פיטורים 'עושים כותרות' אבל גיוסים חדשים 'עושים את ההבדל'

פיטורים 'עושים כותרות' אבל גיוסים חדשים 'עושים את ההבדל'

אוקטביוס בלק, מנכ"ל Mind Gym: "התקשורת מחפשת כותרות סנסציוניות ומציגה היחס בין עובד למעביד כמלחמת דויד בגוליית"

שיתוף
פיטורי עובדים
פיטורי עובדים

אוקטביוס בלק, מנכ"ל Mind Gym (החברה לפיתוח יכולות קוגניטיביות), הגיש מאמר דעה לאתר משאבי אנוש HR Magazine, בו הוא הציג את הפער בין המציאות הכלכלית הקונקרטית לבין המציאות הכלכלית כפי שהיא באה לידי על גלי התקשורת, ביחס לשוק העבודה. לטענתו, התקשורת מציגה תמונה חד ממדית, עגומה ולא הוגנת כלפי המעסיקים וכלפי הציבור.

אוקטביוס בלק: עורך מדור עסקים באחד מערוצי הטלוויזיה באנגליה כתב בטוויטר 'בנק לוידס עומד לפטר 1,600 עובדים. במקביל, 3,000 משרות בתחום ה-IT יופנו למיקור חוץ מעבר לים'. באותה עת, חברת ManPower העולמית פרסמה דו"ח רבעוני המצביע על מגמת גיוס חיובית אבל, את הבשורות החיוביות הזו עהחדשות לא ציין העורך.
מאז הבחירות האחרונות, התווספו למעלה מ-500,000 משרות חדשות במגזר הפרטי וזה נתון שמאוד קשה למצוא  בגלי התקשורת, כי מדורי הכלכלה והעסקים משום מה לא ממהרים לציין עובדה זו. אבל במקביל, את העובדה שיש למעלה מ-100,000 דורשי אבטלה – מפרסמים חדשות לבקרים.

התקשורת מחפשת אחר כותרות סנסציוניות. אנשי התקשורת מחפשים את ה'דרמה' האנושית. הם מחפשים אחר 'המלחמות' בין העובד למעביד כדי להציגן כמלחמת דויד בגוליית. התקשורת מציגה את העובדים המסכנים, חסרי האונים הנשלחים הביתה בחוסר צדק מול המעסיק המרושע, החמדן שמרוויח מכל הסיפור. מדוע? מדוע בוחרים העורכים את הנרטיב הזה ומדוע הם בוחרים בו בתקופה כל כך קשה?

הרי מה שדרוש לכלכה זה ביטחון. מה שהציבור צריך (ומה שמגיע לו!) זה קצת חדשות אופטימיות ואם העורך לא מוכן לעשות מאמץ לשדר אופטימיות אז לפחות שלא יתעלם מעובדות קיימות. שלא ימפה אותן ויוצא אותן מהתמונה.   

פיטורי עובדים כחלק מקיצוצים או ארגון-מחדש הוא תהליך נחוץ. ארגונים משתנים ועל רקע השינויים האסטרטגיים הם חייבים לבצע שינויים במצבת כוח האדם. יש עובדים שצריך לוותר עליהם כמו שאדם הסובל מבעיות כולסטרול צריך לוותר על מאכלים מסוימים או לצמצם כמויות. ארגון חייב לוותר על עובדים מסוימים כדי לשרוד וכדי לצמוח. רוב האנשים שמאבדים מקום עבודה משתלבים בעבודה אחרת שמתאימה להם יותר. אלה חוקי השוק.

כדי לשמור על יציבות השוק אנחנו צריכים לחזק מנהיגים כמו סטיב ג'ובס, אנשים שבנו חברות מכלום, שהתחילו מאפס. שידעו איך לנהוג בעת משבר, איך לזהות משבר ולהגיב, ובזכותם – למאות אלפי אנשים יש עבודה כיום.

התקשורת הכלכלית צריכה לחזק את מנהיגי השוק, דווקא כשהם מתמודדים עם מציאות כלכלית קשה מתמיד ונאלצים לקבל החלטות כמעט בלתי אפשריות! ה'דה-הומניזציה' שעושה התקשורת למנהלים שמפטרים היא כל כך מזיקה! היא לא מה שהמנהלים צריכים לשמוע והיא לא מה שהאזרחים רוצים לשמוע. אני קורא לתקשורת להפסיק את מסע הצלב הזה ולהתמקד בעובדות נכונות, מדויקות ולהציג את התמונה במלואה. 

אוקטוביוס בלק הוא כאמור מנכ"ל חברת Mind Gym, העוסקת בפיתוח שיטות לשיפור תפקוד המוח. החברה נוסדה לפני למעלה מעשור ו-500,000 אנשים, מיותר מ-30 מדינות, כבר התנסו בשיטה. בין הלקוחות של Mind Gym ניתן למצוא את 400 החברות המובילות במשק העולמי לרבות ענקית החיפוש גוגל או יצרנית התרופות המובילה פייזר ועוד. תחת בלק עובדים 100 קואוצ'רים מוסמכים לשיטה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה