שיתוף

אחד האתגרים הבולטים בגיוס מועמדים בעלי כישורים נדירים ומיומנויות יחודיות הוא איתור מועמדים חדשים, שהארגון לא נחשף אליהם בעבר.

לשם כך חשוב מאוד להימנע ממצב בו אותם מועמדים עולים שוב ושוב בחיפוש. לחלופין, מנהלי משאבי האנוש ומנהלי הגיוס רוצים גם להימנע ממצב בו אותם מועמדים שולחים את קורות החיים פעם אחר פעם.

אחד הפתרונות שמצאו לכך בשנים האחרונות הוא הרחבת מאגר המועמדים על ידי יצירת מקורות גיוס חדשים, או במילים אחרות – סורסינג.

אם כן, מהם יתרונות הסורסינג: ראשית, יש לציין כי שיטת הסורסינג היא הרבה מעבר לחיפוש מועמדים בלינקדאין או ברשתות חברתיות אחרות.

זוהי שיטה לאיתור מועמדים פאסיביים, והיא נחשבת כבר כמה שנים לשיטה שמספקת פתרון יעיל וחסכוני לאיתור עובדים. שיטת הסורסינג דורשת ביצוע של מחקר ואיתור הטלנטים המתאימים ביותר בהליך הגיוס.

יש כיום כלים וטכנולוגיות המאפשרים לאתר ברשת מועמדים, לא רק באיזור בו ממוקמים משרדי החברה אלא אף בכל הארץ ולא פחות חשוב מכך – בכל העולם.

בתקופה בה רוב העובדים עובדים מהבית, מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס יכולים לחוש חופשיים ממגבלות הגיאוגרפיה ויכולים לחפש טלנטים בכל פינה בארץ ואף בעולם.

המטרה המרכזית של הסורסינג היא להגיע אל המועמדים שרוב הארגונים וחברות ההשמה לא מגיעים אליהם.

מדובר במועמדים פאסיביים שלא רק שהם אינם מחפשים עבודה, אלא הם אולי אף חוששים לקחת סיכון בתקופה הנוכחית ולעזוב מקום עבודה לטובת מקום אחר, בפרט כל עוד מקום העבודה הנוכחי שלהם אינו מוציא אותם לחופשה ללא תשלום ואינו מפטר עובדים.

לפני כל דבר אחר חשוב לנסח פנייה אל המועמד הפאסיבי באופן שהיא תייצר תגובה. מדובר במיומנות שיש לפתח אותה.

לשם כך יש לקחת בחשבון כמה גורמים, בהם פוטנציאל כיוון התפתחות הקריירה של המועמד, ארגונים בהם הוא עבד בעבר, צפי מראש של מכשולים (כמו למשל חשש לעזוב מקום עבודה שהוא בטוח יחסית), ומינוף מידע שנצבר על המועמד באמצעות כלים טכנולוגים.

יש הבדלים מהותיים בין שיטות לאיתור טלנטים למשרה ייחודית שרק מעטים יחסית יכולים להתאים לה, לבין חיפוש מועמדים למשרה שיש צורך לגייס אליה מספר רב של מועמדים. בכל אחד מסוגי החיפושים הללו נעשה שימוש שונה בשיטות החיפוש.

למעשה, הסורסינג הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר בגיוס עובדים. מטרתו היא לאתר את המועמדים הנכונים והמתאימים ביותר לחברה, ובה בעת, להמנע ממצב בו מגיעים בכל פעם אל אותם מועמדים.

 

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה