3 דרכים לחבר את העובדים לארגון

3 דרכים לחבר את העובדים לארגון

מנהלי משאבי אנוש צריכים ליישם אסטרטגיה ומסגרת לחיבור אנשים באמצעות קישוריות ושיתופי פעולה לכל אורך הדרך

שיתוף
עליה באחוז המועסקים המרוצים ממקום עבודתם

עליה באחוז המועסקים המרוצים ממקום עבודתם

למרות שאנו חיים בעידן "המחובר" ביותר שהעולם ראה אי פעם, ארגונים רבים עדיין נאבקים למצוא את הדרך הנכונה להתחבר למשאבים הגדולים ביותר שלהם – האנשים.

טכנולוגיה נתפסת כפתרון למרבית הנושאים. כשאנחנו צריכים לשלם לעובדים , אנו משתמשים במערכות שכר, כשאנו צריכים מידע על אנשים, אנו משתמשים במערכות מידע ולצורך מעקב אחר נוכחות – במערכות דיווח שעות. בין כל הטכנולוגיה הזו, לפעמים אנו שוכחים את החלק האנושי ב"משאבי אנוש".

על אף כל השינויים שחוללה הטכנולוגיה המתקדמת, יש פריט אחד שתמיד נשאר בראש הרשימה – היכולת להבין ולחבר את הכישרונות לחברה. מה שמוביל לשאלה האולטימטיבית – איך אנחנו יכולים לחבר את העובדים למקום העבודה באמת? וכיצד אנו יכולים למצוא כישרונות ולזהות תחומי התמחות פנימיים בחברה.

במחקר שנערך לאחרונה על ידי ProFinda שסקר למעלה מ -4,000 עובדים, נמצא, כי עובדים "מבזבזים" בממוצע זמן של כ- 20 ימי עבודה בשנה, לתמיכה בתפקיד הנוכחי שלהם. לכן, שיפור תהליכים פנימיים שיחברו את כוח העבודה לחברה, הוא המהלך הגדול ביותר שחברה יכולה לעשות לצורך שיפור הפרודוקטיביות.

ישנן 3 דרכים מרכזיות לחבר את העובדים לארגון:

נתונים ואנשים

כל מקור הנתונים נמצא שם בחוץ. העובדים שזקוקים למידע נכנסים למערכות רבות כדי למצוא אותו, כעת מה שנותר לעשות הוא, להנגיש את המידע הדרוש לכל עובדי החברה. טכנולוגיות מתקדמות כגון מנועי בינה מלאכותיים, שיכולות לבצע אינטגרציה לנתונים מהמקורות השונים, ולצבור אותם במקום אחד ויחיד – יהיו מצוינות לכך.

התאמת נתוני חיפוש

אנו מבלים את רב קריירת העבודה שלנו בחיפושי נתונים. כדי למצוא נתונים אפקטיביים, עליך לדעת מה אתה מחפש, וזה לא תמיד קל להגדרה. בעולם הצרכני יש טכנולוגיות המקשרות בין אנשים שמעולם לא נפגשו רק באמצעות הצרכים שלהם ועולמות התוכן שמעניינים אותם – זה נקרא התאמת נתונים. ארגונים צריכים ליישם את הסוג הזה של הטכנולוגיה בתוך הארגון, כדי לסייע לאנשים למקסם את היכולות הפנימיות שלהם המבוססות על כישורים ותחומי עניין.

תרבות

כאשר אנו חושבים על טכנולוגיה כאמצעי המחבר בין העובדים לארגון, הטכנולוגיה מספקת רק 20% מהפתרון. 80% הנותרים קשורים לתרבות הארגון.

ארגונים זקוקים לאנשים שרוצים להיות מעורבים, ובניגוד לעולם הדייטים בו קיימת מוטיבציה להתחבר, בעולם הארגוני העסקי, בדרך כלל אנשים אוגרים ושומרים מידע לעצמם, ולא נוטים לשתף אותו.

לכן צריך מנהל משאבי אנוש שידע לנהל כישרונות בחוכמה, וליישם תכניות כגון תכנית תמריצים ותגמולים בארגון, לטובת אנשים שמשתפים פעולה וחולקים ידע. תרבות הארגון צריכה לתמוך באופן מלא ואקטיבי, בשינוי לטובת שיתוף ועבודה משותפת.

אין תגובות

השאר תגובה