלות לחברה עובד בשנה עד שלוש פעמים מהשכר השנתי שלאותו העובד. ברור כי שימור עובדים הוא בראש סדר העדיפויות של כל ארגון וחובתה של מחלקת משאבי אנוש לבנות אסטרטגיה שיכולה למנוע מעובדים לעזוב.

להלן 3 שיטות עבודה מומלצות למשאבי אנוש כדי לחזק את תרבות העבודה ולהגן על החברה שלך מהעלויות הגבוהות של נטישת עובדים:

לספק הזדמנויות הכשרה רלוונטיות

כחלק מהסיבות הבסיסיות לשחיקה של העובדים נמצא פער תפישה משמעותי בין ההנהלה לעובדים כשמדובר בהכשרה ופיתוח. 60% מהמנהלים דיווחו כי הם מעניקים לעובדיהם מסלול ברור לקידום הקריירות שלהם, בעוד שרק 36% מהעובדים חשו שזה נכון. סתירה זו זקוקה לתשומת לב, משום שאם מתעלמים ממנה ישנה סכנה גדולה של נטישת עובדים. לעובדים בחברה (במיוחד אלה המוכשרים ביותר שתרצה לשמור עליהם) יש יותר כוח היום ממה שהיה להם אי פעם משום שהכישורים שלהם מבוקשים. במחקר של Schawbel נמצא כי 41% מהעובדים אמרו שהם יעזבו את החברות הנוכחיות שלהם אם הם ימצאו משרה המציעה להם התקדמות טובה יותר בקריירה.

מספרים אלה מצביעים על כך שיש יותר במשוואה זו מאשר פשוט לספק הזדמנויות הכשרה ופיתוח. זה הצעד הראשון, אך על החברה לוודא כי העובדים חשים שהם מגשימים את מלוא הפוטנציאל שלהם במצבם הנוכחי, יחד עם מתן מסלולים מתאימים לעובדים לפתח את כישוריהם. בנוסף, על אנשי משאבי אנוש לבקש משוב תכוף כדי לוודא כי הזדמנויות פיתוח אלו נתפשות כרלוונטיות עבור העובדים.

לעודד איזון בריא בין העבודה והבית

39% מהעובדים מציינים כי איזון שלילי בין העבודה לחייהם הפרטיים מהווה "נקודת כאב משמעותית" בקריירה שלהם. הנתונים הסטטיסטיים הללו נמצאו במחקר שנערך על ידי ריץ 'היין, מנהל בכיר של מגזין CIO. הוא מציין כי הקביעות הממוצעת עבור עובד IT בימים אלו היא פחות מארבע שנים, וכי קבוצה של דרישות עבודה בלתי מנוהלות היא אחת הסיבות העיקריות לשיעור זה של תחלופת עובדים גבוהה.

למרות שאתה לא יכול בהכרח להקל על כל האתגרים האישיים של כל עובד, Hein מציין כי הארגון שלך ייהנה אם יספק לעובדיו שעות גמישות או אפשרויות עבודה מהבית. מחקרים רבים משקפים את העובדה כי התוצאות של מתן גמישות לעובדים היא פחות ימי מחלה, פחות שחיקה, ואושר עובדים גדול יותר.

שמור על המנהלים שלך באור הזרקורים

זו אמת עתיקה שאנשים לא מפסיקים לעבוד – הם פשוט נפרדים מהמנהלים. גם אם אתה מודע היטב לעיקרון הבסיסי הזה של משאבי אנוש, חשוב להזכיר לצוות ברמה הניהולית שלך שהוא המפתח לשמירת כוח העבודה שלך. מנהל אחד גרוע יכול לעשות נזק לתרבות האפקטיביות של החברה בתוך פרק זמן קצר. לעתים קרובות מדי, אנשים עם ידע טכני מצוין מקודמים לתפקידי מנהיגות, שם נדרשת מיומנות שונה לחלוטין והם אינם מקבלים אותה. למרבה המזל, אימון והכשרה לניהול מוצע בכל מקום והוא יכול להיות יעיל מאוד ולאפשר לצוות הניהול האמצעי שלך לבצע את תפקידו במלוא הפוטנציאל שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה