עתיד עולם הגיוסים: גיוס כישרונות בתחום הבינה המלאכותית

עתיד עולם הגיוסים: גיוס כישרונות בתחום הבינה המלאכותית

הפורום הכלכלי העולמי מעריך, כי עד שנת 2022 ייווצרו 133 מיליון מקומות עבודה בתחום הבינה המלאכותית ובלמידה ממוחשבת

שיתוף
מומחי בינה מלאכותית

מומחי בינה מלאכותית

למרות שטכנולוגיית ה- AI כבר משנה את עולם הגיוס, מקומות העבודה עצמם הולכים לשנות את עולם הגיוס גם כן – על ידי הפעלת לחץ הולך וגובר על מגייסים למלא את מספר העמדות הקשורות ל- AI.

פורסם בפורבס, כי ההוצאה על בינה מלאכותית צפויה לגדול מ -12 מיליון דולר בשנת 2017 ל -57.6 מיליארד דולר בשנת 2021. סקר שנערך לאחרונה מצא, כי 61% מהארגונים בחרו בתדירות הגבוהה ביותר ב- Machine Learning / AI ככלי לניתוח הנתונים המשמעותי ביותר של החברה שלהם בשנה הבאה.

במונחים של מהירות ההתאמה של עולם העבודה לסוג זה טכנולוגיה, 2022 נמצאת ממש מעבר לפינה. במונחים של עד כמה ארגונים יוכלו למלא בקלות משרות הקשורות ל- AI – זה עדיין לא ברור, והיה צורך להתחיל לגייס מומחי AI כבר אתמול. מומחים בתחום טוענים כי הם כבר חווים מחסור בכישרון AI עולמי, וזה עתיד להחמיר.

הם גורסים כי, למרבה המזל, מערכת החינוך האמריקאית עולה בקנה אחד עם הביקוש לכישרון AI, ומספר הבוגרים בעלי מיומנויות טכניות מתחיל להתרחב. אלו חדשות טובות, הם אומרים, אבל מצד שני יש לשקול את החוקים של היצע וביקוש. אם המחסור בכישרון ממשיך, המשכורות תהיינה גבוהות יותר ועבור ארגונים קטנים זה יכול להוות אפילו יותר אתגר בתקציבים שלהם. זו עוד סיבה לצפות לשינוי הזה ולהתחיל לחתור.

בינה מלאכותית היא כאן כדי להישאר. מעסיקים יצטרכו לגייס כישרונות AI לא משנה באיזו תעשייה הם פועלים. לאחר תקופה מסוימת בעבר, עסקים בצעו את המעבר למחשבים, לדואר אלקטרוני, לרשתות, ולאינטרנט – ומומחים בטכנולוגיית המידע הפכו להיות חיוניים לכל חברה. איש ה- IT הפך לקריטי (והוא עדיין כך). כעת אנו רצים קדימה לתוך אבולוציה אחרת כגון: AI שהופכת יישומים עסקיים. אנחנו נזדקק למומחי AI. לכן, יש להתחיל לתכנן את ההשקעה שלכם במומחי AI מיומנים שתוכלו לגייס כבר עכשיו.

כיום הרשימה כוללת את העמדות הללו, שכל עובד מיומן בהן מצריך הכשרה טכנית מקיפה:

מדען נתונים.

מהנדס מכונות.

מפתח תוכנה (עבור AI ומערכות אוטומציה).

מומחה רובוטיקה

מפתח בינה עסקית

חוקר AI

(המשרות כמובן לנשים וגברים).

ישנן עמדות אחרות שמעסיקים יצטרכו לגייס להן כגון אתיקה AI ומנהל פרויקט AI. ייתכן ואלו לא יהיו מאומנים ביותר בטכנולוגיה, אבל הם צריכים להיות בקיאים במשימה העסקית שלך, בערכים הסטנדרטים, ובוודאי להכיר את אסטרטגיית הטכנולוגיה ואת התוכניות של העסק שלך. באופן כללי, אתה צריך למלא תפקידים הקשורים ב- AI באמצעות כישרונות שיש להם פרספקטיבה גדולה יותר – אלו אשר מבינים את העסק שלך ושיש להם מיומנות פתרון בעיות. במיוחד בשלב הראשוני של המהפכה העסקית הזאת יש לשלב כישרונות חדשים לתוך הארגון שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה