יריד תעסוקה לנשים בחברת החשמל

יריד תעסוקה לנשים בחברת החשמל

חברת החשמל בשיתוף עם שדולת הנשים, מקיימת לראשונה יריד תעסוקה ייעודי לנשים במקצועות השטח, הטכניים, הטכנולוגיים וההנדסיים, במרכז ההדרכה של החברה

שיתוף
בוטלה הטבת חשמל חינם

בוטלה הטבת חשמל חינם

יריד תעסוקה ייעודי לנשים במקצועות השטח, הטכניים, הטכנולוגיים וההנדסיים, יתקיים לראשונה במרכז ההדרכה של חברת החשמל – חפציבה.

היריד ביוזמת חברת החשמל בשיתוף עם שדולת הנשים, יתקיים ביום שלישי, 22 למרץ 2016, בין השעות 8:00-13:00, בהשתתפות סמנכ"ל משאבי אנוש וארגון של חברת החשמל – עמית אוברקוביץ', הממונה על מעמד האישה בחברת החשמל – אורנה גולן, מנהלות בכירות ועובדות במקצועות השטח והצוות המקצועי של מרכז הגיוס הארצי של החברה.

במסגרת היריד יתקיים סיור בתחנת כוח אורות רבין, ביקור במתקן עבודה ברשת, במעבדת גז-טבעי, במתקן הכשרה בתחום הסייבר ועוד, מתוך מטרה לאפשר לנשים להתרשם מהמגוון הרחב של העיסוקים בתחומים טכניים-טכנולגיים הנדרשים לחברה, כולל מפגש עם נשים המועסקות כבר היום בתפקידים אלו בחברה.

תחומי הידע הנדרשים למקצועות המוצעים בחברת החשמל הן בוגרות מגמות מקצועיות טכנולוגיות בתיכון בתחום חשמל מכונות צנרת אלקטרוניקה עיבוד שבבי מסגרות וריתוך, בוגרות מכללות טכנולוגיות ברמת טכנאי הנדסאי בקרה חשמל מכונות, משוחררות צה"ל בתחום חשמל מכונות קשר אלקטרוניקה ציוד בדיקה מחיל האוויר חיל הים חיל חימוש בתי מלאכה וכיו"ב, מהנדסות חשמל כימיה אלקטרוניקה בקרה עיבוד אותות תקשורת מחשבים וסייבר. תוך שימת דגש על שילוב נשים במקצועות הקו הטכניים עם אפשרות גם למקצועות הנדסיים טכנולוגיים.
במסגרת היריד הנשים תבקרנה בין היתר בתחנת כוח, במתקן עבודה ברשת, במעבדת גז-טבעי במתקן הכשרה בתחום הסייבר ועוד, ולהתרשם ממגוון רחב של עיסוקים בתחומים טכניים-טכנולגיים הנדרשים לחברה, כולל מפגש עם נשים המועסקות כבר היום בתפקידים אלו בחברה.

לדברי סמנכ"ל משאבי אנוש וארגון של חברת החשמל, עמית אוברקוביץ', חברת החשמל מובילה מהלך עומק רוחבי, בהתאם למדיניות דירקטוריון והנהלת החברה, של שילוב נשים, בכל הדרגים, במקצועות שטח טכניים, טכנולוגיים והנדסיים. אנו קוראים לנשים לבוא ולהצטרף אלינו לעבודה מאתגרת . מדובר במקצועות נדרשים במשק, המספקים יציבות תעסוקתית, תגמול מכבד ומהווים בסיס למסלולי קידום.

הממונה על מעמד האישה בחברת החשמל, אורנה גולן אומרת כי חברת החשמל מובילה מהלך זה של גיוס נשים למקצועות השטח הנתפסים כגבריים, במטרה לשנות את התמהיל המגדרי של החברה העומד כיום על כ- 20% נשים וכ-80% גברים, ומתוך תפיסה של מתן שיווין הזדמנויות אמתי לנשים בכל המקצועות.

דרושות נשים בתעשייה

ההבנה כי דרושות נשים בתעשייה הושגה לא מהיום. באוקטובר 2015, הקימה התאחדות התעשיינים את פורום המנהלות  בתעשייה, על מנת להרחיב את פעילות הפורום ולענות על צרכי הנשים בתעשייה ובמקומות תעסוקה. מטרת מטרות הפורום היתה להגדיל את שוויון ההזדמנויות בין גברים ונשים, להביא לעשייה ויצירה בקרב הנשים המשתתפות בו ולקדם העסקת נשים.

פורום מנהלות בתעשייה של התאחדות התעשיינים הוקם בשנת 1994 כשבין מטרותיו לפעול בסקטור התעשייה בפרט ובמשק בכלל לקידומן של נשים לתפקידי ניהול בתעשייה; לפעול לשיפור המודעות לחשיבות קידומן המקצועי של נשים בכל דרגי הניהול; להוות מסגרת תומכת לנשים/מנהלות בתעשייה, למען קידומן במפעליהן לתפקידי ניהול ולהגברת ייצוגן בהנהלות ובדירקטוריונים; להוות גורם מקשר בין מנהלות ממפעלים ומתחומים שונים ליצירת במה מקצועית, שיתוף-פעולה והפרייה הדדית ביניהן; לפעול לעידוד צעירות לבחירה במקצועות התעשייה כעתידן התעסוקתי; לפעול להעמקת ההכרות של חברות הפורום עם ההתאחדות ומוסדותיה ועידודן להשתלבות בפעילותם, זאת בהתאם לתקנון ההתאחדות התעשיינים המקנה שריון של 10% לנשים, ולא פחות מאישה אחת, בכל הנהלת איגוד, פורום או וועדה.

התכנית של חברת החשמל לעידוד תעסוקה נשית, מהווה המשך טבעי לצורך הגובר לשילובן של נשים במקצועות התעשייה והטכנולוגיה ולייצר שוויון מגדרי להזדמנויות תעסוקתיות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה