עיצומים בחברת החשמל על רקע מימון תוכנית ההבראה

עיצומים בחברת החשמל על רקע מימון תוכנית ההבראה

ההנהלה משכה כ-350 מיליון שקלים מקרן החשמל חינם והשי לחג של העובדים, ובוועד מיהרו להודיע על עיצומים

שיתוף

ועד עובדי חברת החשמל הכריז על סכסוך עבודה, זאת בתגובה להחלטת ההנהלה למשוך כ-350 מיליון שקל מקרן החשמל חינם והשי לחג של העובדים.

מדובר בכסף שהינו חלק מ-1.5 מיליארד שקלים, שחברת החשמל התחייבה לגייס ממקורותיה במסגרת תוכנית החילוץ, שנועדה לאפשר לה לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות עד יוני הקרוב.

במזכירות הארצית של הוועד החליטו על סדרת עיצומים שעשויים להסב פגיעה קשה בניסיונות החברה להיערך לאספקת החשמל בקיץ. עם הצעדים שננקטו נמנים עצירת עבודות ההכנה של התשקיף הדרוש לחברה לצורך גיוס 4.5 מיליארד שקלים בשוק ההון ובנוסף עצירת העבודות הקשורות לפריקת פחם, חיבור יצרני חשמל פרטיים לרשת החשמל הארצית והקמת תחנות כוח במסגרת פרויקט החירום.

מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, פנה בתגובה לעובדים והלין כי משמעות העיצומים היא על תקן "הפסקת חשמל". אמש נפגש עם ראשי הוועד בניסיון לשכנע אותם לחזור בהם מהחלטתם.

בתוך כך פורסם כי שר האוצר החליט ברגע האחרון שלא לדווח לממשלה על תוכנית החילוץ של חברת החשמל, על רקע אותם עיצומי הוועד המדוברים. יתכן כי שטייניץ ירחיב את התוכנית בימים הבאים.

 

קורסים חדשים

לפני כשבועיים דיווחנו כאן בחדשות HRus על כך שמשרד התמ"ת וחברת החשמל פותחים יחדיו שני קורסים מקצועיים שמטרתם להכשיר מסגרים ומכונאים להרכבת טורבינות.

הרקע לפתיחת הקורסים, כך מתברר, הוא מחסור במקצועות הללו בחברה בפרט ובישראל בכלל. אריה המפל, סגן מנהל האגף למינהל ומנהל משאבי אנוש של האגף לביצוע פרויקטים בחברת החשמל הודה כי "נכון להיום, יש מחסור במקצועות נדרשים כגון מסגרים, מכונאי טורבינות ורתכים במדינת ישראל".

קורס המסגרות ייפתח באפריל ויתקיים בשלוש קבוצות במרכזים להכשרה טכנולוגית של התמ"ת באשקלון, כרמיאל ותמרה. הקורס בתמרה מיועד בעיקר לאוכלוסייה הערבית והדרוזית.

למסיימים אותו מובטחת עבודה בחברה, בשכר התחלתי של 9,000 שקל.

הקורס השני, למכונאות, ייפתח במאי הקרוב וייערך במתקן חברת החשמל בקיסריה. מדובר בקורס מכונאים ייעודי להרכבת טורבינות ובתהליך הקליטה אליו תינתן עדיפות לבעלי תעודת הנדסאי או טכנאי מכונות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה