שיתוף

Warning: Use of undefined constant user_level - assumed 'user_level' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/hrusco/public_html/wp-content/plugins/ultimate-google-analytics/ultimate_ga.php on line 524

גיוס עובדים בכירים לתפקידים מקצועיים בכירים שאינם ניהוליים הוא הליך שונה מזה של גיוס עובדים זוטרים בדרגות נמוכות יותר.

כחלק מהליך הגיוס של עובד מקצועי בכיר, יש לברר שורה של סוגיות טרם הגיוס. בנוסף, גם השאלות שיש לשאול את המועמדים הבכירים בריאיון העבודה צריכות להיות שונות מאלו שנשאלים מועמדים לתפקידים זוטרים

לעובד שמגוייס לתפקיד בכיר משמעותי, יש השפעה גדולה יותר על התוצאות העסקיות של הארגון, על המוצרים, ועל מערכת היחסים עם הלקוחות.

גיוס שגוי לתפקידים מקצועיים בכירים עלול לגרום נזקים הגדולים פי כמה מהנזקים מגיוס שגוי של עובד זוטר.

פרט לידע המקצועי הרב שעובד בכיר מביא איתו, הוא גם מביא איתו קשרים מקצועיים שיכולים להועיל רבות לארגון.

זאת ועוד, גיוסם של בעלי מקצוע בכירים חייב להתבצע בדיסקרטיות רבה ומתוך הבנה של איך מאתרים ממיינים ומגייסים בכירים בעלי ידע והכשרה נרחבים בתחום העיסוק שלהם.

יש 10 סוגיות שכדאי לברר כאשר נערכים לקראת ריאיון עם מועמד לתפקיד מקצועי בכיר, וכאשר מכינים את השאלות לריאיון עצמו:

1 הכירו לעומק את סוג המשימות שהמועמד ביצע בחברות הקודמות בהן עבד: איזה ידע מקצועי נדרש למשימות אלה, איך הידע שרכש המועמד במהלך ביצוע המשימות יכול להועיל לארגון שלכם, ואיך הוא יכול ליישם את הניסיון שלו בארגון שלכם.  

2 איספו חומרי רקע על המועמד ולימדו לעומק את עמוד הלינקדאין שלו: מהם קורות החיים של המועמד לרבות, איזה סוג ניסיון יש לו במקצוע שעבורו אתם מעוניינים לגייס אותו, באיזו מידה הניסיון הזה רלוונטי לתפקיד שאליו אתם רוצים לגייס אותו, מי הם הקשרים של המועמד שיכולים להועיל לארגון שלכם מבחינת פתיחת דלתות ועוד.

3 אם יש למרואיין אתר משלו, לימדו גם אותו היטב: קיראו מאמרים שכתב המועמד, בין אם באתר שלו, או בלינקדאין או במקומות אחרים. כמו כן, בחנו היטב את סוגי ההשתלמויות וההכשרות שרכש ואת סוג הידע שצבר.

4 בררו אילו משימות ואילו סוגי משימות ביצע המועמד ברמה השוטפת במקומות העבודה הקודמים שלו, ואיך סוג המשימות הזה יכול להועיל לארגון שלכם.

5 בידקו עם אילו אתגרים התמודד המועמד ברמה היומיומית במקומות העבודה הקודמים, ובפרט במקום העבודה האחרון בו עבד.

6 בררו איך המועמד מתמודד עם לחצים חיצוניים, כלומר לחצים מצד הלקוחות: בקשו ממנו לספר על 3-4 מקרים בהם הופעל עליו לחץ מצד הלקוח, איזה סוג של לחץ ואיך התמודד איתו.

7 בחנו באיזו תדירות המועמד לוקח הכשרות, לומד ומרחיב את השכלתו  המקצועית.

8 בידקו אילו תוצאות ואילו הישגים העובד דורש מעצמו במשימות השגרתיות, במישור השוטף.

9 בררו עם המעומד לאיזה סוג קידום הוא מצפה שיהיה לו בחברה שלכם ובאיזה קצב הוא מעוניין בקידום (אחת לחצי שנה? שנה? שנתיים?).

10 בררו אילו הטבות ואיזה שכר מעוניין המועמד לקבל, לעומת מה שאתם יכולים להציע לו. בשום אופן אל תציעו דברים שאינכם יכולים לעמוד בהם.

אם תבטיחו הבטחות ולא תקיימו זה יפגע בכם כמו בומרנג, גם משום שלאחר גיוסו הוא לא ישאר בחברה שלכם לאורך זמן. וגם משום שהדבר יפגע במותג המעסיק שלכם.

 

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה