ארבעה לקחים מהתנהגות גרועה של משאבי אנוש

ארבעה לקחים מהתנהגות גרועה של משאבי אנוש

אולי לא שמתם לב, אבל הניסיונות שלכם לנהל נכון את כוח העבודה הם אלה שגורמים לעובדים שלכם להתפטר

שיתוף
גיוס עובדים

יש כמה התנהגויות שאם אתם מזהים אותן בארגון שלכם, מומלץ להתייחס אליהן כאל נורות הזהרה, שכן אלה הדברים ששוברים עובדים. דיאנה הארטלי מאתר משאבי אנוש The Hiring Site מונה ההתנהגויות ה"גרועות" שמבריחות את העובדים שלכם מהארגון.

1. הבטחות לא ממומשות / היעדר שקיפות. לעובד היה מערך של ציפיות לגבי איך ייראה תפקידו כאשר הסכים להצטרף לחברה בשנה שעברה. מאז, כך הסתבר, רוב תחומי האחריות שניתנו לו היו מחוץ לתחום שעליו דנו איתו בראיונות.
הלקח: ודאו שאתם שקופים וכנים ממש מההתחלה, והגדירו באופן ברור וגלוי מהן הציפיות שלכם ממלאי התפקיד, כך שהעובדים לא ירגישו מרומים כשהם יתחילו לעבוד.

2. ניהול גרוע. כולנו כבר שמענו שאחת הסיבות לכך שעובדים מתפטרים היא מנהלים גרועים. העובד שהתקבל לעבודה גילה שהבוס שלו אינו מתאים לתפקיד. לא רק שאין לו מושג מה חברי הצוות עושים כל היום, הוא גם לא מתעדכן במה שקורה איתם באופן קבוע. שאלות שמגיעות מאנשי הצוות נענות בדרך כלל בתגובה מתנשאת שגורמת לכולם להימנע מפנייה לבוסים מלכתחילה.
הלקח: ודאו שהמנהלים עברו הכשרה להוציא את המיטב מאנשיהם. לא מדובר בלהראות אינטליגנטים – מדובר בלהיות נגישים ותומכים כך שאנשי הצוות ידעו שיש מי שמגבה אותם.

3. מיקרו-ניהול / היעדר אמון. לרוע המזל, העובד החדש לא זכה בחופש לקבל בעצמו אפילו החלטות קטנות מבלי לפנות קודם לדרג גבוה יותר בשרשרת. לא רק שזה גורם לחוסר יעילות משווע, זה גם מדגים לעובד שאם לא ניתן לבטוח בו לגבי החלטות קטנות, הקריירה שלו כנראה לא תוכל לצמוח בחברה הזאת.
הלקח: כאשר אתם מקבלים לעבודה מועמדים, יש מידה מסוימת של אמונה מובנית בכך שהם יודעים מה הם עושים נכון. תנו להם הזדמנויות להוכיח את עצמם והתבוננו בהם מתקדמים למעלה, מבלי להציץ כל רגע מעבר לכתף שלהם.

4. תרבות רעילה. אנשי הצוות החלו להתפטר בזה אחר זה בגלל שלדבריהם הם לא יכלו לשאת יותר את הנטל של תרבות רעילה? זה שלח מסר ברור לשאר הצוות והבהיר להם עד כמה התרבות בארגון רעילה.
הלקח: אחד הדברים הטובים ביותר שמשאבי אנוש יכולים לעשות כדי לבדוק האם יש לכם תרבות ארגונית בריאה, הוא לשאול את העובדים עליה. בדקו את הדופק וערכו סקרי מעורבות באופן קבוע. כמו כן קיימו ראיונות עזיבה כאשר עובדים מתפטרים – לפעמים אלה יכולים להפיק תשובות כנות יותר. לאחר מכן עשו משהו עם התוצאות – תקשרו אותן להנהלה הבכירה והכינו תכניות או נהלים שמטרתם לתקן את המצב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה