רווחה בזול עם ערך יקר

רווחה בזול עם ערך יקר

שש הצעות לפעילויות רווחה לעובדים בעלויות נמוכות אך מחממות את הלב

שיתוף
רווחה בזול

רווחה בזול

המודעות למצב הכלכלי והחברתי התעוררה בעיקר בעקבות המחאות החברתיות שקמו בשנה האחרונה, ורואים ממנה הרבה גם ברשתות החברתיות. יותר ויותר אנשים וארגונים מחליטים למתן את ההוצאות, ומחלקות הרווחה בארגונים מחפשות כיצד להעניק לעובדים רווחה בעלויות נמוכות. אם פעמים רבות פעילויות רווחה לעובדים נתפסות כפעילויות מחוץ לשעות העבודה או על חשבון שעות העבודה, כיום אפשר לראות יותר ויותר הטבות קטנות לעובדים שכן מקלות על חייהם שלשם שינוי הן לא עושות למעסיקים חור בכיס. מדובר בתשומת לב קטנה, אך עם ערך גדול: תשומת לב כמעט ולא עולה כסף. כיום לא צריך לעבוד בארגון גדול כדי להעניק רווחה לעובד, כשמובן שלא כל חברה מחזיקה מחלקת רווחה. כל מנהל יכול לארגן את ההטבות הקטנות שיעשו לעובד את השנה או את החודש.

ניתן לשמח את העובדים בדרכים לא יקרות. הנה שש הצעות:

  1. שי סמלי ליום ההולדת, אך עם הרבה תשומת לב: העובד יעריך מאוד שי בעלות של שקלים בודדים שיימסר באופן אישי על ידי המנהל ולא על ידי מחלקת משאבי האנוש. הברכה שתלווה את השי תכתב בשם כל הארגון, בתוספת הקדשה מיוחדת של המנהל.
  2. לא תמיד יש תקציב וזמן למתנות בחגים. רכישה מרוכזת מראש של מתנות סמליות יכולה לחסוך הרבה כסף לארגון במיוחד אם היא נעשת בסוף עונת המתנות או ממש לקראת החג ולא חודשיים מראש. כמו כן ברכה אישית מוסיפה המון "ערך" למתנה.
  3. הנחות קבועות של מוצרי צריכה לעובדי החברה. מעין הנחות "מועדון" לכל עובדי החברה, שתסייע באופן יומיומי לעובדים ולבני משפחותיהם לחסוך כסף. ניתן לקבל הצעות מחיר למועדון כזה ממספר חברות שונות, ולערוך משאל בקרב עובדי החברה שיחשוף באילו חברות היו מעוניינים לקבל הנחת עובד. חברות רבות ישמחו לתת הנחות שונות ומבצעים עבור ריכוז על מול מספר עובדים (גם אם לא גדול במיוחד).

  4. לארגונים שמעוניינים לחסוך כסף מומלץ לצמצם את האירוע השנתי, שלא פעם מזכיר חתונות ושהם בדרך כלל גרנדיוזיים. הזמנת זמר או סטנדאפיסט מייקרת מאוד את האירוע. חשבו שאת סכום הכסף הזה תוכלו לחלק בין כל העובדים כבונוס. מובן שמטרתו של אירוע לכלל הארגון היא לגבש ולאחד את הארגון, ליצור תחושה של שייכות. את ההיכרות עם מחלקות אחרות בחברה ניתן ואף מומלץ לקיים במהלך העבודה. אחת האפשרויות היא לשבור את תקציב האירוע השנתי היקר ולבצע מספר פעילויות במשך השנה. פעילות חודשית של מחלקה, צוות ו/או עובדים יכול לתרום לגיבוש הרבה יותר מאירוע חד פעמי.

  5. מימון של ערבי גיבוש צוותיים בבית קפה אחת לשנה (או יותר). מדובר בעלות נמוכה יותר משל טיול, והחסכון הוא בכך שאירוע כזה אינו אורך יום שלם ואינו על חשבון שעות העבודה.

  6. פעילות היכרות של מחלקות: כדי לגבש ולקרב מחלקות אפשר לבחור שתי מחלקות, ולערוך ערב/ צהריים של פעילות שבה כל אחד מציג עצמו, על ידי מענה לשאלות שהוכנו מראש. היתרון של משחק חברתי כזה הוא העניין שהוא מעורר, כאשר ברור רוב האנשים סקרנים זה לגבי זו, בדיוק כפי שהרוב אוהבים רכילות. זו לא עוד פעילות ילדותית, הנתפסת כמעיקה, שחלק ניכר מהעובדים לא מעוניינים להשתתף בה. הערך של הפעילות היא כמובן הוא היכרות עם עובדים אחרים בחברה.

לסיכום, חברות וארגונים המבקשים לחסוך בעלויות אך לא מעוניינים לוותר על רווחה, חשבו קודם כל על תשומת לב מינימלית לעובד ולאחר מכן על ימי כיף, טיולים ואירועים. מומלץ גם לשקף לעובדים את המצב, ולעדכן כי הוחלט השנה לחלק את תקציב הרווחה באופן שונה. קצת פחות כסף, מעט יותר תשומת לב.

לבסוף נציין כי ניתן לשלב את פעילויות הרווחה עם פעילויות ההדרכה ובכך לחסוך תקציב לשני הגופים. פעילות הדרכה חוויתית יכולה להתפס ע"י העובדים כפעילות רווחה אם עושים זאת נכון. ניתן ללמוד עוד על נושא זה (שילוב הרווחה וההדרכה) ב- כנס ההדרכה השנתי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה