שילוב אינטיליגנציה מלאכותית במערכות ניהול ההון האנושי

שילוב אינטיליגנציה מלאכותית במערכות ניהול ההון האנושי

שילובם של מערכות A.I בתהליכי ניהול משאבי אנוש יכולה לשפר בצורה מהותית את היכולת של הארגון להבין את המציאות ולהגיע למסקנות לגבי תהליכים כגון: הערכת עובדים, תהליכי הכשרה, מדידת תפוקות ועד - מניעת הטרדות מיניות והפלייה מגדרית. כך עושים את זה ב-SAP!

שיתוף
כנס SUCCESS CONNECT 2015

* דיווח נציג פורטל משאבי אנוש בכנס SUCCESS CONNECT 2015, רומא.

כמה פעמים נתקלנו במושגים "בינה מלאכותית " או "מכונה לומדת" בהקשר של HR?

בכנס CONNECT SUCCESS המתקיים ברומא הציג נשיא חטיבת SUCCESSFACTORS ב-SAP, מיק איטלינג, את השימוש במערכות לומדות, באפליקציות כגון Performance & Goals ו- Workforce Analytics, המבוססות ענן, ומשמשות ככלי לניתור מגמות ולהערכת עובדים וביצועים על בסיס ניתוח אוטומטי של דפוסי העבודה וההתנהגות.

לדברי מר איטלינג "העולם עובר לענן ואם לקוח יבקש היום מערכת PREMISE ON אני פשוט לא אעבוד איתו כי זה יפגע בביצועי המערכת ולא יאפשר לנו לספק לו את כל החידושים שהכנסנו למערכת".

אפליקציות אלו מתווספות לעוד קבוצה של אפליקציות מבוססות ענן אשר פותחו עלידי SAP כחבילות מוצרים כוללת לסוגיות הקשורות לניהול ההון האנושי.

האפליקציות עושות שימוש בכלים הדומים לכלים המשמשים את גוגל ופייסבוק לנתח את דפוסי ההתנהגות הגולשים על סמך דפוסי הקלדה ושימוש במחשב האישי או הסמרטפון ( אם תהיתם פעם איך גוגל יודע להציע לכם את הסוג חיפוש התואם את העדפותכם) חשוב לציין כי המערכת משמשת ככלי תומך החלטה ובהרבה מקרים היא מראה מגמה או מצב מסויים אשר מאפשר למנהלים לקבל החלטות מושכלות יותר, נתולות חנופה ואמוציות, ולגזור משמעויות מהמצב הקיים.

זה המקום לציין כי מערכות לומדות קיימות מזה שנים רבות בעולם הבטחוני ובתעשייה ובעשור האחרון משרתות את קהילת השיווק והמסחר, כניסה של סוג כזה של מערכות לתחום ניהול ההון האנושי יכולה לשפר את תהליכי הערכת העובדים ע"י ניטרול המימד הרגשי מהתהליך.

חשוב לציין שישנה חשיבות רבה לצורה שבה המנהלים מגדירים את היעדים והמשימות, ומגדירים נכון את רמת הציפיות מהתפוקה, שכן אם לא, גם אם הרבה מהמסקנות יהיו מובהקות, הן לא בהכרח יהיו נכונות עבור הארגון.

אפליקציה נוספת המתממשקת למערכת הינה Learning מערכת מעקב הדרכות והסמכות אשר מאפשרת מעקב אחר תהליכי ההכשרה של העובד, בשילוב אפליקציות האבולוציה, אנו מקבלים כלים ממוכנים המאפשרים לתת תמונת מצב לגבי תהליכים המשפיעים על ליבת העשיה של הארגון.

משיפור הדרכות ועד מניעת הטרדות מיניות והפלייה מגדרית

SUCCESSFACTORS, INC. THOMAS OTTERמדבריו של מר טומאס אוטר (Thomas Otter), המכהן כמנהל המוצר: "דמיין שהמערכת עושה בדיקת מגמות קידום ותפוקות ומגלה שבמחלקה מסויימת יש חריגה , היא בודקת את המגמה ומגלה שהתפלגות הקידום באותה מחלקה נוטה למין מסויים וברגע שמאותרת התפלגות כזו ניתן להתריאה בפני ההנהלה ולהצביע על סבירות לבעיית הפליה מגדרית".

"מחקרים רבים הראו כי שיקוף מידע רלוונטי הן בדרגי הניהול והן בקרב העובדים מצמצם באופן משמעותי חוסר וודאות אשר בהרבה מקרים מהווה את אחת הסיבות העיקריות לחוסר שביעות רצון ממקום העבודה, כך כל עובד יכול להיות נגיש למידע הרלוונטי לגבו, בכלל אנחנו מעודדים מעסיקים להנגיש כמה שיותר מידע לעובדים כך שהם יכולים לראות את אפשרויות מסלולי הקידום, וסטטוס עדכני לגבי כל המידע הקשור להטבות הסוציאליות שלהם ".

אותן פונקציות יכולות גם לעבוד בכך שיאתרו מנהלים או עובדים התורמים לארגון ונרצה לעשות לגביהם ניהול טלאנט ולשמרם בארגון.

לשאלה לאילו שינויים במחלקות משאבי האנוש תגרום המערכת אמר מר אוטר "אנחנו מורידים באופן דרסטי את עבודת האדמיניסטרציה והתלות בIT וגורמים אחרים, ומפנים את אנשי משאבי האנוש להתמקד במימד של התקשורת הבין אישית והכי חשוב לעזור לדרגי הניהול ולתת להם את הכלים הנחוצים להובלת הארגון להצלחה מסחרית".

* הכותב הינו אורח של SAP בכנס ברומא.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה