3 דרכים להפוך עובדים לשגרירי מותג

3 דרכים להפוך עובדים לשגרירי מותג

כל חברה ממותגת בצורה מסוימת ובהתאם ליתרון הספציפי שלה על פני המתחרים. על מנת שהמיתוג של חברה יוצג בצורה נכונה, יש להפוך את עובדי החברה לשגרירי המותג שלה

שיתוף
שגרירי המותג

שגרירי המותג

בעידן הנוכחי חברות השכילו להבין כי מיתוג נכון הוא כלי בלתי מוטל בספק. מיתוג נכון הוא הסיבה שלקוחות יעדיפו לשלם יותר על ג'ינס של חברת GAP, על קפה של סטארבקס ועל מכשיר סלולרי של אפל לדוגמה. הדבר מתייחס גם לשירותים שחברות מספקות. חברה הממותגת היטב תמשוך אליה לקוחות הרבה יותר מחברה שאינה ידועה ומוכרת.
לכל חברה ממותגת יש את שגרירי המותג שלה ואם פעם חשבו ששגרירי המותג של חברות הם אנשי השיווק שלהן בלבד, כיום כבר ברור שכל עובד בחברה מייצג אותה, ומהווה שגריר שלה בכל רגע נתון.

עם זאת, לא כל עובד מודע להיותו שגריר ולא תמיד פועל בהתאם "לתפקידו" הבלתי מוצהר. כיצד חברות יכולות להפוך את העובדים שלהן לשגרירי המותג? להלן שלוש דרכים:

הסברה

בטרם עובדי החברה הופכים לשגרירי המותג שלה, עליהם להבין היטב את הרציונל הזה ואת החשיבות שלהם כשגרירים. הדבר יושג באמצעות הסברה ממוקדת ועמוקה בנושא. יש לערוך מפגש הנהלה עם כל עובדי החברה, להסביר באמצעות הרצאות ומצגות את חזון החברה ואת היתרונות המובהקים שלה על פני חברות אחרות. לספק לעובדים כלי מיתוג, בהם ישתמשו בכל מקום אליו יגיעו ועם אנשים אותם יפגשו בדרכם. אם למשל מדובר בחברה הממותגת כמספקת את השירות הטוב והמהיר ביותר עבור לקוחותיה, על שגרירי החברה לאמץ את התכונה הזו לעצמם, ובכל שיחה עם לקוח חדש של החברה, עם קולגות מחברות אחרות, בכנסים משותפים ובתערוכות בהן משתתפות חברות רבות, להציג בדיוק את אותו מודל שירותי ממותג. על השגרירים להבין שהם עצמם ממתגים את החברה, כך שבכל שיחה עם קולגה, כאשר הם משוחחים בצורה נעימה ושירותית, הם למעשה ממשיכים למתג את החברה בה הם עובדים.

הטמעת המותג

על מנת להפוך את עובדי החברה לשגרירי המותג שלה, חשוב מאוד להטמיע אצל העובדים את אותו המיתוג. לדוגמה, סוכנות רכב הממותגת כבעלת הרכבים המתקדמים והחדשניים ביותר בשוק, מוכרחה לספק לעובדים, לפחות בעת שהותם מחות למשרד, בפגישות, כנסים וכד', את אותם רכבים חדשניים בהם היא מתגאה.
כשעובד חברה של סוכנות רכב לרכבים חדשניים, מגיע לפגישה עם רכב שזה עתה יצא לשוק, הוא מיד הופך לשגריר המותג של החברה. אם הוא יגיע לאותה פגישה ברכב משפחתי ישן, זה לחלוטין יפגע במיתוג החברה.
דוגמה נוספת לחברת קייטרינג, הממותגת כמספקת את האוכל המובחר והיוקרתי ביותר. עובד חברה, שרוצה להפוך לשגריר המותג שלה, יכול להזמין לקוחות לפגישה בביתו או במשרדי החברה, ולכבד את הלקוחות במהלך הפגישה, באותו אוכל יוקרתי, אותו היא מוכרת. במעשה זה הופך העובד לשגריר מותג החברה, מבלי שאמר מילה אפילו.

התאמת השגריר הנכון למשימה 

ישנה חשיבות רבה בהתאמת שגריר המותג של החברה, למשימה או לפרויקט אליו הוא נשלח. אם למשל מדובר בחברה הממותגת כמקדמת נשים לתפקידים בכירים, רצוי שלפגישות עם לקוחות, יגיעו נשים, ואם הן אינן עוסקות בתפקיד שיווקי, חשוב לגייס מספר נשים לטובת התפקיד הזה. חברה שממותגת כתומכת בקידום נשי, שתשלח גבר לפגישה עם לקוח, תפגע בהכרח במיתוג שלה.
אם מדובר למשל בחברה הממותגת באינטלקטואל גבוה, שמהנדסיה ומפתחיה הינם בעלי תארים שלישיים ומעלה, מחוננים ובעלי ידע ואופקים נרחבים ביותר. חשוב שאותם מהנדסים ינכחו בפגישות מחוץ לחברה, בכנסים, בנסיעות לחו"ל וכמובן במפגשי לקוחות. אין טעם בלשלוח איש שיווק שאינו ניחן בקריטריונים הנ"ל, לפגישות וכנסים המיועדים לאנשים ברמה האינטלקטואלית הגבוהה ביותר. לכן, גם אם חשוב שאיש השיווק יגיע לאירועים הללו, יש להצמיד אליו כמה שגרירי מותג, המאופיינים על פי אותן קריטריונים הממתגים את החברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה