סליחה, מה זה כל הבלגן הזה?!

סליחה, מה זה כל הבלגן הזה?!

בלגן תורם ליצירתיות או מפריע לעבודה? על פי ספר חדש שיצא לאור: בלגן הוא אחד המחסומים הגדולים ביותר של היצירתיות

שיתוף
סביבת עבודה

קחו לעצמכם דקה כדי להעיף מבט על כל מה שנמצא על שולחן העבודה שלכם או פשוט מולכם, מציע טאנר כריסטנסן מאתר משאבי אנוש 99U. כמה מכל הדברים האלה באמת עוזרים לכם לעבוד? כנראה לא הרבה, ואלה חדשות רעות עבורכם.

בלגן הוא בעיה נפוצה. אנו מוצאים את עצמנו נאחזים בדוחות ובמסמכים ישנים שיוצרים ערמות נייר מגושמות, קשרים בתוך קשרים של כבלי חשמל, כלים וחפצים שאולי נרצה להשתמש בהם בשלב כלשהו אך איננו משתמשים בהם בשגרה. אנו מקיפים את עצמנו ב"שמונצעס" או ממלאים מגרות במזכרות משנים שעברו, המזכירות לנו רגעים שבהם היינו במיטבנו. למה אנחנו עושים זאת לעצנו וכיצד כל זה הופך לבעיה של ממש?

העובדה היא כזאת: כל דבר שנמצא סביבך ואינו עוזר לך לעבוד בדרך שבה את/ה רוצה לעבוד או לחיות את חייך בצורה שבה דמיינת אותם, רק מפריע לך. בספרו It’s All Too Much: An Easy Plan for Living a Richer Life with Less Stuff ("כל זה יותר מדי: תכנית פשוטה לחיים עשירים יותר עם פחות דברים") מסביר הכותב והמארגן המקצועי פטר וואלש: "בלגן הוא אחד המחסומים הכי גדולים שיש ליצירתיות. אינכם יכולים לחשוב באופן יצירתי כאשר אתם מוצפים בכלים או בחומרים של המלאכה שלכם – זה פשוט לא עובד כך."

זבל מייצר רעיונות זבל
אם נתקלתם במחקרים מהזמן האחרון על בלגן ויצירתיות, ייתכן שאתם מתנגדים לגישתו של וואלש, כיוון שחוקרים הראו שבלגן עשוי לקדם חשיבה יצירתית בכך שהוא מצית רעיונות אקראיים. אבל הטענה של וואלש נשארת בעינה: אם מה שאתם מקיפים את עצמכם בו הוא זבל בלבד, הרעיונות שתעלו יהיו רק השתקפות של כל זה.
במקום זאת עלינו לחפש באופן פעיל דרכים להרחיק זבל מהבתים ומסביבות העבודה שלנו, על ידי כך שנשליך אותו או נמסור דברים שאינם עוזרים לנו בצורה ישירה לעבוד או לחיות בדרך שאנו רוצים. זה לא אומר פשוט לארוז הכול לתוך קופסה, מגרה או ארון תיוק בחדר אחר או בחלקו האחורי של הארון. אם זה לא עוזר לכם לבנות ולחיות את החיים שאתם רוצים, זה צריך ללכת!

כשתפנו סופית את ערימות הזבל שאינו תורם לכם, לא רק שתרגישו טוב יותר עם עצמכם ועם סביבת החיים או העבודה שלכם, אתם תגלו גם שקל לכם יותר לבצע את העבודה ביום יום. כריסטנסן מצטט את הכותב מרלין מן שניסח זאת היטב: "ארגון הוא מה שאתם עושים לדברים שאותם אתם צריכים, רוצים או אוהבים – זה לא מה שאתם עושים כדי להוציא דברים חסרי שימוש מטווח העין או כדי להעניק להם משמעות מדומה."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה