פרויקט ניהול נשי: טלי חדד

פרויקט ניהול נשי: טלי חדד

לקראת יום המשפחה החל ב- 5 בפברואר, יצאנו עם סדרת כתבות בנושא הניהול הנשי על כלל ההיבטים, האתגרים וההצלחות הטמונים בו. ראיון עם טלי חדד, סמנכ"לית מפעל חסין אש בבאר שבע

שיתוף
טלי חדד סמנכלית חסין אש. צילום יחצ

טלי חדד סמנכלית חסין אש. צילום יחצ

ראיון עם טלי חדד, סמנכ"לית מפעל חסין אש

חדד עובדת כבר 24 שנים במפעל חסין אש, ב-10 שנים האחרונות מכהנת בתפקיד סמנכ"לית החברה.

במה עסקת לפני כן?

"הייתי בעבר במגוון תפקידים בחברה- בין היתר מנהלת משאבי אנוש, סחר בינלאומי (יבוא יצוא), מזכירת חברה בבורסה."

מה היו האתגרים במעבר לתפקיד ניהולי בכיר?

"תפקיד הסמנכ"לית במפעל הוא תפקיד מאוד אחראי, ישנם אתגרים רבים שאני בטוחה שכל מנהל חש אותם- האתגר הוא לטפל בהרבה נושאים במקביל ובסוף היום גם לקחת את הכל הביתה, גם בגלל שהטלפון שלנו הוא גם המייל והפייסבוק הפרטי. אם פעם עבדנו עד 16:00 ואז יכולנו להתנתק מהעבודה לחיינו הפרטיים- כיום בתפקיד כזה אני כל הזמן עובדת, מקדמת דברים, זה לא שמישהו מבקש לקדם הכל- זה אני מיוזמתי כי אכפת לי.

עוד אתגר הוא כיצד לחבר את העובדים לעבודה שלהם- אנחנו רוצים לגרום לעובדים לבוא לעבודה גם בהיבט החברתי ולא רק כמשהו שהם חייבים לעשות, וכמובן לחבר אותם עד כמה שאשפר למוצר- המטרה היא שכל אחד מהעובדים יחוש שהוא חלק מהמכלול הזה ושהם ירגישו שהמוצר שאנו מייצרים במפעל הוא ממש שלהם. אנו מייצרים בלוק קרמי במפעל שלנו, העובדים באים לעבודה ומייצרים את הבלוק הקרמי עם הרבה אהבה וזה אתגר לגרום לאנשים לאהוב את מה שהם עושים, לכן אנחנו יוזמים אירועים חברתיים, חוגגים בגדול ימי הולדת, משמרים עובדים וותיקים ומקדמים עובדים – חשוב לי להעניק לעובדים אפשרות לאופק תעסוקתי ושתהיה להם אפשרות להתקדם לתפקידים ניהוליים, כך הם מחוברים יותר למפעל ולעשייה שלהם".

מהם תחומי אחריותך העיקריים בתפקיד?

"אני בעצם אחראית על כל מה שלא טכני במפעל- אני יכולה לטפל בעניינים משפטיים, בנושאי משאבי אנוש, בנושאים פורמליים אדמיניסטרטיביים, רגולציות וכו'. כל מה שלא מוגדר כטכני ומו"פ. אני בעצם עושה כל מה שצריך כדי לקדם את המפעל- בשעות העבודה, לא בשעות העבודה, בכל שעות היממה".

האם לדעתך יש מספיק ייצוג נשי בתפקידים בכירים בישראל? 

"אני חושבת שתמיד אפשר להשתפר, כיום במפעל שלנו יש הרבה נשים בתפקידים ניהוליים – מנהלת מעבדה ואבטחת איכות, מהנדסת תפ"י, מנהלת שיווק ומכירות. בשנים האחרונות גדלנו משמעותית בכמות הנשים במפעל ואנו מאוד משתדלים לשלב נשים בתעשייה. רובם המכריע של העובדים והמנהלים בחברות הנדל"ן הציבוריות הם גברים, מצב זה מביא לתהליך קבלת החלטות שלא כולל גישה נשית בנושאים רבים.

לדעתי נשים צריכות להיות יותר מעורבות, לא להתבייש, גם בנושאים שצבועים כגבריים לחלוטין- כגון חומרי בנייה, כיום המפעל שלנו מייצר ומשווק בלוקים קרמיים כחומר בנייה- זה נושא מאוד "גברי", וכשאני, כאישה, מוצאת את עצמי מסבירה לגברים על האיכות של חומר הבנייה של הבלוק הקרמי לגברים ועל היתרונות לשוק הבנייה הקיים – זה מסב לי הנאה רבה כאישה".

מהם האתגרים העומדים בפניך כאישה בתפקיד בכיר?

"אנו הנשים מלאות בחמלה, לפעמים לעובדים יש בעיות שגורמות להם להיעדר מהעבודה או להיות פחות מרוכזים, וכשהם באים ומספרים לנו את סיפורם האישי אנחנו מתמלאות באמפתיה. אני צריכה לדעת לעשות את ההבדל בין החמלה לבין לדעת לדרוש מהעובד, לדעת להפריד את הרגש מהשכל ולדעת לבחור את האנשים הטובים ביותר למקום העבודה לפי הכישורים שלהם ולא לפי סיפורים מרגשים. הרבה פעמים רואים שאני אישה וחושבים שאפשר לעבוד עלי, לדלג מעלי, או לפעמים מחפשים את הדמות הבכירה יותר, אבל אז אחרי שיחה קצרה הם מבינים שהם צריכים להיות יותר ענייניים, לפתוח את הראש ולהגיע לב העניין".

כמה שעות ביום את עובדת?

"המשרה שלי, כמו כל המשרות הניהוליות בארגון, היא משרת אמון ולכן לא מוגדרת בשעות. זה מגיע מתוך אמון עמוק, אנחנו יודעים שכל העובדים אחראים ומחויבים לתפקיד שלהם בין אם הם בעבודה או במקום אחר, זה לא משנה אם אני פיזית במפעל או במקום אחר, כולם נותנים מענה לפי הצרכים".

כיצד מצליחים לתמרן בין המשפחה, האימהות והניהול?

"כשאוהבים את כל התחומים אז זה לא קשה, כי נהנים מכל אחד מהם. נהנים מזמן פנוי עם הילדים והנכדה, נהנים מהעבודה ומהמשפחה, זה חייב להיות בצורה כזו שכל פעם נושא אחר תופס את תשומת ליבי. אם פעם הייתי יותר ספונטנית ונשארת יותר בעבודה אז היום אני יותר מחויבת למשפחה. אני משתדלת להיות יותר מתוכננת עם הילדים, לצאת איתם לימי כיף ולפעילויות חברתיות עם המשפחה המורחבת, אני יותר מחוברת ליומן היום ואז אני מצליחה לשלב הכל יחד. כל מה שרשום ביומן אני משלבת- אפשר לומר שהעומס עשה אותי יותר מסודרת ולימד אותי לנהל את הזמן בצורה אפקטיבית יותר".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה