עשרת הדיברות לפרישה לגמלאות

עשרת הדיברות לפרישה לגמלאות

עשרת הדיברות נחשבות לאמיתות עתיקות וניתן להסב אותן כמעט לכל היבט בחיינו. לפני הפרישה לגמלאות, ישנן דברים שכדאי לדעת ולתכנן מבעוד מועד על מנת להבטיח פרישה קלה ונעימה ככל האפשר

שיתוף

על מנת לבצע תהליך פרישה נכון ומתוכנן היטב, להלן עשרת הדברות לפרישה מוצלחת:

כספים

מומחים פיננסיים ממליצים לחסוך לטובת חיי הפרישה, את השכר השנתי שלך כפול עשר עד לזמן הפרישה. החיסכון הזה כמעט בלתי אפשרי בהשקעה עצמית. אך אם אתה משקיע באמצעות תכניות הפנסיה וקרנות ההשתלמות של החברות בהן אתה עובד, או באמצעות קרן נאמנות בעלות נמוכה, תוכל בהחלט להגדיל את החיסכון שלך באופן סביר לאורך זמן. חיסכון נכון לפרישה טווה את הדרך המציאותית והאפקטיבית ביותר להשיג ביטחון כלכלי לטווח הארוך.

מועד הפרישה

אל תפרוש מוקדם מידיי. נסה להמשיך ולעבוד ולפרנס את עצמך ככל שאתה יכול. ראשית, זה יצמצם את השימוש בכספי הפנסיה שנצברו, ושנית, זה יאפשר לך להמשיך ולחסוך יותר זמן. חשוב לזכור שעליך לחיות מההכנסה החודשית של הפנסיה למשך כל ימי חייך, ככל שתתעכב להשתמש בכספים הללו, כך הם יצברו וישמרו יותר.

צמצום

כמה שנים בטרם מועד הפרישה, כשאתה כבר בגיל המתאים לצמצם בהוצאות ובעיקר בנכסים, כדאי שתתחיל לעשות זאת. כעת, משילדיך גדלו, אולי אפילו עזבו את הבית וחיים באופן עצמאי, אתה לא חייב להמשיך ולהחזיק בדירת 4-5 חדרים, במקום מרכזי ויקר, ששימש לטובת החינוך וחיי החברה של הילדים כשהיו צעירים. אתה גם לא מוכרח להחזיק כמה מכוניות, וודאי שלא מכוניות גדולות ומשפחתיות בהן השתמשת אולי להסיע את הילדים ואת חבריהם ממקום למקום. גם החפצים והריהוט ששימשו את הילדים בעת שגרו בבית, פחות רלוונטיים כיום. נסה לצמצם נכסים וחפצים ככל שתוכל, את הכסף ממכירתם תוכל לחסוך לתקופת הפנסיה, ואולי אף להמיר את הכספים הללו לטיולים שרצית לעשות, לחופשות, לקורסי העשרה ועוד.

תזונה

לקראת מועד הפרישה, זה זמן מצוין לשפר את הרגלי התזונה שלך. הגוף שלנו הוא מכונה משומנת, העובדת על תזונה נכונה ופעילות גופנית. וככל שאנו מתבגרים, כך עלינו לשמור על עצמינו יותר. אחת הדרכים לעשות זאת, היא באמצעות ייעוץ תזונתי, המתמחה בגיל המעבר. עליך לדעת אילו ויטמינים ומינראליים כדאי להוסיף לתזונה שלך ועל מה כדאי לוותר. כעת יש לך יותר זמן לכך, מאשר בתקופה בה היית טרוד בקריירה ובחיי המשפחה.

 פעילות גופנית

באותו עניין, חשוב גם לפנות זמן לפעילות גופנית. בזמן הפרישה חוג ספורטיבי כלשהו, מנוי לחדר כושר או לבריכה, משיג כמה מטרות. ראשית השמירה על הבריאות גם בגיל מבוגר יותר, לא פחות ואפילו יותר חשובה. המטרה השניה היא פעילות שמעסיקה אותך וממלאה את הזמן בצורה יעילה. והמטרה השלישית היא האפשרות להכיר חברים חדשים באותם חוגים ומועדוני כושר ובכך להעשיר את חיי החברה שלך שאולי לפני כן התבססו בעיקר על חברים לעבודה.

ייעוץ רגשי

שיחות עם פסיכולוג או יועץ רגשי, חשובים לא פחות. הפרישה מהעבודה היא שינוי משמעותי ועשוי להיות מפחיד ומאיים במידה מסוימת וכדאי לטפל בו מכל האספקטים האפשריים. מאוד חשוב להתייעץ עם איש מקצוע מתחום הנפש, שיוכל לספק לך כלים להתמודדות עם השינוי הקרב.

משפחה

זה שהילדים שלך עצמאיים וחיים את חייהם מחוץ לבית, לא אומר חלילה שיש להתנתק מהם. דווקא לאחר הפרישה יהיה לך יותר זמן לעצמך ולבני משפחתך. כעת תוכל להיות מעורב יותר בחייהם של היקרים לך, לבלות יותר זמן עם הילדים שלך ועם הנכדים וכמובן לבלות זמן איכות עם בת הזוג שלך.

זוגיות

אם אתה נמצא בזוגיות, לאחר הפרישה תוכל לטפח אותה במגוון דרכים. טיולים ונסיעות עם בת הזוג לארצות ולמקומות חדשים, קורסים משותפים שתוכלו לקחת יחד, סדנאות אפיה או בישול, מנוי לתאטרון, יציאה לקולנוע, מפגשים עם חברים, מסעדות ונופשים, כל מה שיגוון ויעשיר את הזוגיות שלכם כעת מתאפשר מבחינת הזמן. למי שאין בת זוג, זה זמן טוב להיכנס לאתרי היכרויות, לבקש מחברים לשדך ולמצוא לעצכם את בת הזוג איתה תרצו לחיות את המשך החיים.

רשתות חברתיות

התחבר לרשתות חברתיות – פורומים, קבוצות פייסבוק, טוויטר, אתרי אינטרנט וכל המקומות המאפשרים אינטראקציה מקוונת עם אנשים מקבוצת הגיל שלך ומאותם תחומי עניין. באמצעות הרשתות החברתיות תוכל להתעדכן על אירועים ופעילויות ששווה ללכת אליהם, תוכל להגדיל את מעגל החברים שלך, ולגלות דברים חדשים ומעניינים.

מקצוע

אנשים רבים העתידים לצאת לפנסיה, נרשמים לקורס הפותח בפניהם מקצוע חדש, בטרם יוצאים לפרישה. כמה שנים לפני שאתה עתיד לפרוש, כדאי שתחשוב האם יש תחום בו תרצה לעסוק לאחר הפרישה. אולי חלום ישן שרצית להגשים או מקצוע חדש שמעניין אותך. עבודה לאחר הפרישה גם מייצרת עניין ואנרגיה טובה, וגם מגדילה את ההכנסות שלך.

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה