אין ארוחות חינם אבל יש ערוצים חינמיים לפרסום משרות

אין ארוחות חינם אבל יש ערוצים חינמיים לפרסום משרות

אלון פיאדה, סמנכ"ל שיווק באתר HRus, מציע מגוון ערוצים חינמיים לפרסום משרות. לא עולה כסף לדעת...

שיתוף
גיוס עובדים

מחפשים אחר דרכים יצירתיות לגייס עובדים מבלי להשקיע תקציבי פרסום באתרי דרושים ו/או מודעות דרושים בעיתונות? אלון פיאדה, סמנכ"ל שיווק בחברת HRus, מציע ערוצי פרסום משרות חלופיים – בחינם!

גיוס עובדים באמצעות התקשורת

את המודל הזה אני מכיר מחו"ל אבל אין שום סיבה שהוא לא יעבוד בארץ. כאשר אתם מחפשים אחר עובדים למחלקה חדשה, פרויקט חדש, היערכות לקראת חוזה עם לקוח חדש ועוד – אתם יכולים להעביר את המסר באמצעות הודעה לתקשורת ואז העובדים כבר ימצאו אתכם. אם למשל אתם זקוקים לארבעה סוכני נדל"ן, ברור שאף כתב לא יקדיש לכך כתבה (גם אם הוא חבר טוב מהצבא) אבל אם תפרסמו הודעה לעיתונות, למדור הנדל"ן, לפיה החברה שלכם מתרחבת, פותחת סניף חדש או מחלקה חדשה לטיפול בתחום מסוים וכפועל יוצא, אתם בשלב גיוס מועמדים לתפקידי סוכני נדל"ן, הרי שמועמדים רלוונטיים מהתחום יחשפו לידיעה ויפנו אליכם מיוזמתם.

חשוב לפנות לכתבים המסקרים את התחום בו החברה פועלת (לכתב איכות הסביבה אם מדובר על חברת קלינטק או לכתב מחשבים אם מדובר על חברת הייטק). באם אתם מחפשים עובדים לחברה בפריפריה, אתם יכולים לשלוח את ההודעה למקומונים באזור ובכך להבטיח שתושבי האזור המתאימים יחשפו לה.

כמובן שפרסום בעיתונות מהווה רק ליד/הפניה. אתם צריכים לדאוג שמודעת הדרושים הרלוונטית תהיה נגישה באתר הבית ולא רק שהיא תהיה נגישה אלא שהיא תהיה אטרקטיבית.

גיוס עובדים באמצעות איגודים מקצועיים

איגודים מקצועיים הם פלטפורמה מצוינת להיעזר בה כאשר אתם מחפשים בעל מקצוע ספציפי. יש ברשותם מאגרי מידע של מאות ואלפי עובדים פוטנציאליים. יש להם האינטרס משלהם להפיץ את המידע אודות המשרה כדי לסייע לבעלי מקצוע להשתלב בשוק העבודה בתפקידם. זה win-win. ישנם ארגונים מקצועיים המפיצים עלונים וניוזלטרים בקרב החברים כך שזו הזדמנות מצוינת לפנות לכל הקהילה המקצועית ולפרסם את הידיעה שאתם מגייסים בתחום.

פרסום משרות באמצעות ניוזלטר

לשם כך דרוש לכם מאגר מסודר של כל המועמדים שפנו אליכם בעבר, מקוטלג לפי תפקידים מקצועיים. אם גייסתם בעבר, סביר להניח שיש לכם מאגר של מאות ואלפי קורות חיים בתחום. בניית מאגר נתונים בו מצויים כל המועמדים שפנו אליכם בעבר יאפשר לכם להפיץ להם כל משרה חדשה. זו הזדמנות טובה לפנות לאנשים מהתחום שבעבר חיפשו עבודה ויתכן והם לקראת מעבר או בדיוק סיימו עבודה. בנוסף, המועמדים הללו יכולים להפיץ את המשרה בקרב חברים ועמיתים, העובדים באותו מקצוע, ובכך להכפיל ואף לשלש את החשיפה למודעה.

גיוס עובדים באמצעות שיתופי פעולה עם מכללות ואוניברסיטאות

יש משרדי פרסום ששולחים נציגים מטעמם למוסדות לימוד שונים בכל סוף שנה כדי להתרשם מפרויקט הגמר, לזהות כישרונות ולהציע להם את העבודה הראשונה. זה ערוץ נפלא לגייס בעלי מקצועות חופשיים כגון: מעצבים גרפיים, מעצבים תעשייתיים, פרסומאים ועוד.
מכללות רבות אף מעמידות לרשות הסטודנטים שירותי סיוע בחיפוש עבודה כך שאפשר לפנות דרך מזכירות החוג או מזכירות המכללה ולבקש להפיץ את המודעה בקרב הסטודנטים והבוגרים.

גיוס עובדים באמצעות רשתות חברתיות

זה נראה מובן מאיליו שרשתות חברתיות הן הפלטפורמה המובילה לגיוס עובדים. בעוד הפייסבוק תפס את קהילת המגייסים, באופן מפתיע דווקא אתר לינקדין לא מדביק את הקצב וזאת למרות העובדה שהוא תוכנן כפלטפורמה עסקית. קהילת המגייסים בחו"ל עושה שימוש נרחב בלינקדין בעיקר לגיוס למשרות תוכן וגיוס בכירים. אני ממליץ לכם לקרוא מאמר בנושא גיוס ברשתות חברתיות המדגיש את יתרונותיה של לינקדין כרשת חברתית ייעודית לגיוס עובדים.

גיוס עובדים באמצעות שיתופי פעולה עם גופים חברתיים (מלכ"רים)

לא מזמן הקדשנו כתבה לצייד הראשים – ג'יי שולץ – העוסק בסיוע לעולים חדשים להשתלב בעבודה. שולץ הוא אחד מיני רבים העוסקים במלאכה זו. בארץ פועלים גופים רבים כמו תגלית, נפש-בנפש, תושב חוזר ועוד, אשר מטרתם הינה לסייע לעולים חדשים להשתלב בעבודה בתחום עיסוקם. זה כלי גיוס מצוין למי שמבקש לגייס עובדים דוברי שפות (מתרגמים, מנהלי פיתוח עסקי בחו"ל, מנהלי תקשורת שיווקית ועוד). גופים אלו ישמחו לכל שיתוף פעולה מתוך מחויבות לאג'נדה שלהם – לסייע לעולים להשתלב בשוק העבודה.

יש עשרות ארגונים חברתיים המנסים לסייע לציבור שלהם (בעלי מוגבלויות, אימהות חד הוריות וכיו"ב) להשתלב בשוק העבודה. צריך רק למצוא אותם ולרתום אותם למשימה.

גיוס עובדים באמצעות עיריות ומועצות מקומיות

מעבר לשירות התעסוקה, שיכול לסייע לכם להפיץ משרות בקרב דורשי העבודה, ישנן מועצות הפועלות למען התושבים במגוון ערוצים כולל סיוע בחיפוש עבודה. אם אתם מחפשים לגייס עובדים לחברה באזור יוקנעם או במפעל בקריית גת, צרו קשר עם מזכירי קיבוצים ומושבים סמוכים, נסו לברר האם יש להם עיתון פנימי או לוח מודעות ציבורי דרכו ניתן לפסם את המשרה.

גיוס למשרות בתחום משאבי אנוש באתר HRus
במדור הברנז'ה שלנו מפורסמות כמידי שבוע משרות דרושים בכל מקצועות ה-HR, החל מסמנכ"לי משאבי אנוש, דרך רכזי גיוס, חשבי שכר, יועצים אירגוניים, מנהלי כוח אדם, מנהלי הדרכה ועוד. הנכם מוזמנים לפנות למדור דרושים במשאבי אנוש, jobs@hrus.co.il , במייל מפורט המסביר על התפקיד ומעט רקע על סוג החברה ותחום פעילותה.

ניתן לאייש משרות, ולטעמי אף משרות רבות, ללא פרסום במודעות דרושים. זה רק דורש יצירתיות, יוזמה וכישורים חברתיים מפותחים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. שירות התעסוקה ראוי לפסקה משלו. יש כ"א רב בין עבודות שרשום שם. וזה אפילו חינם.

השאר תגובה