תעסוקה לגיל השלישי ברשת רי/מקס ישראל

תעסוקה לגיל השלישי ברשת רי/מקס ישראל

ברנרד רסקין, מנכ"ל רי/מקס ישראל, בראיון על עובדים בגילאי 45+

שיתוף
ברנרד רסקין מנכל רימקס ישראל. צילום: ישראל כהן

ברנרד רסקין מנכל רימקס ישראל. צילום: ישראל כהן

אין זה סוד שתופעת קושי תעסוקה לגיל השלישי הינה מורכבת וחלקים גדולים מאוכלוסיית המועסקים בישראל עשויים למצוא עצמם באמצע החיים חסרי תעסוקה לאחר שנים בשוק העבודה. בשנים האחרונות משמשת רי/מקס כמקפצה משמעותית וסביבה עוטפת לגיל השלישי. החברה מאפשרת קריירה שנייה והמספרים לא משקרים: ברשת קיימים מעל 100 סוכנים וזכיינים מעל גיל 60 וסה"כ 450 סוכנים וזכיינים מעל גיל 45. מדובר באוכלוסיה שהניסיון, המקצועיות והאמינות הינם חלק מובנה מהם.

ברשת רי/מקס העובדים הינם עצמאיים ומפתחים קריירה כעצמאיים במסגרת הרשת.

שוחחנו עם ברנרד רסקין, מנכ"ל רי/מקס ישראל, בנושא עובדים בגיל השלישי.

כמה חברי רשת מעל גיל 45-יש ברשת רי/מקס?
"סה"כ ברשת רי/מקס ישראל פועלים כ- 450 חברי רשת מעל גיל 45, המהווים 35% מהרשת".

מהם התפקידים שלהם?

"סוכני תיווך נדל"ן וזכיינים".

האם יש לכם תכנית מיוחדת ברשת לעידוד חברי רשת בגילאי 45 ומעלה?

"אנו רואים בגילאים אלו, אנשים בעלי פוטנציאל הצלחה בתחום תיווך הנדל"ן.

זו הסיבה שהרשת משקיעה מאמצים לגייסם באמצעות כנסים ייעודיים, שיתופי פעולה עם עמותות וארגונים הפועלים למען שילוב גילאים אלו במעגל התעסוקה. כמו גם מגוון קמפיינים פרסומיים שמטרתם להזמין מועמדים לימי חשיפה בהם מוצגת האפשרות לקריירה שניה בתיווך נדל"ן. יום החשיפה הקרוב יתקיים ביום ה' ה- 28.6.18 במכללת תלתן בחיפה ומועדים נוספים מתוכננים בהמשך".

מהן האיכויות שחברי רשת מבוגרים יותר מביאים עימם?

"אנשים בגילאים אלו הם שקולים יותר, אמינים, סמכותיים, ובעלי ניסיון חיים, ניסיון עם אנשים, חוכמת חיים – אלה הם התכונות והמרכיבים הנחוצות לבניית מתווך אמין וסולידי שאנו רוצים אצלנו ברשת.

אנשים מעל גיל 45 נמצאים בשלב בו יש להם יותר זמן להשקיע בעצמם, כבר אין ילדים קטנים שצריך לדאוג להם סביב השעון. הלכה למעשה מדובר בחלון הזדמנויות לפתח קריירה חדשה, אגב, ללא קשר או חשיבות מה הוא הרקע המקצועי שלהם- בין אם הם יוצאי צבא, מורים, עובדים סוציאליים, מוכרים בחנות ובין אם היו מנכ"לים בחברות גדולות, או כל קריירה קודמת- כישורי החיים וניסיון החיים הם שייסעו להם לפתח קריירה בתחום תיווך הנדל"ן. ההזדמנות לנהל את הזמן שלהם כעצמאיים, מאפשרת להם לתת שירות טוב ללקוחות, לבנות את העסק בצורה נכונה ולשלבם עם החיים האישים בקצב שנכון לכל אחד מהם".

האם הם מביעים מוטיבציה גבוהה לעבודה ומדוע לדעתך?

"חד משמעית! המוטיבציה מאד גבוהה כתוצאה מהאתגר בבניית עסק עצמאי והשייכות לרשת הנחשבת חדשנית, מצליחה ובעלת שם עולמי. חלקם לאחר שנים בהם היו שכירים. העבודה המשותפת והקשר החברתי עם חברי הרשת הצעירים, חברי הרשת הצעירים נהנים גם הם מהניסיון הרב שיש לגילאי 45 פלוס להציע."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה