עובדי פלאפון קיבלו SMS: אתם שאהידים

עובדי פלאפון קיבלו SMS: אתם שאהידים

ועד העובדים הגיש תלונה למשטרה בגין הסתה, לאחר שככל הנראה ההנהלה הפיצה את ההודעה בקרב כל עובדי החברה

שיתוף
גיוס עובדים

עובדי פלאפון נדהמו ביום רביעי האחרון לקבל הודעת SMS שהופצה בקרב כל עובדי החברה. ההודעה הגיעה משולח אנונימי, שקרא לעובדים להפסיק לנהוג כ"שאהידים" המבקשים להשמיד את החברה, כשהחשד המיידי שעלה הוא כי מדובר בגורם בהנהלה. "אין לנו עניין להתפוצץ אתכם", עוד נכתב, "גרמתם מספיק נזק בעיתונות". תלונה במשטרה בגין הסתה הגיש איתמר אביטן, חבר ועד העובדים, שדודו נהרג בפיגוע התאבדות לפני כעשר שנים. אביטן אמר כי הוא לא האמין כי מקום עבודתו, הנחשב עבורו כבית שני, יכנה אותו מחבל מתאבד רק בגלל שמימש את זכותו להתארגן בהסתדרות עם עמיתיו.

יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי נראה שנחצו כל הקווים האדומים, בסףך הכל כי העובדים ביקשו לממש את זכותם ולהתארגן בהסתדרות. במקביל, מנסה ההסתדרות לפנות לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לזרז את החלטה בעניין מהם גבולות ההתערבות הסבירים מצד מעסיק בנושא התארגנות עובדים?

בשבוע שעבר התפרסם כי הנהלת חברת פלאפון פתחה דף פייסבוק שכותרתו "אומרים כן לוועד אמיתי של עובדי פלאפון" ובהמשך הדף נכתב "אומרים לא לוועד של ההסתדרות". בדף נכתבה קריאה להצטרפות הוועד, הפועל לשיפור תנאי העסקתם של העובדים. נכתב כי מדובר באתר מטעם הנהלת החברה מאחר שבעלי האתר הם חברת הפרסום המספקת שירותים לחברה.

הודעת ה-SMS שקיבלו העובדים כללה גם את המשפטים: "חברי הוועד, ההסתדרות מפעילה אתם כמו שאהידים, אין לנו עניין להתפוצץ אתכם ולהשמיד את החברה ואת הפרנסה שלנו…" בין היתר כונו גם העובדים "בעלי שגעון גדלות", וכמי שסופרים את הימים עד שיוכלו לנקוט בפעולות ארגוניות לפי חוק ולהביא לקריסתה.

במקביל להגשת התלונה במשטרה, ממשיך הוועד בפעולות הסברה לעובדים על ההתארגנות בהסתדרות ועל סכסוך העבודה. פעולות ההסברה נעשות באמצעות חלוקת עלונים. דיווחים מהוועד מעלים כי מתקבלות תגובות חיוביות מצד העובדים, שככל הנראה מבינים שהצעדים הננקטים נעשים מחוסר ברירה.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה