שיתוף

אחד המושגים המרכזיים שנראה שישלטו בארגונים בשנים הקרובות הוא כוח עבודה היברידי – במובן של שילוב עבודה מהבית ומהמשרד.

הכוונה היא לעובדים שחלקם עובדים מהבית כל ימות השבוע, חלקם עובדים במשרד כל ימות השבוע, וחלקם עובדים מהבית בחלק מימות השבוע ובשאר הימים עובדים במשרד.

יש מנהלי משאבי אנוש שמודאגים מכך שזה ישפיע לרעה על התרבות הארגונית, ולא יאפשר ליישם אותה בקרב כל העובדים – אלה שעובדים מהבית ואלה שעובדים מהמשרד – באותה מידה כפי שהיה נהוג בעבר.

לכולם ברור שעובדים שממשיכים לעבוד מהבית גם לאחר שהסתיים משבר הקורונה, צריכים להיות משולבים בתרבות הארגונית באותה מידה כמו העובדים במשרד. השאלה הגדולה היא איך לא נותנים להם ליפול בין הכסאות.

והתשובה היא שזה לא קורה במקרה, אלא דורש תכנון. העובדה שעובדים נמצאים מרוחקים ממקום העבודה, כלומר אינם מהווים חלק מהסביבה הפיזית והאנושית של מקום העבודה, עלולה לגרום להם לחוש ניתוק, ותחושה שהם לא בעניינים.

לכן יש לוודא שמתקיימת תקשורת רציפה בין העובדים בבית לבין העובדים במשרד. חשוב מאוד לוודא שמשתפים אותם בכל החלטה בה משתפים את העובדים במשרד.

למעשה, כבר בעת הליך הגיוס, יש לעדכן את המועמדים האם המשרה מיועדת להתבצע רק מרחוק, או שניתן לבצע אותה גם מהבית וגם מהמשרד.

אחד המרכיבים הנדרשים להצלחתו של שילוב העובדים מרחוק בסביבה הארגונית ובתרבות הארגונית הוא ציוד יעודי לרבות טכנולוגיות.

על מנהלי משאבי האנוש לתכנן מראש, אילו טכנולוגיות ואיזה ציוד יצטרכו העובדים מביתם כדי לשמור על קשר רציף עם הארגון וכדי להשתלב בעבודה השוטפת כאילו היו במשרד. ובהתאם לכך יש לתקצב את הפרויקטים.

בסופו של דבר, כל אחד מהעובדים שעובדים מביתם חייב להיות מסוגל לתקשר עם עמיתיו ועם מנהלו הישיר, באותה מידה שהעובדים שנמצאים במשרד מתקשרים בינם לבין עצמם.

יש להקפיד שלא יווצר מצב בו העובד מהבית חש מנותק ומבודד משאר חברי הצוות ומההתרחשויות במשרד.

חשוב לזכור, שאמנם, המנהלים הישירים של העובדים מביתם, וגם המנהלים הבכירים יותר נושאים באחריות להצלחת השיטה של העבודה ההיברידית (מהבית ומהמשרד).

אבל בסיכומו של דבר, הצלחה או כשלון של נושא העבודה מהבית מוטלת בעיקר על כתפיהם של מנהלי משאבי האנוש.

הם אלה שצריכים לבצע את כל סוגי המעקב, לוודא שהעובדים מתקשרים היטב עם הארגון ובינם לבין עצמם, שהם מלאי מוטיבציה, שיש להם את כל הדרוש כדי לבצע את משימותיהם כראוי, ושהם משתלבים היטב בתרבות הארגונית של החברה.

יתרה מכך, אך על פי שלכולם ברור ששילובם של העובדים המרוחקים בתרבות הארגונית של החברה הוא בעל חשיבות רבה מאוד, אין זה פשוט לשים לב לכל פרט במהלך העבודה היומיומית.

וכאשר לא מקפידים על כל פרט בשיטות העבודה של העובדים המרוחקים, והפיקוח מתרופף, עלול להווצר מצב בו העובדים מביתם, מתרחקים מעקרונות התרבות הארגונית שנקבעו בחברה כולה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה