גיוס כן ואותנטי יניב מועמדים נאמנים

גיוס כן ואותנטי יניב מועמדים נאמנים

חברות מקפידות לרוב להציג סביבת עבודה מושלמת עם תרבות חברה ללא רבב כדי להיראות אידאלים בפני המועמדים

שיתוף
מיתוג Photo by Stuart Miles

 הצגת חברה אותנטית

מצג כזה יכול לעשות יותר רע מטוב. הוא יכול להרחיק מכם מועמדים אותנטיים שחשים כי אינם מושלמים דיים לעבוד בחברה מושלמת, ולנתב אליכם מועמדים מאוד מרשימים כלפי חוץ, אך כאלו שיכולים להיות ריקניים מבפנים.

אחת הסוגיות המרכזיות בה מטפלים כיום אנשי משאבי אנוש, היא שימור עובדים. עלויות תחלופת עובדים לצד פגיעה אפשרית במותג החברה, הם דבר שמעסיקים יעשו הכל כדי להימנע ממנו. אחת הדרכים הטובות ביותר לשמר עובדים לטווח הארוך, היא לגייס את האנשים המתאימים מלכתחילה. וכדי לעשות זאת, חשוב להציג תמונת חברה כנה ואותנטית.

בטלו מצגי שווא

אחת השיחות החזקות והחשובות ביותר שמגייס יכול לעשות עם מועמד כדי לגרום לו מיד להיות מעורב, היא לבטל את מצגי השווא ואת תמונת "החברה המושלמת". אף אדם וארגון אינם מושלמים, ותרבות חברה חזקה כוללת התמודדות בעיניים פקוחות עם החסרונות שלה. תוכלו לומר למועמד שוודאי יש דברים שאתם עושים פחות טוב ושחברות אחרות עושות טוב יותר, לעומת תחומים אחרים בהם אתם מובילים.

אם תציגו למועמד את החסרונות של החברה כגון לקוח גדול שאיבדתם, רכישה שהתפספסה, מוצר שלא שווק בזמן, וכד', הוא ירגיש נוח יותר שלא להציג בעצמו תמונת מועמד מושלמת, ויבין שאתם מקבלים אנשים עם חסרונות. זה גם עשוי לגרום לו להזדהות עם החברה, להיות מעורב יותר ולנסות לבוא מהכיוון של לעזור ולסייע להצליח בפעמים הבאות.

גישה זו בונה אמון. בדיוק כפי שהחיים מחוץ לעבודה אינם גן של שושנים בלבד ויש התמודדויות בכל תחום ותחום. המועמדים לא מצפים שהחיים במקום העבודה יהיו וורודים לחלוטין, וכאשר מגייס או מנהל גיוס מעז להיות פתוח וישר לגבי החסרונות של החברה, זה מיד בונה אמון ודיאלוג בונה וכן עם המועמד.

מנעו אכזבות

בסופו של דבר, העובדים החדשים שגייסתם יחשפו לתמונת החברה האמיתית בשלב זה או אחר. לכן, הצמדו ככל האפשר לתמונה אותנטית שלא תגרור אחריה אכזבות. עובד שהתגייס לחברה שהאמין כי היא עומדת להימכר (כיוון שזו התמונה שהמגייס צייר עבורו), ומגלה לאחר זמן מה שאין אמת בכך, יתאכזב מאוד וסביר שהמורל שלו יפגע. מלבד האפשרות שהוא יעזוב את החברה, הוא ייצא עם חוויה שקרית ומתסכלת שהוא עשוי לפרסם ברבים ובכך לפגוע במותג החברה. הגדירו מראש את הציפיות מהמועמדים ואת הציפיות של המועמדים מכם, כך שלא תופתעו אלו מאלו בהמשך. לעולם אל תבטיחו הבטחות שאין להם בסיס, רק כדי להצליח בגיוס הנוכחי.

ספקו את כוח הבחירה

לאחר שיחה כנה עם המועמד אפר לו לקחת את הזמן ולחשוב על ההצעה. אל תבקש ממנו תגובה מידית כיוון שאז סביר שתקבל את התגובה הלא נכונה. המועמד תריך לחשוב עם תרבות החברה, סביבת העבודה, השכר וההטבות מתאימים עבורו. כשהוא יחליט, הוא יספק לכם תשובה כנה ואותנטית כפי שספקתם עבורו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה