רותמים את ההטבות לקרב על הכישרונות

רותמים את ההטבות לקרב על הכישרונות

חווית העובדים הפכה למונח מפתח אצל המעסיקים שרוצים לגייס ולשמור על הצוות הטוב ביותר

שיתוף
ניהול כישרונות

ניהול כישרונות

כדי למנוע תחלופת עובדים גבוהה, המעסיקים מאמצים שיטות שונות לגיוס ושימור כישרונות.

אחת הגישות הרווחת כיום בתחום, היא לרתום את הטבות העובדים לטובת גיוס עובדים חדשים ושימור הקיימים.

כיום, כשחברות רבות נמצאות על סף משבר של גיוס ושימור, בין השאר בשל שינוי אוניברסלי בתרבות העבודה שלא דוגל עוד ב"עבודה לכל החיים", אימוץ ההטבות לטובת גיוס כישרונות הופך לרלוונטי מתמיד.

עם עלויות רפואיות גבוהות יותר מכל (במיוחד בארה"ב) ומחסור בעובדים עם מיומנויות ספציפיות, זה הזמן לרתום את הטבות הבריאות באופן אינטנסיבי לקרב על הכישרונות. כיסוי ביטוחי בריאות יחד עם הטבות אחרות כגון עבודה מהבית, שעות גמישות, והטבות מפנקות במשרד כגון: חטיפים חינם, ארוחות מסובסדות, Happy Hours ועוד, צריכות לכלול חלק משמעותי של חבילת ההטבות הכוללת לעובדי החברה. זוהי הדרך להראות לעובדים שהם מוערכים ולחזק את בריאותם.

תרגישו בבית

אחד מהדרכים להיאבק במחסור בכישרונות ובתחלופת עובדים גבוהה בארגונים, היה להעביר את המסר של מקום עבודה כבית. עם הכנסת חדרי כושר, ברים, מתחמי טלוויזיות, חדרי מנוחה ומטבחי אוכל למשרדים, מעסיקים בשלב מוקדם כבר הציגו מקום עבודה בו הדגש הוא על להרגיש בבית. המסר היה ועודנו: אתם עובדים בארגון מהנה, מתחשב ואכפתי שכיף לעבוד בו.

כדי למלא את הצרכים של המסר, המעסיקים הפכו את המשרד לרחבה של בית – באמצעות הטבות שונות ומגוונות כפי שהוזכר לעיל. העובדים החלו להרגיש שאין סיבה בעצם למהר וללכת הביתה בסוף היום, שכן כל הצרכים היומיומיים שלהם מסופקים במקום העבודה.

מתן תמיכה

דרך נוספת לרתום את ההטבות לטובת גיוס ושימור עובדים, היא באמצעות מתן תמיכה לעובדים במצבי מתח, סטרס, בעיות בריאות, בעיות משפחתיות, וכו'.
העובדים כיום מתמודדים עם שפע של אתגרים וסובלים לעתים מהמתח שנגרם על ידי אורח החיים שלהם: זמינות של 24/7. כאשר הבעיות הבריאותיות והנפשיות מתחילות להשפיע, חשבון משק הבית עולה בהתאם (עלויות ייעוץ, פסיכולוג, תרופות, ימי מחלה שלא במסגרת החוזה, וכד'). הם מחפשים מעסיק שיעזור להם להתגבר על האתגרים הללו, ויילך צעד אחד קדימה כדי להבטיח להם תמיכה נפשית ובריאותית במידת הצורך.

מחקר שנערך בבריטניה חשף, כי המעסיקים ברובם "נופלים" באפשרות או ברצון לספק לעובדים הטבות תמיכה אלו. רק 4% ממקומות העבודה בבריטניה, מספקים שירותי תמיכה לעובדים.

אם מעסיקים רוצים להמשיך לגייס ולשמר את העובדים הטובים והמוכשרים ביותר, עליהם לרתום את ההטבות המשמעותיות הללו למלחמה על הכישרונות.

עליהם לענות על הצרכים של הפיזיים והמנטליים של העובדים הנוכחים והפוטנציאליים, וזה כולל תמיכה נפשית, בריאותית ומילוי הצרכים שלהם. ההשקפה הישנה, ארוכת הטווח, של חסכון לפרישה וביטוחי בריאות בלבד, אינה מספיקה.

בהתייחסות לגישה ממוקדת-עובד, המעסיקים יכולים לפתח אסטרטגיה של הטבות העונה על צרכיהם של העובדים ע"י אמצעים מוחשיים ומוחשיים פחות.

זהו המקום שבו היתרונות משחקים תפקיד קריטי. על ידי הצעת הטבות כגון שיעורי התעמלות, אפליקציות מודעות לבריאות וייעוץ לאכילה נכונה, לצד ההטבות שהוזכרו לעיל.

כנסי משאבי אנוש וימי עיון

אין תגובות

השאר תגובה