שיתוף

אחת הבעיות היותר הגדולות בתחום חיפושי העבודה היא היעדר שקיפות של הארגון מול המועמדים בנוגע לתהליך המיון. בעידן שבו כל אחד יכול לעקוב בקלות אחר משלוחי דואר, למשל, באמצעות הטלפון החכם, תחום הגשת מועמדות למשרות נותר הרחק מאחור, ומועמדים לא יכולים לעקוב בזמן אמת אחר הסטטוס שלהם בנושא חיפוש עבודה.

הם לא יכולים לדעת בזמן אמת, האם קורות החיים שלהם התקבלו במקום שבו היו צריכים להתקבל, האם פירוט קורות החיים הגיע לאנשים הנכונים בארגון, באיזו נקודה עומד התהליך ועוד.

פגיעה בחווית המועמד

היעדר היכולת של מועמדים להבין בכל רגע נתון (בזמן אמת), מה מצבם מבחינת המיון והסינון, והאם כדאי להם להמתין לתשובות ולראיונות נוספים, פוגע מאוד בחווית המועמד שלהם.

יתרה מכך, מועמדים מגישים בדרך כלל מועמדות לכמה ארגונים במקביל. לא אחת קורה שהם מקבלים הצעה סבירה מארגון שהם פחות נלהבים לעבוד בו. אבל בארגון אחר שהוא מועדף על ידם התהליך עדיין נמשך, ואין להם מושג היכן הם עומדים מבחינת הארגון. האם יש להם עדיפות, האם יש להם סיכוי טוב להתקבל וכד.

מצב כזה עלול גרום לכך שדווקא הארגון המועדף יפסיד מועמד מצויין שהוא מאוד רוצה לגייס, לטובת ארגון אחר שהיה זריז יותר במתן תשובה חיובית, אף על פי שהארגון האחר הוא הפחות מועדף על המועמד ואולי אפילו מציע לו תנאים פחות טובים.

טכנולוגיות לשיפור השקיפות

מסקר שנערך לאחרונה על ידי Glassdoor עולה, כי במהלך 2018 צפוי התחום הזה לעבור מהפך, הודות לטכנולוגיות שצפויות להיות מיושמות בתחום משאבי אנוש, לאחר שהוכחו כיעילות בתחומים אחרים.

יותר ויותר ארגונים מתחילים להבין ששקיפות בתהליכי הגשת מועמדות ומיון מועמדים למשרות, היא דרך מצויינת לשפר מאוד את חווית המועמד ולמעשה לבדל את עצמם בשוק העבודה.

במילים אחרות, ארגונים בעולם צפויים לאמץ את התשתיות הטכנולוגיות שמאפשרות לעקוב אחר הסטטוס של המועמד. התוכנות שמאפשרות מעקב אחר סטטוס כבר קיימות. כעת מה שנותר לעשות הוא לבצע אריזה מחדש של הנתונים, באופן שיאפשר להשתמש באותן תוכנות מעקב קיימות, ולהתאים אותן לשוק המועמדים, מחפשי העבודה ומאתרי הכישרונות.

יותר ארגונים יגבירו שקיפות

מהסקר של Glassdoor עולה, כי השנה צפויים להיות יותר ויותר ארגונים שילכו בעקבות מגמה זו. כתוצאה מכך, תגבר מאוד שקיפותו של תהליך המעקב אחר הגשת מועמדות בצורה מקוונת.

מועמדים יוכלו לראות בזמן אמת היכן עומדת הגשת המועמדות שלהם. הם יוכלו להכנס לפלטפורמה דרך הטלפון הנייד או המחשב, או כל מכשיר מקוון אחר ולראות בכל רגע, באיזה שלב של תהליך המיון הם נמצאים, מה הסיכויים שלהם לעבור לשלב הבא, כמה ועמדים נוספים מתחרים על אותה משרה ועוד מגוון רחב של נתונים שהיום אינם זמינים להם.

האפשרות הזאת מהווה הגברה משמעותית של שקיפותו של תהליך המיון והסינון. יתרה מכך, היא פותחת פתח לשדרוג משמעותי של מותג המעסיק. צופים כי מועמדים יתנו עדיפות לארגונים שמאפשרים להם לקקבל מידע מהימן בזמן אמת לגבי הסטטוס שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה