שיתוף

למועמד יצירתי יש פוטנציאל רב לחדשנות ולפתרון בעיות, ולכן חשוב לאתר את המועמדים היצירתיים במהלך הךליך הגיוס.

 ניתן להסיק יצירתיות של מועמד מקורות חיים מדויקים ומפורטים המפרטים מיומנויות.

עבור מנהל משאבי אנוש, זיהוי ניצוץ זה של יצירתיות דורש אמצעי איתור שהם מעבר לסינון קונבנציונלי ושילוב הערכות התנהגותיות, ומיומנויות בתהליך הגיוס.

להלן 2 דרכים לאתר יצירתיות אצל מועמדים:

1 שאלות ריאיון התנהגותיות:

הדרך הישירה ביותר לאמוד יצירתיות היא על ידי בקשה מהמועמדים לספר כיצד התמודדו עם אתגרים קודמים.

על מנהלי משאבי האנוש להשתמש בשאלות התנהגותיות שבודקות יכולת למצוא פתרונות רבים ושטף חשיבה שממחיש את מהירות המחשבה ומספר הרעיונות של המועמד.

במקום לשאול את המועמד איך פתרת בעיה מסויימת, יש לבקש ממנו לספר על מקרה שבו הוא היה צריך לפתור אתגר גדול כאשר המשאבים או המידע הדרושים היו נדירים או משתנים כל הזמן. שאלה זו בוחנת את יכולתם של המועמדים להתמודד עם חוסר ודאות ולאלתר.

בנוסף יש לבקש מהמועמד לתאר תהליך או כלל שהוא שינה בהצלחה, ובאילו טקטיקות יצירתיות ספציפיות הוא השתמש כדי לקבל את תמיכתם של בעלי תפקידי המפתח בארגון.

זה מספק הערכה לגבי נכונותם של המועמדים לאתגר את הסטטוס קוו ואת כישורי השכנוע שלהם.

כמו כן יש להציג למועמד בעיה עסקית מורכבת ולא ברורה מאליה, שהינה ייחודית לחברה, ולשאול את המועמד: אם היית צריך לפתור זאת באמצעות משאבים שמגיעים רק ממחלקה אחרת שהיא לחלוטין לא קשורה, באילו שלושה צעדים לא קונבנציונליים הוא היה נוקט.

2 משימת הערכה יצירתית:

עבור תפקידים שבהם יצירתיות היא קריטית, כמו למשל תכנון, אסטרטגיה, פיתוח מוצר ועוד, יש ערך להערכה מעשית.

זה לא צריך להיות מבחן כללי, אלא משימה הדורשת תושייה אמיתית, ולא רק מיומנות טכנית.

המשמעות היא שיש להציג בפני המועמד בעיה קטנה ומוגבלת הרלוונטית לתפקיד ודד-ליין קצר מאוד וריאלי לפתרון, למשל, 30 דקות.

המטרה אינה בחינת שלמות הפתרון, אלא התבוננות בגישה, במבנה וביכולת של המועמד לתעדף רעיונות יצירתיים תחת לחץ.

כמו כן יש לבקש מהמועמד לקחת מוצר, שירות או מדיניות קיימים של החברה, ולהציג רעיון הפוך: איך להחמיר את המצב, או איך לייעד אותו מחדש עבור קהל יעד שונה לחלוטין.

זה בוחן את הגמישות הקונספטואלית של המועמד ואת ההבנה העמוקה שלו, לגבי הצעת הערך המרכזית.

יישום טכניקות ממוקדות אלו מאפשר למנהלי משאבי אנוש לסנן ביעילות מועמדים שטוענים שהם יצירתיים, ולזהות את המועמדים היצירתיים והחדשנים האמיתיים שיניעו את הצלחת הארגון בעתיד.

כנס הלמידה, ההדרכה והפיתוח הארגוני

אין תגובות

השאר תגובה