עמוד פייסבוק חכם למיתוג החברה

עמוד פייסבוק חכם למיתוג החברה

חברת yes משיקה את עמוד הפייסבוק החדש שלה- "life at yes" המשמש למיתוג החברה ולגיוס המונים בשיטות חכמות ומתקדמות

שיתוף

כיצד מפתחים עמוד פייסבוק חכם שימתג את החברה וימשוך מועמדים לעבוד בה? על כל הדרכים לבצע זאת בהצלחה תספר מיכל פיינגבוים, אחראית סורסינג ומקורות גיוס בחברת yes, בהרצאתה בנושא בכנס הגיוס השנתי 2016 שיתקיים ב- 30 במאי בכפר המכביה.

"בהרצאתי אספר על הדרכים בהן אנו ממתגים את החברה וכיצד ניתן לייצר עמוד פייסבוק מקצועי שימשוך קהל ושיתופים רבים המייצרים עניין לצורך יעילות הגיוס." מסבירה מיכל פינגבוים.

כיצד בנוי העמוד?

"העמוד מורכב מכמה סוגים של פוסטים. פוסט אחד משמש לפרסום משרות בחברה, אותו העובדים שלנו ב- yes יכולים לשתף החוצה לחבריהם ומכריהם. פוסט נוסף משמש להמחשת חווית העבודה וההוואי החברתי בחברה ומציג אירועי חברה, פעילויות, ירידים, חגיגות וכל דבר שמנגיש את חווית העבודה לצופים בו.
פוסט נוסף עוסק בעובדי החברה עצמם ומשמש במה בכל פעם לעובד אחר. בפוסט אנו מראיינים עובדים מחברת yes שמשתפים על עבודתם וקצת מהחיים האישיים שלהם. ראיינו למשל לאחרונה את מנהלת החשבונות של החברה שיש לה סיפור מעניין: בבוקר היא מנהלת חשבונות ובערב היא מעצבת תכשיטים. הסיפור המעניין היה השילוב בין מקצוע אנליטי כמו הנהלת חשבונות, עם הפן היצירתי של עיצוב תכשיטים. הסיפור היה מעניין ומשך קוראים ושיתופים רבים. כאשר מבצעים זום אין על עובד אחר בכל פעם, זה מייצר אנגייג'מנט ומגדיל את מעורבות העובדים."

מה היתה המחשבה מאחורי הקמת עמוד המיתוג?

"כאחראית על מקורות הגיוס בחברה אנו מתמקדים בעיקר בשיטת "חבר מביא חבר" אך גם מפרסמים משרות באתרי דרושים ובכל המדיות של חיפוש עבודה."
המחשבה של רז מצנע ושלי היתה להקים עמוד פייסבוק של מיתוג מעסיק שישמש אף הוא פלטפורמה לפרסום המשרות. העמוד הוקם לפני כחודשיים ואנחנו עובדים ומקדמים אותו כל הזמן."

מה זה מצריך?

"זה מצריך שיתופי פעולה עם אתרים של מחפשי עבודה ועמודי פייסבוק אחרים. מציאת תוכן מתאים ומעניין לעמוד כל הזמן. זה מצריך יציאה לשטח לאיתור סיפורים מעניינים אצל עובדי החברה. לדבר עם נציגים, לשמוע סיפורים להעלות לעמוד, וכמובן למתג משרות כמו שצריך. משרה שעולה לאתר צריכה להיות מושכת."

כיצד מבצעים אופטימיזציה של משרה שתעלה לעמוד?

"כשאני מתכננת להעלות משרה חדשה לעמוד הפייסבוק, ראשית אני נפגשת עם המנהל המגייס. אני למעשה מראיינת אותו ובודקת מה מיוחד במשרה. אם למשל מדובר במשרה של מזכירה מה מיוחד במשרה המזכירה הזו? אם מדובר במשרת עורך דין אני צריכה לחשוב למה שעו"ד ירצה לעבוד אצלינו? אולי כי זו חברת תקשורת ענקית, עם קשרים בחו"ל? וכך אמתג אותה. בכתיבת המשרה יש להעלות יתרונות ייחודיים שלא נמצא במשרות אחרות.

בנוסף נרצה להוסיף תמונה מהשטח. אם אחפש מתקין למשל, אצטרף לצוות מתקינים בשטח ואצלם אותם בזמן העבודה. לרב אשתמש בתמונות אמיתיות ואותנטיות ולא כאלו שנרכשו בבנק תמונות.

דבר נוסף וחשוב – יש לספר על כל היתרונות וכל הפרטים של המשרה אך לא ביתר פירוט שלא תהיה ארוכה מידיי."

היכן משתפים את עמוד הפייסבוק?

"אם אני מצלמת תמונה ומעלה לעמוד, אתייג אותה כך שכל החברים של מי שצולם יראו אותה. אני גם מעבירה מייל בכל הארגון שכולם יכנסו לעמוד לפייסבוק. אלו המעגלים שלהם שאני מחפשת. אני עושה שיתופי פעולה עם עמודי פייסבוק אחרים ופרסום ממומן בפייסבוק שהוא גם מטורגט לפי קהל היעד שאני מחפשת. 
ההצלחה לעמוד הפייסבוק בגיוס משרות פנומנלית. כרגע כ- 70% מועמדים לתפקידי קו מגיעים משם."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה