ארגונים מגייסים יותר ובוטחים פחות

ארגונים מגייסים יותר ובוטחים פחות

כך עולה מסקר חדש לפיו 76% מהארגונים יגדילו מצבת כוח אדם ואחוז הולך וגדל ישקיע בבדיקות רקע למועמדים

שיתוף
בדיקות רקע מועמדים

גלישה באינטרנט באתרי הדרושים והפורומים הייעודיים לגיוס (שמתרבים מיום ליום) מראה לנו כי למועמדים יש כל כך הרבה כלים חדשים להרשים את המגייסים. או שאולי אלו כלים ושיטות לעבוד על המגייסים ביתר קלות? מומחים שמשפצרים קורות חיים, קאוצ'רים שמלמדים אנשים להציג את עצמם בצורה הרבה יותר מרשימה, הכנות לריאיון וידאו ועריכת הסרטון עצמו… זה רק חלק מהמשאבים שעומדים לרשות המועמד המודרני. קל לו למועמד של ימינו להציג מצגת שווא אל מול הארגון המגייס שצמא לטאלנטים חדשים! הארגונים שבימים אלו נמצאים בתהליך התרחבות מואצת של כוח האדם מודעים לכך ולכן אנו מבחינים במגמה מקבילה של בדיקות רקע למועמדים candidate Screening.

סקר חדש שבוצע על ידי חברת HireRight בארה"ב חושף בפנינו שתי מגמות מקבילות: מגמה אחת מתייחסת להתעוררות בשוק שבאה לידי ביטוי במגמת גיוס חיובית (76% מקרב הארגונים יגדיל השנה את מצבת כוח האדם שלו).

המגמה השנייה היא ירידה דרסטית באמון הארגונים במועמדים. על פי הסקר שלפנינו ארגונים מכירים יותר באפשרות שהמועמד שפונה אליהם לגבי משרה אינו מציג תמונת מצב אמיתית, מדויקת או כנה. למעשה, הארגון כבר מתחיל להכיר את "הטריקים" של המועמדים השאפתניים ורמת הביטחון של הארגון במועמדים יורדת וכפועל יוצא, הארגון פונה יותר ויותר לעבר בדיקות רקע וחקירות מועמדים.

מהסקר האחרון עולה כי 72% מקרב הארגונים שביצעו בדיקות רקע למועמדים גילו בעיות שלא היה ניתן לעלות עליהן בדרכים אחרות ועוד 86% מקרב הארגונים שביצעו בדיקות רקע גילו בעיות שניתן היה לעלות עליהן בשלב מאוחר יותר משמע: העובדים שיקרו או הגזימו לגבי ידע, כישורים, ניסיון עבר וכיו"ב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה