עיני לממשלה: אתם מתלהמים, אנחנו נוהגים באחריות

עיני לממשלה: אתם מתלהמים, אנחנו נוהגים באחריות

בכנס "שוברים שחיקה" שהתקיים היום, ביקר עיני את יחס הממשלה לארגוני העובדים ואת התקציב שאותו הגדיר כ"אכזרי" ואף התייחס לדבריו של שר הכלכלה, נפתלי בנט, שנכח באולם.

שיתוף
עופר עיני ונפתלי בנט בכנס שוברים שחיקה

בכנס של קרן "מעגלים" (עמותה הפועלת למען בעלי מקצועות שוחקים) בשיתוף עיתון דה מרקר שנערך היום, "שוברים שחיקה", פנה יושב ראש ההסתדרות עופר עיני לממשלה במילים: "התהפכו היוצרות. בעבר ארגוני העובדים היו מתלהמים והממשלה הייתה מתנהלת באחריות, היום הממשלה מתלהמת ואנו מתנהלים באחריות."

עיני הוסיף, כשהוא מרבה להשתמש במילה "אחריות", אותה שמענו לאחרונה בתדירות גבוהה במיוחד דווקא מפיו של שר האוצר לפיד: "אני מאמין באחריות. אחריות זו לא חולשה, זו עוצמה. יש לנו מדינה אחת, משק אחד שצריך לחזק אותו וזאת באמצעות שיתוף פעולה והידברות." עיני התייחס גם לתקציב שבימים אלה מונח על שולחנה של הכנסת וזוכה לביקורות רבות, בעיקר בשל הפגיעה הצפויה בשכבות החלשות, שבשנים האחרונות כוללות יותר ויותר אנשים עובדים: "התקציב שצפוי לעבור בכנסת הוא אכזרי. כשיש גירעון ניתן לעשות את הדברים בצורה יותר אנושית ועם חמלה."

עיני העביר במהלך הכנס מסר לממשלה: "הדרך היחידה לקדם את המשק ובעיקר בעת זו היא באמצעות שיתוף פעולה והידברות. נוצר מצב שבו התהפכו היוצרות. בעבר ארגוני העובדים היו מתלהמים והממשלה הייתה מתנהלת באחריות, היום הממשלה מתלהמת ואנו מתנהלים באחריות".

עיני אף התייחס לדבריו של שר הכלכלה, נפתלי בנט, ואמר: "יש היום חוסר כוח אדם משווע בתעשייה. מחויבותה של הממשלה לייצר מקומות עבודה ולא לייצר סיסמאות. אני קורא לשר הכלכלה לייצר מקומות עבודה שממילא כבר קיימים. מאז כינונה של הממשלה, קיימת תופעה של עליהום על ציבור העובדים. אין סכסוך שאינו מסתיים. מחלוקות תמיד היו ותמיד יהיו. הדרך הטובה ביותר למשק היא באמצעות שיתוף פעולה והידברות." יש המתנגדים לגישה זאת של עיני ואומרים שכיושב ראש הסתדרות העובדים עליו להילחם לצדם של העובדים ולא לפשר בינם לבין הממשלה. כך או אחרת, עיני פנה גם למעסיקים: "אנו יודעים לשתף פעולה. כשהושטנו יד והלכנו יחד התוצאות לא איחרו לבוא. אם נושיט ידיים ונעבוד יחד התוצאות לא יאחרו וביחד נעשה את הדבר החברתי הגדול במדינת ישראל."

"ממשלת ישראל הכריזה מלחמה על העבודה המאורגנת"

עיני עצמו הוא מושא ללא מעט ביקורת, בין היתר על היעדר תמיכה בהתארגנות עובדים, כך למשל נכתב באתר "עבודה שחורה", שמטרתו קידום מדיניות רווחה בישראל:

המאבק על העבודה המאורגנת

עיני הוסיף ואמר כי: "העובדים הפסיקו להיות פראיירים, לוקחים את גורלם בידם ומתאגדים. אני קורא למעסיקים לא לפחד מההתאגדות. כבר בימים אלו כ-70 מקומות עבודה מתאגדים בהסתדרות".


בכנס דיני עבודה שייערך בסוף החודש אחד הנושאים העיקריים בהם נדון הינו התארגנות עובדים בעידן הנוכחי, על נושא זה ירצו: השופט סטיב אדלר, נשיא בדימוס של בית הדין הארצי לעבודה, אשר יציג בהרצאתו את החקיקה העוסקת בהתארגנות עובדים, בדגש על החידושים התחום, ויתייחס לפסק דין פלאפון והשפעתו על עולם העבודה המאורגנת.

בנוסף, עו"ד דפנה שמואלביץ', שותפה בכירה במשרד רובין-שמואלביץ', ומרצה אקדמית בתחום דיני עבודה והתארגנויות עובדים, תעביר הרצאה, שהינה בגדר חובה לכל העוסקים במשאבי אנוש, אשר תיתן כלים מעשיים למנהלי משאבי אנוש בנושא המורכב של התארגנות עובדים – בסגנון: עשה ואל תעשה בארגון בו מתחילה התארגנות עובדים!

למידע נוסף על כנס דיני עבודה לחץ כאן! 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה