עבודת נוער: הסכם קיבוצי בבורגרנץ'

עבודת נוער: הסכם קיבוצי בבורגרנץ'

לראשונה בענף המזון ובעסקת נוער, לאחר הקמת ועד עובדים נחתם הסכם קיבוצי המעגן את תנאי העסקתם של כ-6,000 עובדי הרשת

שיתוף
העסקת נוער

העסקת נוער

גם בני הנוער על מפת שוק העבודה: הסכם קיבוצי נחתם בבורגרנץ' עבור יותר מ-6,000 עובדים. ועד העובדים של בורגרנץ' נחשב לצעיר והגדול ביותר עד היום. באמצעות נציגי "הרשת – הסתדרות הצעירים בישראל" והסתדרות הנוער העובד הלומד, הוקם לפני תשעה חודשים ועד עובדים בבורגרנץ', וכעת מול הנהלת החברה נחתם הסכם קיבוצי. במסגרת ההסכם סוכמו ההטבות הבאות:

  • תוספת שכר בהתאם לוותק שלהם בחברה.
  • דמי הבראה מוגדלים.
  • הפחתה במחירי הארוחות לעובדים.
  • גמישות בשעות המשמרות, בעיקר בימי לימודים.
  • מתנות יום הולדת, שי למתגייסים לשירות צבאי ושירות לאומי וגם שנת שירות, שי לחגים למנהלי משמרת ומנהלי סניפים.
  • תפתח קרן לסיוע במימון שיעורי נהיגה ולימודים.
  • יפתח משא ומתן בנושא הפנסיה לעובדים.
  • נסיעה לפולין בסבסוד הרשת.
  • תוקם ועדה משותפת של עובדים ומנהלים לצורך דיונים בבעיות ופתרונם.
  • פיתוח הרווחה בחברה: ימי כיף, ימי גיבוש, אירועי תרומה לקהילה ועוד.

לדבריה של נציגת ועד העובדים, עדי חג'ג', המשא ומתן היה מהיר והעובדים שבעי רצון מההסכם שהושג. בעלי רשת בורגרנץ' הם האחים יובל ואלי אורגד, שברכו על ההסכם. לדבריהם, העובדים הם המשאב היקר ביותר לארגון ועל כן הוחלט לעגן את העסקתם ולהעניק להם תנאי העסקה הוגנים וטובים יותר.

תנופת התארגנות העובדים נמשכת: לאחרונה התארגנו עובדי חטיבת הזיקוק של פז, עובדי דלק פי גלילות. התנופה החלה עם ענף הסלולר – בחברת פלאפון, סלקום ופרטנר, וגם עובדי הוט. גם כלל ביטוח, שנחשבת לחלוצה בהתארגנות בענף הביטוח, התארגנה ומקיימת בימים אלה משא ומתן לחתימה על הסכם עבודה קיבוצי. בפלאפון ובכלל ביטוח ההתארגנות צלחה לאחר מאבק קשה מול ההנהלה. במקרה זה של התארגנות העובדים הצעירים ברשת בורגרנץ' לא היה צורך במאבק.

לדבריו של חי בדרה, רכז "הרשת – הסתדרות הצעירים בישראל", מרגע שפנו העובדים להסתדרות נפתח משא ומתן תוך שיתוף פעולה מלא של כל הצדדים. ההסכם הקיבוצי שנחתם הוא ייחודי, מכיוון שהוא פונה לצעירים ובני נוער ונדרשת תשומת לב לכך. מדובר בהסכם קיבוצי ראשון מסוגו בענף המזון.


נושא התאגדות העובדים בישראל תופס כותרות כאשר עוד ועוד עובדים בארגונים שונים במשק מתאגדים ומקימים וועד. דבר זה יוצר לחץ וחיכוך בין העובדים להנהלה כאשר אנשי ומנהלי משאבי האנוש נמצאים בין הפטיש לסדן ומשמשים כגורם מתווך בין השניים. לאור כך החלטנו להקדיש חלק עיקרי בכנס דיני עבודה 2013 לנושא התאגדות עובדים (מה מותר ומה אסור, ולתפקידו של איש משאבי האנוש בזמן התאגדות עובדים בארגון). בנוסף הכנס כמובן יביא את החידושים והעדכונים האחרונים בתחום דיני העבודה.

למידע נוסף על כנס דיני עבודה – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. שבבורגר ראנץ' יש ועד עובדים ובמקום כמו אורנג' אין??

השאר תגובה