נשים צריכות לדחוף נשים למעלה ולא הצידה

נשים צריכות לדחוף נשים למעלה ולא הצידה

כדי לראות יותר נשים ביותר תפקידים משמעותיים במשק דרושה לנו מערכת תומכת, שמושתתת על ההבנה שנשים שרוצות להצליח צריכות לתמוך בנשים שרוצות להצליח. איך זה עובד?

שיתוף
קידום נשים בעסקים

קידום נשים בעסקים

נשים יכולות להצליח. זו עובדה. זו מציאות. זה קורה כל יום. אולם כדי שזה יקרה יותר ביום יום, יש כמה עקרונות שצריכים להנחות אותנו – בנות המין היפה:

1. השקעה מתוך עקרון. כנשים, חשוב שנשקיע בחברות חדשות ופורצות, בחברות הזנק ומיזמים חדשים. בתוך החיפוש אחר הדבר הבא, חשוב שניתן את הדעת גם לנושא הנשים בשוק העבודה. זה לא אומר שצריך בהכרח לתמוך ברעיון של יזמות גם אם הוא רעיון בינוני, על חשבון רעיון של יוזמים שהם פשוט מבריקים. זה רק אומר שבתוך התהליך הזה של בחינת רעיונות חדשים, מיזמים חדשים וכיוונים עסקיים חדשים, בתוך התהליך של הכרות עם ארגונים ואנשים, חשוב שנזכור שיש לנו אג'נדה שבסופו של דבר משרתת את כולנו.

נסו לחפש אחר נשים מבטיחות כדי להשקיע בהן מתוך נקודת מוצא שלפיה אתן משקיעות הן ברעיון גדול או בחברה מבטיחה ובו זמנית – אתן מגדילות את הסיכוי של נשים לפרוץ קדימה כיזמות.

2. מנטורינג – נשים לטובת נשים. מנטורינג זהו אחד הערוצים החשובים ביותר בטיפוח הדור הבא של מנהלים ומנהיגים. נשים מצליחות יכולות לתרום כל כך הרבה לנשים בתחילת דרכן. בין אם זה מנטורינג לנשים צעירות בתחילת הקריירה שלהן, ובין אם זה מנטורינג לנשים מצליחות שעומדות לקראת הצעד המשמעותי הבא. מנטורינג הוא דרך להבטיח שאת הידע, הניסיון והתובנות שאנחנו צברנו כנשים בשוק העבודה – נוכל להעביר לנשים אחרות.

אל תזלזלו בכוחו או בערכו של הידע שצברתן, ועצם העובדה שהגעתן עד לאן שהגעתן בארגון. נשים ובעיקר נשים צעירות שרק עושות את צעדיהן הראשונים בקריירה שלהן מביטות עליכן מלמטה ותוהות – איך מגיעים לשם? זה לא שהן מפקפקות בידע שצברו באקדמיה (לרוב שני תארים), או בנחישות ובמוטיבציה שלהן. הן פשוט לא מצליחות לראות בבירור את התמונה הגדולה ובתוכה את המפה להצלחה. אישה מצליחה שתיקח אותן תחת חסותה תוכל להשלים את התמונה החסרה או את החלק החסר בפאזל.

3. חלוקה צודקת. אחד הערוצים האפקטיביים ביותר לקידום נשים וזה שדורש הכי פחות משאבים הוא שיתוף. הרשת החברתית הפכה את השיתוף לכל כך קל וטבעי. נצלו את המדיה! שתפו נשים אחרות בידע, בתובנות, בניסיון שלכן. קראתן מאמר מעניין? הייתן בהרצאה חשובה? שמעתן על הזדמנות עסקית חדשה? התמודדתן עם דילמה מורכבת בעבודה? יש לכן טיפ עבור מי שנמצאת בתחילת דרכה בתחום מסוים? שתפו!

השיתוף הזה חשוב לא רק כי הוא נותן לכן הזדמנות לחלוק עם נשים את הידע שלכן ואולי לעזור למישהו לקבל החלטה נכונה יותר או להימנע מטעות חמורה. זו הזדמנות אמתית ליצור קהילות של נשים שתומכות בנשים מתוך מחויבות לחלוק/ לשתף.

מעגל זה שאליו אתן מצטרפות כמי שתורמות את הידע מהר מאוד יהפוך למעגל שבו תוכלו לשאוב ידע, עצות, לגייס תמיכה…

4. הרשו לעצמכן לקבל עזרה. לנשים חזקות קשה יותר לבקש עזרה. הן מרגישות שהן צריכות לעשות הכל בעצמן, ואם הן לא יודעות משהו או מתקשות מעט במשהו, הן מתחילות לחשוב שאולי הן פשוט לא מספיק טובות. כדי להצליח צריך לדעת לבקש עצות, לבקש עזרה, לבקש ממישהו שיקשיב ויתן חוות דעת, לפנות אל מישהו שיקשר אותנו אל גורם מקצועי… כדי להצליח אנו חייבות להבין שזה בסדר לא לדעת הכל ולא להיות מסוגלות לעשות הכול ושמותר לנו לפנות לעזרה ותמיכה.

אל תעשו זאת בהחבא, בקשו עזרה ותמיכה בצורה ישירה, שקופה וגאה. כך תוכלו לקדם את עצמכן תוך כדי יצירת נורמה שבה זה בסדר גמור ואפילו מקובל לפנות לעזרה. זה יגרום לנשים בתחילת דרכן להפנים שמותר להן לפנות לעזרה ויגדיל את הסיכויים שלהן להצליח בסופו של דבר.

גם כאן הרשת החברתית עושה לנו את החיים כל כך פשוטים. אל תתביישו לצאת לרשת לחפש מידע, תמיכה, טיפ, המלצה… אל תעשו זאת תחת זהות בדויה. צאו אל הרשת בראש זקוף ובקריאה גאה לעזרה ושיתוף פעולה.

5. אל תתביישו להיות נשים. המדינה מציעה מגוון פתרונות לנושא קידום נשים בעסקים. במקביל ישנם לא מעט ארגונים ללא מטרות רווח שפועלים בארץ ובעולם לקידום נשים בעסקים, נשים ממגזרים שונים, נשים בענפים שונים… אל תפסלו את הרעיון מראש, להיפך.

נסו לברר לעומק מה מציע כל ארגון וכל גוף? איך הוא יכול לקדם את העסק שלך או אותן בארגון שלכן ואיך הוא יכול לקדם נשים אחרות בענף? שתפו פעולה עם אותם גופים במקום להתעלם מהם. תנו להם את הכבוד שמגיע להם על המאמץ גם אם הם לא יכולים לעזור לכן ספציפית. נשים צריכות לעודד כל יוזמה שתומכת בנשים, לחזק אותה ולסייע לה. נשים חזקות נוטות לזלזל באותן יוזמות ועל ידי כך הן יוצרות מעין לחץ על נשים לוותר על הסיוע עם אמרות כמו "אנו לא צריכות טובות של אף אחד..".

קבלו בשמחה כל יוזמה שנועדה לסייע לנשים גם אם היא לא משרתת את הצרכים שלכן – הביעו תמיכה פומבית כדי שנשים אחרות יבחנו את מה שיש לה להציע ואולי ימצאו פתרונות שהולמים את הצרכים שלהן.

יום עיון בנושא נשים פורצות קדימה – ב-28/7/14. לחצו כאן לפרטים 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה